Spis treści
- Zdjęcia / Filmy
- Podsumowanie / Ocena
Matryca / jakość zdjęć
Nowy, 20-megapikselowy sensor APS-C
Sercem Canona EOS 7D Mark II jest nowa matryca o rozdzielczości 20 megapikseli i rozmiarze APS-C (22,4 x 15 mm). Po raz kolejny udało się tu zmniejszyć dystans między fotodiodami i mikrosoczewkami, dzięki czemu otrzymujemy niższy poziom szumu cyfrowego na wyższych czułościach ISO. Mechanizm jest dość prosty – światło skuteczniej dociera do fotodiod, więc jest go więcej. A więcej światła zawsze oznaczać będzie lepszy jakościowo obraz.
20 megapikseli to inaczej obrazek o wymiarach 5472 x 3648 pikseli, w którego generowaniu pomagają dwa procesory DIGIC 6. Waga pojedynczego pliku JPEG wynosi od ok. 7 do ok. 19 megabajtów, natomiast pliki RAW potrafią zająć nawet 30 MB miejsca na karcie.
EOS 7D Mark II obsługuje czułość ISO w zakresie od 100 do 16000 (tryb automatyczny) z rozszerzeniem do wartości nawet 51200. Odwzorowanie szczegółów na najniższych ustawieniach jest wręcz wspaniałe – klasę aparat trzyma przy wartościach ISO do 3200, a – niekiedy – nawet do 6400, zwłaszcza w przypadku wywoływania z RAW-ów. Poważna degradacja detali następuje dopiero później. Zważywszy na domyślne zastosowanie sprzętu (fotografia sportowa), wyniki są w zupełności akceptowalne.
Jakość obrazka nie jest może tak imponująca, jak w przypadku lustrzanek opartych na matrycach pełnoklatkowych, ale w swojej klasie można uznać ją za bardzo dobrą. Szeroki zakres tonalny zapewnia płynne, pozbawione zauważalnej posteryzacji przejścia.
Świetnie funkcjonuje też balans bieli; jedyne, sporadyczne problemy zauważyłem wyłącznie przy oświetleniu żarowym, gdzie rezultat cechował się zbyt ciepłą temperaturą. Niemniej, w zdecydowanej większości przypadków nowy EOS sprawdzał się doskonale. Spośród preinstalowanych trybów mamy do wyboru nastawę automatyczną, fotografowanie w słoneczny dzień, w cieniu, w dniu zachmurzonym, przy świetle żarowym, jarzeniowym i błyskowym. Wzorzec możemy ustawić również ręcznie w zakresie od 2000 do 10000K.
Poniżej znajdziecie zdjęcia przykładowe, wykonane przy pomocy obiektywu Canon EF 50 mm f/1,2L USM.
Canon EOS 7D Mark II – zdjęcia przykładowe
Efekty / filmy
Wielu filtrów nie ma, ale też nie do tego ten sprzęt służy
[nggallery id=330 template=techmaniak]
W przeciwieństwie do rozlicznych aparatów amatorskich, Canon EOS 7D Mark II daje nam do dyspozycji wyłącznie kilka profili kolorystycznych (zoptymalizowanych pod kątem fotografowanej sceny). Ich przegląd znajdziecie poniżej.
Canon EOS 7D Mark II – przegląd profili i filtrów kolorystycznych
Po wciśnięciu przycisku z lewej strony naszym oczom ukaże się dodatkowe menu, pozwalające na wybór opcji wielokrotnej ekspozycji bądź trybu HDR.
Canon EOS 7D Mark II – podwójna ekspozycja
Tryb filmowy
Canon kultywuje dawne zwyczaje i dba o filmowców, oferując opcję nagrywania wideo w jakości Full HD (1920 x 1080 pikseli) przy 60, 50, 30, 25 i 24 kl./s. Do rejestrowania obrazu wykorzystywany jest kodek H.264/MPEG-4 AVC, a same pliki zachowywane są w formacie MOV lub MP4. Jedyne braki w amatorskim zastosowaniu mogą pojawić się od strony ergonomicznej – EOS 7D Mark II nie został wyposażony w ekran dotykowy, który świetnie współgrałby z opisanym wyżej autofocusem.
Spis treści
- Zdjęcia / Filmy
- Podsumowanie / Ocena
Ceny Canon EOS 7D Mark II
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
7d2 jest o klasę lepszy jeśli chodzi o szumy i jakość obrazka względem starej siódemki, ani Pentax, ani Nikon do pojawienia się d500, nie pokazały nic w tej klasie wydajności. Jeśli ktoś wprowadza ludzi w błąd, to właśnie Wy.
Miałem go kupić, ale wcale nie jest dużo lepszy od starej siódemki więc dokupiłem drugą siódemkę za pół tej ceny. Ze starego 7 d jestem zadowolony i to bardzo, a tu jakiś specjalnych fajerwerków nie ma. 10 czy 8 kl/s to aż tak nie powala. Aparat ma robić zdjęcia, a ekran dotykowy to jest zbędny bajer nie wada. Poprzednik też ma 1/8000. Niestety ma wysokie szumy przy wyższych ISO i 7D Mar II ma to samo. Tak, że nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
Wypadałoby też wspomnieć o znacznie tańszym (body ok. 4 tys.) Pentax’ie K-3 jako alternatywie dla tego Canona. Swoją drogą, Pentax i Nikon pokazały lustrzanki APS-C na takim poziomie około roku temu. Canon potrzebował tyle czasu, na zaprezentowanie godnego rywala.