W 2013 roku sprzedano prawie 5 mln kamer sportowych. Za 4 lata, natomiast, liczba ta ma wzrosnąć do 9 mln.
- Czytaj także: test kamery Overmax ActiveCam Sky
Według analityków z Futuresource Consulting, rynek kamer sportowych może być jednym z prężnie rozwijających się segmentów elektroniki konsumenckiej. Kolejnym tego dowodem, poza samymi statystykami, jest udany debiut GoPro na amerykańskich parkietach giełdowych.
Z kamer korzystamy nie tylko w przypadkach rejestrowania wyczynów sportowych, ale również do nagrywania szeroko pojętego „lifestyle’u” – codziennych wydarzeń, koncertów, imprez, urodzin. Szeroki kąt widzenia, dobra jakość i kompaktowa forma pozwoliła nie tylko GoPro, ale i pozostałym producentom wprowadzić więcej dynamizmu w rodzinnych filmach.
Obecnie najwięcej kamer sprzedaje się w USA i Wielkiej Brytanii, natomiast do 2018 większość rynku należeć będzie do pozostałych krajów europejskich oraz rejonu Azji Pacyficznej. Pełny raport znajdziecie na stronach Futuresource.
Ceny Overmax ActiveCam Sky
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
GoPro jeszcze bardzo długi czas będzie liderem na rynku pomimo coraz większej konkurencji ze strony innych producentów elektroniki. Teraz jednak GoPro zamieszało jeszcze bardziej wypuszczając na rynek kamere GoPro HERO z segmentu enrty-level w cenie około 550 zł. Jest to najtańsza kamera GoPro w historii tego producenta, a posiada całkiem ciekawe parametry filmowania – Full HD 1080p w 30 fps i HD 720p w 60 fps. Reszta producentów będzie musiała się teraz nieźle napocić żeby zrównać się z amerykanami i zaoferować coś równie atrakcyjnego. Ze swojej strony bardzo ciekawy jestem odpowiedzi Drifta i Sony – jeśli nie wypuszczą czegoś jakościowo zbliżonego do GoPro, w podobnej, a najlepiej niższej cenie, to cały ruch przejdzie prawdopodobnie na stronę GoPro w tym przedziale cenowym.
Sony już od jakiegoś czasu robi lepsze kamery niż Gopro. Gopro jest jak Samsung pozycje lidera zawdzięcza marketingowi, a nie jakości swojego sprzętu.