>
Kategorie: CiekawostkiSoftware

Instagram – 9 faktów, o których nie wiedziałeś

Ponad 300 milionów użytkowników, bijąca rekordy popularność w sklepach z aplikacjami i ambitne plany na przyszłość. Oto garść faktów o Instagramie.

1. Instagram ma 300 milionów aktywnych użytkowników

Już w grudniu ubiegłego roku Instagram pochwalił się przeszło 300 milionami użytkowników, których udało zgromadzić się w przeciągu ostatnich czterech lat. To niesamowity sukces – zwłaszcza, jeśli popatrzymy na początki platformy, którą zakładało dwóch przyjaciół.

2. Szefowie Instagrama celują w miliard użytkowników

Zarząd Instagrama zakłada, że sieć przekroczy miliard użytkowników – przypuszczenie to oparte jest na dotychczasowych statystykach, według których społecznościówka podwaja ilość użytkowników każdego roku.

To sieć zorientowana na obrazki, przez co jest uniwersalna. Możemy dotrzeć do każdego. Koncentrujemy się na planie rozwoju i w końcu uda się do tego doprowadzić

– Jim Squires, Director of Market Operations, Instagram

3. Ponad 30 miliardów zdjęć

Od momentu startu platformy w 2010 roku, użytkownicy Instagrama udostępnili w serwisie ponad 30 miliardów fotografii.

4. Każdego dnia wysyłamy na serwery 70 milionów zdjęć

Może i jest to wartość nieporównywalna z 350-400 milionami zdjęć publikowanych na Facebooku, ale – zważywszy na dostępność Instagrama wyłącznie na telefonach – można być pod wrażeniem.

5. Zaangażowanie jest 15-krotnie większe, niż na Facebooku

Okej, Facebook przyjmuje parokrotnie więcej fotografii dziennie – ale, jak się okazuje, zaangażowanie użytkowników na Instagramie jest 15-krotnie większe, niż w pierwszym serwisie Marka Zuckerberga. Przekłada się to na przeszło 1000 komentarzy i 8500 polubień na sekundę.

6. Prawie 80 proc. amerykańskich nastolatków korzysta z Instagrama

W Polsce statystyki są słabsze, jako że w całym kraju korzysta z Instagrama 2 miliony użytkowników – 1,3 mln mężczyzn i 840 tys. kobiet. Co ciekawe, mniej więcej połowa polskich użytkowników ma od 15 do 24 lat. Następną grupą wiekową jest 25-34, gdzie w IV kwartale ubiegłego roku naliczono przeszło 335 tys. użytkowników.

7. 49 proc. użytkowników korzysta z aplikacji codziennie

To dopiero wynik – według Pew Research Center, co drugi użytkownik Instagrama korzysta z platformy codziennie.

8. Nike jest najpopularniejszą marką na Instagramie

Nike niezmiennie pozostaje królową Instagrama, licząc sobie prawie 12 mln obserwujących i prawie 40 mln postów z hashtagiem marki. Na drugim miejscu uplasował się Adidas, następnie Starbucks, Topshop, GoPro, Gucci, Prada, NBA, Dior i Zara. Pełną listę firm i organizacji popularnych na Instagramie znajdziecie tutaj.

9. 94 proc. użytkowników Instagrama jest na Facebooku

Startowały niezależnie, ale teraz Facebook stał się właścicielem Instagrama, dodatkowo ułatwiając publikowanie postów w obydwu miejscach jednocześnie.

Antoni Żółciak

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Canon EOS R50V – budżetowy aparat do filmowania z 4K 50p

Canon tworzy aparat z myślą o filmowcach, który został naprawdę nieźle wyceniony. Ma przy tym…

2025-03-26

Canon PowerShot V1 – kompaktowy i zaawansowany aparat dla filmowców

Kompaktowy aparat, ale jednak zaawansowany i o dużych możliwościach. Szczególnie filmowych. Oto Canon PowerShot V1.…

2025-03-26

Aparat do 5000 zł. Najlepsze modele, które warto kupić w 2025 roku

Wybieramy najlepsze aparaty, które można kupić za mniej niż 5 tys. zł. Jaką lustrzankę lub…

2025-03-26

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake – tani i szeroki obiektyw dla Sony E

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake to obiektyw, który dedykowany jest do aparatów APS-C…

2025-03-21

Aparaty pełnoklatkowe do 10 tys. zł. Te modele warto kupić w 2025 roku

Jaki pełnoklatkowy bezlusterkowiec wybrać? Jeśli chcesz zająć się fotografią na poważnie, warto postawić na aparat…

2025-03-18

Filmowy Panasonic Lumix GH6 w najlepszej cenie w historii: 3999 zł

Panasonic Lumix GH6 to jeden z najbardziej zaawansowanych aparatów do filmowania. Dzięki tej promocji kupisz…

2025-03-12

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies