ARRI ALEXA Mini to sprzęt oparty na matrycy Super 35 mm, nagrywający w rozdzielczości 4K. Kamera jest dość lekka i skromna gabarytowo, co zawdzięcza obudowie wykonanej z włókna węglowego. Jest tylko jeden haczyk – kosztuje 32,5 tys. euro.
Kamerę oparto na matrycy 35 mm ARRI ALEV III CMOS, która w połączeniu z procesorem obrazu będzie w stanie nagrywać filmy z prędkościami do 200 klatek na sekundę. Wybrać możemy też format i rozdzielczość, tj. od Full HD (1920 x 1080 pikseli), przez 2K Cine (2048 x 1152), po 4K UHD (3840 x 2160 pikseli). ARRI ALEXA Mini obsługuje kodeki ProRes 4444XQ, 4444, 422 (HQ), 422, 422 (LT) i – w przyszłości – ARRIRAW.
Plusem ALEXY jest możliwość operowania nią albo bezprzewodowo, albo „normalnie”, jeśli dokupimy opcjonalny wizjer MVF-1. Możemy również pokusić się o skorzystanie z monitora pokładowego i interfejsu dostępnego na samym urządzeniu.
ARRI wycenia swoją kamerę na 32,5 tys. euro, przy czym w tej kwocie otrzymujemy wyłącznie korpus. Możliwość rejestrowania obrazu w formacie ARRIRAW i w stosunku boków 4:3 będzie dodatkowo płatna (jako aktualizacja firmware’u), po 2950 euro sztuka. Ceny są, owszem, wysokie, ale nie zapominajcie o jednym – to sprzęt dla tych, którzy na tworzeniu filmów zarabiają kilkukrotności takich kwot.
Jeden z naszych klientów chciał kamerę lekką i kompaktową, która łączyłaby się z „dużym” systemem ALEXA. Kluczem było tu udogodnienie łączenia materiału z dotychczasowych kamer i urządzeń mniejszych gabarytowo, gdzie trzeba było wpleść różną kolorystykę czy przepustowość. Swoje zdanie mieli też operatorzy ręcznych gimbali i multikopterów, sugerując, że chętnie zamontowaliby mniejsze ARRI na tego typu rigach
– na łamach News Shootera tłumaczy decyzję o powstaniu ALEXY Mini Michael Jonas, jeden z przedstawicieli firmy
ALEXA Mini mierzy 185 x 125 x 140 mm przy wadze 2,3 kg.
O ile ALEXY Mini nie kupi zapewne wielu indywidualnych twórców, tak nietrudno się domyślać, że kamera może być dość popularną pozycją w wypożyczalniach sprzętu. Według RedShark News, ALEXA Mini będzie obowiązkową pozycją dla każdego, kto swoją produkcję zechce uskuteczniać z wykorzystaniem ALEXY XT.
Źródło: ARRI
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies