>
Kategorie: CiekawostkiSoftware

Instagram – 9 faktów, o których nie wiedziałeś

Ponad 300 milionów użytkowników, bijąca rekordy popularność w sklepach z aplikacjami i ambitne plany na przyszłość. Oto garść faktów o Instagramie.

1. Instagram ma 300 milionów aktywnych użytkowników

Już w grudniu ubiegłego roku Instagram pochwalił się przeszło 300 milionami użytkowników, których udało zgromadzić się w przeciągu ostatnich czterech lat. To niesamowity sukces – zwłaszcza, jeśli popatrzymy na początki platformy, którą zakładało dwóch przyjaciół.

2. Szefowie Instagrama celują w miliard użytkowników

Zarząd Instagrama zakłada, że sieć przekroczy miliard użytkowników – przypuszczenie to oparte jest na dotychczasowych statystykach, według których społecznościówka podwaja ilość użytkowników każdego roku.

To sieć zorientowana na obrazki, przez co jest uniwersalna. Możemy dotrzeć do każdego. Koncentrujemy się na planie rozwoju i w końcu uda się do tego doprowadzić

– Jim Squires, Director of Market Operations, Instagram

3. Ponad 30 miliardów zdjęć

Od momentu startu platformy w 2010 roku, użytkownicy Instagrama udostępnili w serwisie ponad 30 miliardów fotografii.

4. Każdego dnia wysyłamy na serwery 70 milionów zdjęć

Może i jest to wartość nieporównywalna z 350-400 milionami zdjęć publikowanych na Facebooku, ale – zważywszy na dostępność Instagrama wyłącznie na telefonach – można być pod wrażeniem.

5. Zaangażowanie jest 15-krotnie większe, niż na Facebooku

Okej, Facebook przyjmuje parokrotnie więcej fotografii dziennie – ale, jak się okazuje, zaangażowanie użytkowników na Instagramie jest 15-krotnie większe, niż w pierwszym serwisie Marka Zuckerberga. Przekłada się to na przeszło 1000 komentarzy i 8500 polubień na sekundę.

6. Prawie 80 proc. amerykańskich nastolatków korzysta z Instagrama

W Polsce statystyki są słabsze, jako że w całym kraju korzysta z Instagrama 2 miliony użytkowników – 1,3 mln mężczyzn i 840 tys. kobiet. Co ciekawe, mniej więcej połowa polskich użytkowników ma od 15 do 24 lat. Następną grupą wiekową jest 25-34, gdzie w IV kwartale ubiegłego roku naliczono przeszło 335 tys. użytkowników.

7. 49 proc. użytkowników korzysta z aplikacji codziennie

To dopiero wynik – według Pew Research Center, co drugi użytkownik Instagrama korzysta z platformy codziennie.

8. Nike jest najpopularniejszą marką na Instagramie

Nike niezmiennie pozostaje królową Instagrama, licząc sobie prawie 12 mln obserwujących i prawie 40 mln postów z hashtagiem marki. Na drugim miejscu uplasował się Adidas, następnie Starbucks, Topshop, GoPro, Gucci, Prada, NBA, Dior i Zara. Pełną listę firm i organizacji popularnych na Instagramie znajdziecie tutaj.

9. 94 proc. użytkowników Instagrama jest na Facebooku

Startowały niezależnie, ale teraz Facebook stał się właścicielem Instagrama, dodatkowo ułatwiając publikowanie postów w obydwu miejscach jednocześnie.

Antoni Żółciak

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Świetna okazja: Canon EOS R6 II o 5 tys. zł taniej niż w dniu premiery

Canon EOS R6 II to następca jednego z najpopularniejszych bezlusterkowców na rynku. Oferuje świetne parametry…

2024-12-18

Panasonic LUMIX G97 i LUMIX TZ99, czyli nowy bezlusterkowiec i… kompakt

Panasonic zaprezentował dziś dwa nowe aparaty. LUMIX G97 to bezlusterkowiec z matrycą Mikro 4/3. Z…

2024-12-17

Pełnoklatkowy Sony A7c za 5099 zł. A to nie koniec promocji!

Pełna klatka za tę cenę to świetna oferta. Sony A7c kupisz teraz za 5099 zł,…

2024-12-17

Black Friday i Cyber Monday 2024: najlepsze promocje na aparaty, obiektywy, akcesoria foto

Jak co roku zbieramy dla Was najlepsze promocje na sprzęt foto z okazji Black Friday…

2024-12-02

Sony A1 II, czyli aparat numer jeden – po raz drugi

Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…

2024-11-19

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies