Leica zaprezentowała dziś swój nowy aparat kompaktowy. Przy zachowaniu niewielkich rozmiarów udało się stworzyć aparat dla wymagających, a to wszystko zamknięte w szczelnej obudowie. Tylko ta cena…
Najnowszy model niemieckiego producenta, Leica X-U wyposażony jest w matrycę CMOS APS-C, a więc tego samego typu, co w większości lustrzanek i bezlusterkowców. Za to plus. Matryca pozwala na robienie zdjęć o rozdzielczości 16,5 megapikseli. Czułość ISO zawiera się w zakresie 100-12500, a tryb seryjny pozwala na zapis 5 klatek na sekundę.
Zamocowany na korpusie obiektyw to Leica Summilux 23 mm f/1.7 ASPH (ogniskowa dla pełnej klatki). Jego układ optyczny składa się z 10 soczewek rozmieszczonych w 8 grupach, z czego 4 soczewki są asferyczne. Obiektyw charakteryzuje się nie tylko dużą jasnością, ale i małą odległością ostrzenia, wynoszącą 20 cm. Dzięki temu, mimo, że stała ogniskowa obiektywu nie należy do najdłuższych i tak będziemy mogli uzyskać ładne rozmycie obrazu. Ciekawostką jest, że lampa błyskowa została niejako „wbudowana” w obiektyw – to nowatorskie rozwiązanie.
Aparat, oprócz robienia zdjęć pozwoli również na kręcenie filmów w jakości Full HD. 3-calowy wyświetlacz aparatu zapewnia standardową rozdzielczość 920 tys. punktów, ale za to jest dodatkowo wzmocniony. Zresztą cały korpus wykonany z aluminium został również wzmocniony i uszczelniony, a producent deklaruje wodoodporność do głębokości 15 metrów. Na korpus nałożone zostało jeszcze specjalne antypoślizgowe tworzywo, zwiększające komfort i bezpieczeństwo fotografowania. To wszystko sprawi, że nie będziemy się musieli obawiać o nasz drogi aparat.
A pisząc drogi mamy na myśli 14,5 tys. zł, bo tyle aparat ma kosztować na polskim rynku. Jest dużo drogich i dobrej klasy kompaktów, ale za prawie 15 tysięcy można kupić coś znacznie lepszego niż kompakt. Chociażby pełnoklatkowy bezlusterkowiec Sony A7R II. Pytanie więc, czy mimo ciekawych parametrów znajdą się chętni żeby zapłacić taką kwotę za kompakt? Czas pokaże.
źródło: Leica
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.