Znów dominują tak zwani „szczęśliwi ludzie”, czyli obrazy pokazujące radość i spokój ducha. Zaraz za nimi znajdują się tematy związane z dzieciństwem, edukacją i podróżami.
Zdjęcia, które omawiamy, są cenne bardziej ze względu na ich wartość konceptualną niż dosłowną: na zdjęciu nr 2 mały chłopiec o blond włosach i niebieskich oczach nie odnosi się do „białego chłopca z jasnymi włosami i niebieskimi oczami” ani nawet do „małego chłopca”, to nawiązanie do koncepcji dzieciństwa. Tu mamy chłopca, ale równie dobrze mogłaby to być dziewczynka, biała lub ciemnoskóra, 5 lub 10-letnia, bogata lub biedna. To, co jest przedstawione to idea dzieciństwa, młody człowiek przepełniony pomysłami i możliwościami.
– tłumaczy Cedric Erard, ekspert semio-retoryki
Zdjęcia, które najlepiej sprzedawały się w Polsce, różnią się od tych dominujących na rynku globalnym. U nas królowała grafika wektorowa, przedstawiająca złote fale. Na drugim miejscu uplasowała się panorama Warszawy, potem – fotografia wielkanocnych jajek i kadr z Manhattanu.
Wszystkie fotografie pochodzą z serwisu Fotolia.
Źródło: Fotolia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.