Znów dominują tak zwani „szczęśliwi ludzie”, czyli obrazy pokazujące radość i spokój ducha. Zaraz za nimi znajdują się tematy związane z dzieciństwem, edukacją i podróżami.
Zdjęcia, które omawiamy, są cenne bardziej ze względu na ich wartość konceptualną niż dosłowną: na zdjęciu nr 2 mały chłopiec o blond włosach i niebieskich oczach nie odnosi się do „białego chłopca z jasnymi włosami i niebieskimi oczami” ani nawet do „małego chłopca”, to nawiązanie do koncepcji dzieciństwa. Tu mamy chłopca, ale równie dobrze mogłaby to być dziewczynka, biała lub ciemnoskóra, 5 lub 10-letnia, bogata lub biedna. To, co jest przedstawione to idea dzieciństwa, młody człowiek przepełniony pomysłami i możliwościami.
– tłumaczy Cedric Erard, ekspert semio-retoryki
Zdjęcia, które najlepiej sprzedawały się w Polsce, różnią się od tych dominujących na rynku globalnym. U nas królowała grafika wektorowa, przedstawiająca złote fale. Na drugim miejscu uplasowała się panorama Warszawy, potem – fotografia wielkanocnych jajek i kadr z Manhattanu.
Wszystkie fotografie pochodzą z serwisu Fotolia.
Źródło: Fotolia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies