Stockowe podsumowanie ubiegłego roku według Fotolii odwzorowują aktualną sytuację rynkową. Jakie fotografie były najpopularniejsze w ciągu ostatnich 12 miesięcy?
Fotolia twierdzi, że o stockach nie można już myśleć jako o platformie oferującej wysokiej jakości obrazki dla komunikacji korporacyjnej. „Taki pogląd odchodzi już do lamusa”, przeczytamy w informacji prasowej.
W ostatnich latach zdjęcia stockowe można uznać za bardzo zróżnicowane. Ich poziom rośnie, a w sytuacji, gdy firmy szukają oszczędności, często spoglądają w stronę banków fotograficznych.
Makrofotografia wygrała ubiegły rok
Najpopularniejsze były zdjęcia makro
Według Fotolii, zdjęcia makro to prawdziwe objawienie wśród trendów wizualnych w 2014 roku. Najpopularniejsze kadry obejmowały – oczywiście – rośliny, kwiaty i jedzenie, ale pojawiały się też gryzonie czy owady. „Piękno makrofotografii polega też na możliwości uwydatnienia kolorów i szczegółów w sposób, który nie jest możliwy przy tradycyjnym oprogramowaniu”, mówią przedstawiciele firmy.
Drugi tag: hipster
Popularny od 2013 roku
Tematyka „hipsterska” skutecznie utrzymuje się w światowej czołówce. Zarówno w 2013, jak i w 2014 roku zdjęcia mające cokolwiek wspólnego z tym tematem okazywały się jednymi z najbardziej popularnych. Wizerunek nieodłącznie kojarzony jest z takimi pojęciami jak „popularność” i „moda”. Czym się cechuje? Charakterystycznym światłem, dużą ilością filtrów czy efektów oraz oldskulowym klimatem. Pojawiają się tu zdjęcia gramofonów, starych rowerów i okularów w grubych oprawach.
Kolor!
Dość szerokie pojęcie
Niebiesko-pomarańczowe zestawienie barw zdominowało 2014 rok w banku zdjęć Fotolia. Kupujący rzadziej zwracali uwagę na wyszukaną kompozycję; przyglądali się za to intensywnym barwom, często nadających kadrowi życia.
Sporą popularnością cieszyły się również obrazy o rustykalnych, organicznych kolorach, gdzie miękkie i klimatyczne światło dodawało ciepła całej kompozycji.
Źródło: Fotolia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.