>
Kategorie: CanonKameryNewsy

Canon EOS C300 Mark II – 4K i dwa procesory obrazu

Canon pokazał drugą generację kamery EOS C300 Mark II, cechującą się nagrywaniem w rozdzielczości 4K na dwóch kartach CFast 2.0, zapisem w formacie i obsługą gwarantowaną przez dwa procesory obrazu DIGIC DV5.

Gigantyczne zaplecze technologiczne

Canon znów uderza do najbardziej wymagających twórców

Operatorzy filmowi i producenci telewizyjni właśnie dostali nowe narzędzie pracy. Canon EOS C300 Mark II, stworzony w oparciu o swojego docenianego poprzednika, został wzbogacony o zaawansowany system przetwarzania obrazu – mamy tu dwa procesory DIGIC DV5, profesjonalne kodeki i szeroki zakres dynamiki. Jak deklaruje producent C300 Mark II jest obecnie najbardziej funkcjonalną kamerą w portfolio.

Kamera zapisuje 10-bitowe pliki z samplingiem kolorów 4:2:2 w rozdzielczości 4K z prędkością do 410 Mb/s. Można też uruchomić tryb 10/12-bitowych plików z samplingiem 4:4:4 w rozdzielczości 2K z 15-stopniowym zakresem dynamicznym.

Nowy EOS rejestruje materiał zachowując ostrość w pełnej gamie barw, redukując dodatkowo efekt przechodzenia kolorów (tzw. bleeding). C300 Mark II oferuje jakość nagrywania na potrzeby produkcji telewizyjnych, jak i kinowych, zgodnych ze specyfikacją DCI.

Canon umożliwił tu zapisywanie klipów na dwóch kartach CFast 2.0, a także jednoczesny zapis w formacie RAW 4K na zewnętrznej nagrywarce. Mamy tu, ponadto, opcję rejestrowanie materiału w rozdzielczości 2K/Full HD Proxy na wewnętrznej karcie SD.

ISO do 102400

Nowa matryca Super 35 mm

W C300 Mark II znalazła się nowa matryca CMOS klasy Super 35 mm i zakresie czułości ISO do 1024000, co zapewnia odpowiednią jakość w warunkach słabego oświetlenia. Canon zadbał też o zróżnicowane opcje kontroli, dopasowując się do różnych środowisk produkcyjnych. Pełna obsługa manualna sprawdzi się na planie filmowym, choć kamera oddaje też do dyspozycji operatorów ustawienia w pełni automatyczne. Wśród nich znajdą się m.in. system Dual Pixel CMOS AF, pokrywający ok 80 proc. kadru, automatyczny balans bieli czy autofocus oparty o detekcję twarzy.

Multum kodeków

Jak integracja, to pełną gębą

Kodeki Canon XF-AVC H.264 zaprojektowano z myślą o dopasowaniu do standardów edycji nieliniowej, pozwalając na wykorzystanie materiału nagranego zarówno w rozdzielczości 4K, jak i 2K/Full HD przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu.

Zakres funkcji obejmuje m.in. XF-AVC dla rozdzielczości 4K, XF-AVC Long GOP i opcje Proxy dla nagrywania 2K/Full HD. W obydwu przypadkach wykorzystywany jest kodek H.264.

EOS C300 Mark II nagrywa z prędkością do 30p w rozdzielczości 4K lub 120p dla 2K/Full HD.

Kamera wspiera różne przestrzenie barwne, w tym BT.2020, Canon Cinema Gamut i DCI-P3. To jednocześnie pierwsza kamera w portfolio Japończyków, która zapewnia technologię Log2, gwarantującą 15-stopniowy zakres dynamiczny.

Kamerę wzbogacono również o nowe opcje rejestracji dźwięku – 4-kanałowy zapis z głębią 16 lub 24 bitów i próbkowaniem na poziomie 48 kHz.

Dodatki, czyli filtry i Wi-Fi

Wszechstronność to drugie imię C300 Mark II

Kamera, w zależności od naszych preferencji, może zostać rozbudowana o różne akcesoria. Już na starcie otrzymujemy zintegrowane, elektroniczne filtry ND (szare), które są w stanie nawet 10-krotnie redukować ilość światła docierającego do matrycy.

Opcjonalnie, możemy dokupić moduł Wi-Fi i wielofunkcyjny pilot RC-V100, pozwalające na nagrywanie materiału niezależnie od lokalizacji.

Cena i dostępność: 

  • na rynku brytyjskim Canon EOS C300 Mark II został wyceniony na 11299 GBP, polska cena nie jest jeszcze znana;
  • sprzedaż ruszy w trzecim kwartale.

Źródło: Canon

Ceny Canon EOS C300 Mark II

Canon EOS C300 Mark II

od: 27.998 zł »

Antoni Żółciak

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Przetestuj sprzęt i weź udział w sesjach zdjęciowych – ŚwiatłoSiła 2025

Kolejna edycja fotograficznego festiwalu to szansa na testowanie aparatów i obiektywów, udział w sesjach zdjęciowych…

2025-04-24

Sony A7S III z nową funkcją znaną z kamer filmowych

Sony A7S III dzięki aktualizacji oprogramowania zyskuje nową funkcję filmową, której bardzo brakowało. Nowe oprogramowanie…

2025-04-23

Sony FE 50–150 mm F2 GM – pierwszy teleobiektyw z tak jasną przysłoną

Teleobiektyw z tak jasną przysłoną - tego jeszcze nie było. Sony promuje go jako pierwszy…

2025-04-23

600 zł za jasny i szeroki obiektyw do Canona. TTARTISAN 10 mm F2.0 w super cenie

TTARTISAN 10 mm F2.0 zapewnia szeroką ogniskową i jasną przysłonę. Jest dedykowany mnatrycom APS-C i…

2025-04-22

Najlepsze aparaty cyfrowe 2025 według TIPA. Co warto kupić?

Nagrody TIPA 2025 zostały rozdane. Jaki aparat warto kupić w 2025 roku? Oto najlepsze aparaty…

2025-04-18

Jaki aparat do 3000 zł? Najlepsze bezlusterkowce w 2025 roku

Dobry aparat do 3000 zł? To możliwe. Dysponując niewielką na dzisiejsze czasy kwotą można kupić…

2025-04-17

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies