>
Kategorie: CiekawostkiSoftware

Instagram – 9 faktów, o których nie wiedziałeś

Ponad 300 milionów użytkowników, bijąca rekordy popularność w sklepach z aplikacjami i ambitne plany na przyszłość. Oto garść faktów o Instagramie.

1. Instagram ma 300 milionów aktywnych użytkowników

Już w grudniu ubiegłego roku Instagram pochwalił się przeszło 300 milionami użytkowników, których udało zgromadzić się w przeciągu ostatnich czterech lat. To niesamowity sukces – zwłaszcza, jeśli popatrzymy na początki platformy, którą zakładało dwóch przyjaciół.

2. Szefowie Instagrama celują w miliard użytkowników

Zarząd Instagrama zakłada, że sieć przekroczy miliard użytkowników – przypuszczenie to oparte jest na dotychczasowych statystykach, według których społecznościówka podwaja ilość użytkowników każdego roku.

To sieć zorientowana na obrazki, przez co jest uniwersalna. Możemy dotrzeć do każdego. Koncentrujemy się na planie rozwoju i w końcu uda się do tego doprowadzić

– Jim Squires, Director of Market Operations, Instagram

3. Ponad 30 miliardów zdjęć

Od momentu startu platformy w 2010 roku, użytkownicy Instagrama udostępnili w serwisie ponad 30 miliardów fotografii.

4. Każdego dnia wysyłamy na serwery 70 milionów zdjęć

Może i jest to wartość nieporównywalna z 350-400 milionami zdjęć publikowanych na Facebooku, ale – zważywszy na dostępność Instagrama wyłącznie na telefonach – można być pod wrażeniem.

5. Zaangażowanie jest 15-krotnie większe, niż na Facebooku

Okej, Facebook przyjmuje parokrotnie więcej fotografii dziennie – ale, jak się okazuje, zaangażowanie użytkowników na Instagramie jest 15-krotnie większe, niż w pierwszym serwisie Marka Zuckerberga. Przekłada się to na przeszło 1000 komentarzy i 8500 polubień na sekundę.

6. Prawie 80 proc. amerykańskich nastolatków korzysta z Instagrama

W Polsce statystyki są słabsze, jako że w całym kraju korzysta z Instagrama 2 miliony użytkowników – 1,3 mln mężczyzn i 840 tys. kobiet. Co ciekawe, mniej więcej połowa polskich użytkowników ma od 15 do 24 lat. Następną grupą wiekową jest 25-34, gdzie w IV kwartale ubiegłego roku naliczono przeszło 335 tys. użytkowników.

7. 49 proc. użytkowników korzysta z aplikacji codziennie

To dopiero wynik – według Pew Research Center, co drugi użytkownik Instagrama korzysta z platformy codziennie.

8. Nike jest najpopularniejszą marką na Instagramie

Nike niezmiennie pozostaje królową Instagrama, licząc sobie prawie 12 mln obserwujących i prawie 40 mln postów z hashtagiem marki. Na drugim miejscu uplasował się Adidas, następnie Starbucks, Topshop, GoPro, Gucci, Prada, NBA, Dior i Zara. Pełną listę firm i organizacji popularnych na Instagramie znajdziecie tutaj.

9. 94 proc. użytkowników Instagrama jest na Facebooku

Startowały niezależnie, ale teraz Facebook stał się właścicielem Instagrama, dodatkowo ułatwiając publikowanie postów w obydwu miejscach jednocześnie.

Antoni Żółciak

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

COOLPIX P1100 i obiektyw NIKKOR Z 35mm f/1.2 S, czyli dzień premier Nikona

Nikon zaprezentował dziś dwie ciekawe nowości z dwóch różnych światów. Z jednej strony superzoom COOLPIX…

2025-02-05

Aparat z obiektywem za 2599 zł. LUMIX G80M w tej cenie to świetna okazja

Za kwotę mniejszą niż dobry smartfon do zdjęć możesz mieć aparat. I to o naprawdę…

2025-02-05

4 nowe kamery Panasonic. Każda z 4K

Panasonic Connect rozszerza swoją ofertę kamer profesjonalnych, wprowadzając na rynek cztery nowe modele: AG-CX20, AG-CX18,…

2025-01-31

Czy warto kupić Sony A7 IV w 2025 roku?

Zaczynamy rok 2025 pytaniem: czy w tym roku wciąż warto kupić Sony A7 IV, który…

2025-01-31

Okazja na koniec roku: Sony A7 IV taniej niż na Black Friday

Niezła niespodzianka. Sony A7 IV można kupić teraz w świetnej cenie, a przecież już po…

2024-12-31

Rok 2024 oKiem fotoManiaKa: najciekawsze premiery i wydarzenia

Czas podsumować mijający rok! Które premiery foto były najciekawsze? Co nowego w branży? Jakie było…

2024-12-31

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies