Ponad 300 milionów użytkowników, bijąca rekordy popularność w sklepach z aplikacjami i ambitne plany na przyszłość. Oto garść faktów o Instagramie.
1. Instagram ma 300 milionów aktywnych użytkowników
Już w grudniu ubiegłego roku Instagram pochwalił się przeszło 300 milionami użytkowników, których udało zgromadzić się w przeciągu ostatnich czterech lat. To niesamowity sukces – zwłaszcza, jeśli popatrzymy na początki platformy, którą zakładało dwóch przyjaciół.
2. Szefowie Instagrama celują w miliard użytkowników
Zarząd Instagrama zakłada, że sieć przekroczy miliard użytkowników – przypuszczenie to oparte jest na dotychczasowych statystykach, według których społecznościówka podwaja ilość użytkowników każdego roku.
To sieć zorientowana na obrazki, przez co jest uniwersalna. Możemy dotrzeć do każdego. Koncentrujemy się na planie rozwoju i w końcu uda się do tego doprowadzić
– Jim Squires, Director of Market Operations, Instagram
3. Ponad 30 miliardów zdjęć
Od momentu startu platformy w 2010 roku, użytkownicy Instagrama udostępnili w serwisie ponad 30 miliardów fotografii.
4. Każdego dnia wysyłamy na serwery 70 milionów zdjęć
Może i jest to wartość nieporównywalna z 350-400 milionami zdjęć publikowanych na Facebooku, ale – zważywszy na dostępność Instagrama wyłącznie na telefonach – można być pod wrażeniem.
5. Zaangażowanie jest 15-krotnie większe, niż na Facebooku
Okej, Facebook przyjmuje parokrotnie więcej fotografii dziennie – ale, jak się okazuje, zaangażowanie użytkowników na Instagramie jest 15-krotnie większe, niż w pierwszym serwisie Marka Zuckerberga. Przekłada się to na przeszło 1000 komentarzy i 8500 polubień na sekundę.
6. Prawie 80 proc. amerykańskich nastolatków korzysta z Instagrama
W Polsce statystyki są słabsze, jako że w całym kraju korzysta z Instagrama 2 miliony użytkowników – 1,3 mln mężczyzn i 840 tys. kobiet. Co ciekawe, mniej więcej połowa polskich użytkowników ma od 15 do 24 lat. Następną grupą wiekową jest 25-34, gdzie w IV kwartale ubiegłego roku naliczono przeszło 335 tys. użytkowników.
7. 49 proc. użytkowników korzysta z aplikacji codziennie
To dopiero wynik – według Pew Research Center, co drugi użytkownik Instagrama korzysta z platformy codziennie.
8. Nike jest najpopularniejszą marką na Instagramie
Nike niezmiennie pozostaje królową Instagrama, licząc sobie prawie 12 mln obserwujących i prawie 40 mln postów z hashtagiem marki. Na drugim miejscu uplasował się Adidas, następnie Starbucks, Topshop, GoPro, Gucci, Prada, NBA, Dior i Zara. Pełną listę firm i organizacji popularnych na Instagramie znajdziecie tutaj.
9. 94 proc. użytkowników Instagrama jest na Facebooku
Startowały niezależnie, ale teraz Facebook stał się właścicielem Instagrama, dodatkowo ułatwiając publikowanie postów w obydwu miejscach jednocześnie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Korzystam codziennie. Poza tym nie korzystam z żadnego innego serwisu społecznościowego.
https://inst…/24_hour_/
Hahaha mamy wielkiego miłośnika lumixów na sali, a ja lubię i instagrama i lumixa 🙂 świetnie się uzupełniają
ja tam wolę filtry w moim lumixie 😉
Najlepsze dupeczki tylko na insta , to wiadomo nie od dziś☺