Uwaga. Rynek i dostępne modele, które poleca redaKcja techManiaK.pl cały czas się zmieniają. Od publikacji tego wpisu minęło już trochę czasu, dlatego też zachęcam Cię do zobaczenia naszego najnowszego zestawienia:
* TIPA (Technical Image Press Association) to założone w 1991 roku międzynarodowe stowarzyszenie, do którego należą wybrani przedstawiciele mediów, poświęconych fotografii i systemom audio-wizualnym.
Najlepsza profesjonalna lustrzanka
Nikon D4S to usprawniona wersja słynnej, profesjonalnej lustrzanki Nikon D4. Co się zmieniło? Pośród kluczowych zmian wymienić trzeba usprawnienie modułu autofokusu i szybszy tryb zdjęć seryjnych (11 klatek na sekundę). Sercem lustrzanki jest matryca formatu FX o rozdzielczości 16,2 Mpix, pracująca w zakresie ISO 100 – 25600 (rozszerzalnym do odpowiednika wartości 409600). Do tego dochodzi nowy procesor przetwarzania obrazu EXPEED 4 oraz usprawniony, 51-polowy system autofokusa Multi-CAM 3500FX.
Najlepsza zaawansowana lustrzanka
Canon EOS 70D z zewnątrz może od 60D nieszczególnie się różni, ale wyposażony został w tzw. sensor autofocusu “Dual Pixel CMOS”, mający sporo zmieniać na lepsze zwłaszcza w przypadku Live View i filmowania. Poza tym, mamy do czynienia z układem znanym z 7D, odchylanym wyświetlaczem prosto z 700D oraz wbudowanym modułem Wi-Fi, wprowadzonym po raz pierwszy w pełnoklatkowym EOS-ie 6D.
Najlepsza lustrzanka w klasie „expert”
24-megapikselowa matryca CMOS APS-C o czułości ISO do 51200, brak filtru antyaliasingowego (ale jest za to funkcja symulująca jego działanie), wbudowana, mechaniczna stabilizacja, nowy system autofocusu… K-3 wygląda na model wyjątkowo udany. Dziwi trochę brak obecności Wi-Fi, natomiast sam K-3 może komunikować się z urządzeniami mobilnymi poprzez dedykowany karty pamięci Flu Card z funkcją sieci bezprzewodowej.
Najlepsza lustrzanka w klasie „premium”
Korpus z pełną klatką i klasycznym designem – ten aparat pełnymi garściami bierze z D4, D800 i D610. Widać to i po specyfikacji, i po cenie. Nie sposób nie zauważyć pięknej formy sprzętu, wsparcia dla starych szkieł i pokręteł mechanicznych, mających zapewnić nieco inne doświadczenie fotografowania niż to, które znamy ze standardowych lustrzanek cyfrowych. Df jest przy tym sprzętem, który oparto o mechanizmy z produktów już wprowadzonych na rynek – jak choćby matrycę i procesor obrazu z modelu D4. Brak trybu filmowego jest zrozumiały i zamierzony, o czym Nikon wyraźnie mówi. Trudno jednak mówić o konsekwencji, jako że reszta funkcjonalności jest wyraźnie współczesna.
Najlepsza lustrzanka w klasie „entry”
Nikon D3300 to, między innymi, nowa matryca bez filtra dolnoprzepustowego, szybszy procesor obrazu, nowy obiektyw “kitowy” i lepszy tryb zdjęć seryjnych. Od strony samej konstrukcji aparat nie różni się szczególnie od poprzednika. W dalszym ciągu dostajemy ograniczoną ilość przycisków – ale wystarczającą do komfortowego użytkowania.
Najlepszy profesjonalny bezlusterkowiec
Sony A7R jest udanym, drogim sprzętem przeznaczonym dla pasjonatów i zawodowców. Uzbrojony nie tylko w pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 36 megapikseli, ale też w multum funkcji programowych oraz moduły Wi-Fi i NFC pozwala myśleć, że inwestujemy w sprzęt na lata. Zwłaszcza, że jakość fotografii jest po prostu fenomenalna. Dodatkowymi zaletami A7R są uszczelnienia obudowy, udany, szczegółowy wizjer i kompaktowa forma. Do wad, natomiast, można zaliczyć średnią jakość autofocusu w marnych warunkach oświetleniowych, brak lampy błyskowej w zestawie sprzedażowym (i brak flesza zintegrowanego) oraz nieco zbyt długi czas potrzebny na uruchomienie urządzenia.
Najlepszy bezlusterkowiec w kategorii foto/wideo
Panasonic Lumix GH4, który ma spełniać wymagania wszystkich fotografujących i filmujących. W gruncie rzeczy chodzi zwłaszcza o tych drugich, tych, którym nie wystarcza ani GH3, ani GX7. Nowy Lumix to przede wszystkim duża moc obliczeniowa, większa, niż w przypadku innych bezlusterkowców. Wystarczyła do wyraźnego polepszenia trybu filmowego w Full HD, przełożyła się też na umożliwienie nagrywania w 4K. Nie zapominajmy, ponadto, o trybie seryjnym na poziomie 12 klatek na sekundę z dużym buforem – to aspekty, obok których żaden fotografujący nie przejdzie obojętnie.
Najlepszy aparat systemowy w klasie „expert”
Sprzęt, dla którego spora ilość osób może faktycznie rzucić lustrzanki. X-T1 bardziej przypomina aparaty z poprzedniej epoki, niż współczesne bezlusterkowce. To model, który różni się od innych ILC z serii X – i designem, i ergonomią, co zresztą stanowi jedną z jego największych zalet. Doskonały konstrukcyjnie, uszczelniany i świetny ergonomicznie – a jednocześnie nie zapominający o tym, co nowoczesne, co powinno zmieścić się w każdym współcześnie produkowanym bezlusterkowcu. Fujifilm X-T1 jest sprzętem naprawdę udanym, stanowiącym świetne uzupełnienie systemu X.
Najlepszy aparat systemowy w klasie „zaawansowany”
Aparat bazuje na 20-megapikselowej matrycy, hybrydowym układzie autofocusu, ciekawym wizjerze elektronicznym i wyraźnie lepszym, obrotowym ekranie AMOLED, mającym cechować się zwiększoną jasnością. Koreański gigant jak mało kto stara się wprowadzać do swoich produktów coraz to nowsze i bardziej odważne technologie, nie zapominając o podstawowych, istotnych kwestiach fotograficznych. Największym problemem pozostaje natomiast relatywnie mała popularność samego systemu.
Najlepszy aparat systemowy w klasie „entry”
Olympus OM-D E-M10 jest najtańszym przedstawicielem retro-serii OM-D. Trudno go jednak zaklasyfikować jako bezlusterkowca niskobudżetowego; jego jakość wykonania i świetne fotografie mówią przecież same za siebie. To urządzenie, które najbardziej przypomina E-M5, choć odjęto mu nieco uszczelnień i wstawiono stabilizację 3-osiową w miejsce oryginalnej, 5-osiowej. Niemniej jednak aparat pozostaje wyjątkowo interesującą propozycją; poza czynnikami wymienionymi powyżej, w systemie Mikro Cztery Trzecie znajdziemy też multum akcesoriów i szeroki wachlarz obiektywów.
Najlepszy odporny aparat
Nikon 1 AW1 to sprzęt, który ze spokojem ducha możesz zabrać na wakacje. Urządzenie jest, w pewnym sensie, utwardzaną i uszczelnianą wersją 1 J3. To sprzęt dość prosty, kierowany głównie do amatorów, ale też potrafiący pokazać pazur w wymagających scenariuszach. Pamiętajcie tylko, by – poza aparatem – wyposażyć się również w odpowiednio szczelne szkła systemu 1.
Najlepszy aparat kompaktowy w klasie „expert”
To aparat pod wieloma względami niezwykły. Niezwykły dlatego, że już na pierwszy rzut oka widać rozległą listę nowości – nową matryce, nowy, jasny obiektyw, nową konstrukcję… Kilka nowości ergonomicznych, całkowicie nowe wnętrze i oryginalna konstrukcja powinny przysporzyć nowej konstrukcji Canona wielu fanów. Może też, co prawda, niektórych zirytować – sam aparat nie jest tani, a zabrakło w nim wizjera optycznego i elektronicznego. Firma przygotowała jednak takie akcesorium w formie opcjonalnej.
Najlepszy aparat superzoom
30-krotny zoom optyczny i elektroniczny wizjer razem? Brzmi nieźle. Jeszcze lepiej zabrzmi, gdy napiszemy, że Panasonic Lumix TZ60 jest uznawany za jeden z najsmuklejszych tego rodzaju aparatów kieszonkowych. Najważniejszym elementem specyfikacji kompaktu jest obiektyw z 30-krotnym zoomem (24-720 mm dla małego obrazka) – solidne szkło zmieszczono bowiem w wyjątkowo skromnym korpusie. Obudowa ma jeszcze jedną zaletę – pierścień umiejscowiony dookoła obiektywu umożliwia regulowanie wartości przysłony.
Najlepszy prosty aparat kompakt
Samsung WB50F to prosty aparat dedykowany mniej wymagającym użytkownikom. Poza matrycą CCD i obiektywem posiadającym zakres ogniskowych wynoszący 24-288 mm (ekwiwalent dla formatu 35 mm), sprzęt oferuje również moduł Wi-Fi z obsługą NFC, pozwalający na bezprzewodowe przesyłanie zdjęć na urządzenia mobilne.
Znajdujesz się na stronie „Najlepsze aparaty cyfrowe 2014 (wybór TIPA)„.
Kliknij tutaj by przejść do strony “Najlepsze aparaty cyfrowe 2013 (wybór EISA)“
Aktualne zestawienie znajdziesz tutaj:
Najlepsze aparaty cyfrowe (TIPA 2020) |
Jak co roku zbieramy dla Was najlepsze promocje na sprzęt foto z okazji Black Friday…
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies