Samyang zaprezentował niedawno dwa nowe obiektywy o ogniskowych 135 mm – modele f/2.0 ED UMC oraz T2.2 VDSLR ED UMC Cine. O parametrach technicznych obu szkieł przeczytać możecie w dalszej części wpisu, teraz zaś zachęcam do zerknięcia na przygotowane przez ekipę Gear for Image porównanie premierowego obiektywu z odpowiadającym mu technicznie szkłem Canon 135 mm f/2.
Omówienie wyników zaprezentowanych przez Gear for Image znajdziecie również na łamach diyphotography.net – podsumowując krótko, nowy Samyang dobrze wypada zarówno w kontekście rozdzielczości, aberracji i dystorsji, na każdym polu będąc realną konkurencją dla modelu Canona. Główne zastrzeżenia względem premierowego 135 mm dotyczą jakości wykonania (pierścień przysłony podobno chodzi zbyt ciężko, są również problemy z szybkim demontażem osłony obiektywu), wagi (szkło Canona jest lżejsze) oraz oczywiście braku AF. Nie zapominajcie również o kluczowym argumencie – cenie. Samyang 135 mm f/2 wyceniony został na 549 USD, a zatem za cenę jednego szkła konkurencji (czy to Canona, czy Nikona) kupicie dwa obiektywy koreańskiego producenta.
Obiektyw dostępny będzie z mocowaniem Canon EF, Nikon F (w tej wersji obecny będzie również chip AE), Fujifilm X, Mikro Cztery Trzecie, Pentax K, Samsung NX, Sony A oraz Sony E. Szkło pozbawione jest systemu AF, na obudowę wyprowadzono pierścienie ostrości i przysłony. Elementy optyczne ułożono w 7 grup, nie zabrakło soczewki ED oraz powłoki UMC (Ultra Multi Coating). Przysłona składa się z 9 listków. Filtr ma 77 mm, minimalna odległość ostrzenia to 80 cm. Obiektyw waży 830 gramów (zależnie od mocowania waga może ulec zmianie) i mierzy 82 cm w średnicy.
Warto na koniec dodać, że wersja Cine od wariantu standardowego różni się obecnością zmodyfikowanego pierścienia ostrości i przysłony – rozwiązanie przygotowano z myślą o wideo-rigach.
Źródło: Gear for Image via diyphotography.net
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Canon tworzy aparat z myślą o filmowcach, który został naprawdę nieźle wyceniony. Ma przy tym…
Kompaktowy aparat, ale jednak zaawansowany i o dużych możliwościach. Szczególnie filmowych. Oto Canon PowerShot V1.…
Wybieramy najlepsze aparaty, które można kupić za mniej niż 5 tys. zł. Jaką lustrzankę lub…
TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake to obiektyw, który dedykowany jest do aparatów APS-C…
Jaki pełnoklatkowy bezlusterkowiec wybrać? Jeśli chcesz zająć się fotografią na poważnie, warto postawić na aparat…
Panasonic Lumix GH6 to jeden z najbardziej zaawansowanych aparatów do filmowania. Dzięki tej promocji kupisz…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies