Samyang zaprezentował niedawno dwa nowe obiektywy o ogniskowych 135 mm – modele f/2.0 ED UMC oraz T2.2 VDSLR ED UMC Cine. O parametrach technicznych obu szkieł przeczytać możecie w dalszej części wpisu, teraz zaś zachęcam do zerknięcia na przygotowane przez ekipę Gear for Image porównanie premierowego obiektywu z odpowiadającym mu technicznie szkłem Canon 135 mm f/2.
Omówienie wyników zaprezentowanych przez Gear for Image znajdziecie również na łamach diyphotography.net – podsumowując krótko, nowy Samyang dobrze wypada zarówno w kontekście rozdzielczości, aberracji i dystorsji, na każdym polu będąc realną konkurencją dla modelu Canona. Główne zastrzeżenia względem premierowego 135 mm dotyczą jakości wykonania (pierścień przysłony podobno chodzi zbyt ciężko, są również problemy z szybkim demontażem osłony obiektywu), wagi (szkło Canona jest lżejsze) oraz oczywiście braku AF. Nie zapominajcie również o kluczowym argumencie – cenie. Samyang 135 mm f/2 wyceniony został na 549 USD, a zatem za cenę jednego szkła konkurencji (czy to Canona, czy Nikona) kupicie dwa obiektywy koreańskiego producenta.
Obiektyw dostępny będzie z mocowaniem Canon EF, Nikon F (w tej wersji obecny będzie również chip AE), Fujifilm X, Mikro Cztery Trzecie, Pentax K, Samsung NX, Sony A oraz Sony E. Szkło pozbawione jest systemu AF, na obudowę wyprowadzono pierścienie ostrości i przysłony. Elementy optyczne ułożono w 7 grup, nie zabrakło soczewki ED oraz powłoki UMC (Ultra Multi Coating). Przysłona składa się z 9 listków. Filtr ma 77 mm, minimalna odległość ostrzenia to 80 cm. Obiektyw waży 830 gramów (zależnie od mocowania waga może ulec zmianie) i mierzy 82 cm w średnicy.
Warto na koniec dodać, że wersja Cine od wariantu standardowego różni się obecnością zmodyfikowanego pierścienia ostrości i przysłony – rozwiązanie przygotowano z myślą o wideo-rigach.
Źródło: Gear for Image via diyphotography.net
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies