>
Kategorie: NewsyObiektywySony

Nowe obiektywy Sony z bagnetem E oficjalnie

Zgodnie z oczekiwaniami, Sony pokazało dziś cztery nowe obiektywy i dwa konwerterty. Tym samym, rozszerzono ofertę dla pełnoklatkowych bezlusterkowców..

Portfolio Sony uzupełniły dziś cztery szkła:

  • Sony FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS (cena: 1098 USD, w sprzedaży od lipca);
  • Sony FE 24-240 mm f/3,5-5,6 OSS (cena: 998 USD, w sprzedaży od marca);
  • Zeiss Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA (cena: 1598 USD, w sprzedaży od kwietnia);
  • Sony FE 28 mm f/2 (cena: 448 dolarów, w sprzedaży od maja).

I dwa konwertery:

  • SEL057FEC i SEL075UWC – ultraszerokokątny i rybie oko do obiektywu 24 mm f/2,0;
  • VCL-ECU2 i VCL-ECF2 – te same rodzaje kowerterów, ale dla matryc APS-C.

Zeiss Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA

 

Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA jest stałoogniskowym, szerokokątnym szkłem przeznaczonym do korpusów z pełnoklatkową matrycą. Według producenta, obiektyw docenią przede wszystkim profesjonaliści i wymagający pasjonaci, którzy chcą wykonywać portrety i sceny nocne.

SEL35F14Z pozwala nastawić ostrość już od 30 centymetrów. Jest też pierwszym szkłem z mocowaniem E, które odznacza się jasnością na poziomie f/1,4. Światłosiłę wspomaga 9-listkowa przysłona kołowa, gwarantująca uzyskanie miękkiego, przyjemnego dla oka rozmycia tła.

Obiektyw wzbogacono o silnik DDSSM (Direct Drive SSM), mający gwarantować ciche i precyzyjne nastawianie ostrości nawet przy minimalnej głębi. Plusem jest też pierścień, który w trybie nagrywania filmów będzie pracować bezgłośnie i bezstopniowo, a podczas fotografowania będzie wydawać z siebie charakterystyczne kliknięcia.

Sony FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS

Można wykorzystać go zarówno do portretów, jak i fotografii makro. Jak deklaruje producent, skompensowana aberracja sferyczna pozwoli wyraźnie przedstawić główny motyw, uzyskując miękkie rozmycie tła.

To pierwszy, średni teleobiektyw makro z bagnetem E, który ponadto wyposażono w optyczną stabilizację obrazu. Skala odwzorowania szkła wynosi 1:1, a całość wykorzystuje wydajność mechanizmu DDSSM. W konstrukcji optycznej znajdziemy ponadto dwie niezależne grupy „szybujących” soczewek.

Właściwą dla obiektywu makro cechą jest też stała jego długość, osiągana przez mechanizm wewnętrznego ogniskowania. Użytkownik może również korzystać z przycisku blokady ostrości i ręcznego ustawiania ostrości.

Tubus jest odporny na pył i wilgoć.

Sony FE 24-240 mm f/3,5-6,3 OSS

Uniwersalny obiektyw z 10-krotnym zoomem optycznym, pokrywający zakres od szerokiego kąta do tele. Plusem są tu małe wymiary tubusu, w którym zmieszczono pięć soczewek asferycznych i jedną ze szkła ED.

Mechanizm nastawiania ostrości napędzany jest zaawansowanym silnikiem liniowym, gwarantującym szybkość działania niezależnie od ogniskowej. Na długim końcu przyda się też optyczna stabilizacja obrazu.

Sony FE 28 mm f/2

Szeroki kąt, stała ogniskowa i przysłona f/2 – oto cechy obiektywu, który ma być uzupełnieniem „kita” dołączanego do zestawów z aparatem. FE 28 mm f/2 dysponuje 9-listkową przysłoną kołową, a w całej konstrukcji wykorzystano trzy soczewki asferyczne (w tym jedną zaawansowaną asferyczną) i dwa elementy ze szkła niskodyspersyjnego.

Mechanizm automatyki ostrości napędzany jest cichym silnikiem liniowym. W obiektywie wykorzystano ponadto system wewnętrznego ogniskowania, dzięki czemu nie zmienia on swojej długości fizycznej.

SEL075UWC i SEL057FEC

Sony pokazało też telekonwertery – ultraszerokokątny i rybie oko. Po ich zainstalowaniu ogniskowa obiektywu zmieni się odpowiednio na 21 i 16 milimetrów, a maksymalna przysłona na f/2,8 lub f/3,5. Jak deklaruje producent, po raz pierwszy w rodzinie obiektywów alfa konwertery są rozpoznawane przez aparat, co pozwala na zapis metadanych EXIF.

VCL-ECU2 i VCL-ECF2

Tym razem dostajemy propozycje do matryc APS-C – również ultraszerokokątną i rybie oko. Konwertery przeznaczone są do współpracy z obiektywami 16 mm f/2,8 i 20 mm f/2,8, gdzie ich użycie zmniejszy ogniskową odpowiednio do 12 lub 16 mm.

Ceny w sklepach

Sony FE 24-240 mm f/3.5-5.6 OSS

od: 3.860 zł »

Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS

od: 3.798 zł »

Antoni Żółciak

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Canon EOS R50V – budżetowy aparat do filmowania z 4K 50p

Canon tworzy aparat z myślą o filmowcach, który został naprawdę nieźle wyceniony. Ma przy tym…

2025-03-26

Canon PowerShot V1 – kompaktowy i zaawansowany aparat dla filmowców

Kompaktowy aparat, ale jednak zaawansowany i o dużych możliwościach. Szczególnie filmowych. Oto Canon PowerShot V1.…

2025-03-26

Aparat do 5000 zł. Najlepsze modele, które warto kupić w 2025 roku

Wybieramy najlepsze aparaty, które można kupić za mniej niż 5 tys. zł. Jaką lustrzankę lub…

2025-03-26

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake – tani i szeroki obiektyw dla Sony E

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake to obiektyw, który dedykowany jest do aparatów APS-C…

2025-03-21

Aparaty pełnoklatkowe do 10 tys. zł. Te modele warto kupić w 2025 roku

Jaki pełnoklatkowy bezlusterkowiec wybrać? Jeśli chcesz zająć się fotografią na poważnie, warto postawić na aparat…

2025-03-18

Filmowy Panasonic Lumix GH6 w najlepszej cenie w historii: 3999 zł

Panasonic Lumix GH6 to jeden z najbardziej zaawansowanych aparatów do filmowania. Dzięki tej promocji kupisz…

2025-03-12

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies