Cena GH4 nie jest jeszcze znana.
Typ | bezlusterkowiec |
Wymiary | 133 x 93 x 84 mm |
Waga | 560 g z baterią i kartą pamięci |
Obudowa | stop magnezu |
Matryca | 4/3, Live MOS, CMOS |
Rozdzielczość | 16 MP |
Czułość ISO | 200-25600 |
Przekątna ekranu | 3″ |
Typ ekranu | uchylany |
Rozdzielczość | 1.04 mln punktów |
Nagrywanie filmów | 4096 x 2160 (24p), 3840 x 2160 (24p, 25p, 30p), 1920 x 1080 (24p, 25p, 30p, 50p, 60p), 1280 x 720 (24p, 25p, 30p), MPEG-4/AVCHD |
mikrofon stereofoniczny | |
Zdjęcia seryjne | 12 kl./s |
Stabilizacja obrazu | nie |
Migawka | 60-1/8000s |
Obsługa kart | SD/SDHC/SDXC |
Lampa błyskowa | tak, pop-up |
Hot-shoe | tak |
Wizjer | EVF, 2,36 mln pkt, 0,67x |
Bateria | Akumulator litowo-jonowy |
Wydajność | ok. 500 zdjęć wg CIPA |
Nastawy automatyczne | tak |
Nastawy ręczne | tak |
Efekty | tak |
Inne | Wi-Fi, HDMI, USB, Mini HDMI (C), akcelerometr |
Panasonic aktualizuje flagową serię
Następcę GH3 wyposażono w matrycę Live MOS o rozdzielczości 16 megapikseli i wydajny procesor, który jest odpowiedzialny za najważniejsze zmiany w tym modelu. Przede wszystkim otrzymujemy opcję nagrywania w rozdzielczosci 4K, ale też wykonywania zdjęć seryjnych z szybkością 12 klatek na sekundę (w seriach do 40 plików RAW!). Konieczne będzie tylko aktywowanie trybu AF-S; ciągły autofocus ograniczy wspomnianą prędkość.
Wróćmy jeszcze do trybu filmowego, bo na to czekało najwięcej potencjalnych użytkowników. Aparat oferuje opcję rejestrowania wideo z jakością Cinema 4K (4096 x 2160, 24 kl./s) oraz QFHD (3840 x 2160, do 30 kl./s), zapisując materiał w formacie MOV lub MP4. Mamy też, rzecz jasna, opcję filmowania w Full HD z wysoką przepustowością 200 Mb/s (ALL-Intra) lub 100 Mb/s (IPB) bez ograniczeń czasowych. W zależności od preferencji będziemy mogli wybierać rozmaite formaty – od wspomnianych już MOV i MP4 po AVCHD Progressive i AVCHD.
Panasonic nie zapomniał też wspomnieć o systemie autofocusu ze zintegrowanym DFD (Depth from Defocus). Według producenta, czas ustawiania będzie skrócony, co umożliwi uzyskanie ostrzenia z szybkością ok. 0,07 sekundy. Panasonic przypomina, AF cechuje się teraz 49 polami w trybie Custom Multi.
Stawiamy na wygodę i nowoczesność? Na to wygląda
Nowy Lumix dysponuje wizjerem o wysokiej rozdzielczości. Mamy tu 2,36 mln punktów, co zapewni ostry i klarowny obraz – a takowy lubią i filmowcy, i fotografujący. Powiększenie to ok. 0,67x dla odpowiednika aparatu 35-milimetrowego; nie jest więc największe, ale do sporej części zastosowań powinno wystarczyć, zwłaszcza w połączeniu ze 100-procentowym pokryciem kadru. Kolejnym plusem jest 3-calowy wyświetlacz, obrotowy, dysponujący rozdzielczością 1,04 miliona punktów. A, i jeszcze jedno – obydwa rozwiązania oparto na energooszczędnych panelach OLED.
GH4 dysponuje ponadto modułami Wi-Fi i NFC, które umożliwią proste połączenie się z urządzeniami zewnętrznymi. Dzięki temu bez większego trudu uzyskamy kontrolę nad sprzętem posługując się smartfonem czy tabletem, co w przypadku bezlusterkowca zorientowanego na filmowanie nie jest bez znaczenia.
Ostatnia sprawa związana jest z minimalnym czasem otwarcia migawki – sporo modeli oferuje tylko 1/4000 sekundy, co przy fotografowaniu z jasnym, stałoogniskowym obiektywem, może wymagać założenia dodatkowego filtra szarego. Panasonic wyszedł problemowi naprzeciwko i – jak w GX7 – zadbał o czas równy 1/8000 sekundy.
Udana premiera. Bardzo udana
Nowy Lumix to przede wszystkim duża moc obliczeniowa, większa, niż w przypadku innych bezlusterkowców. Wystarczyła do wyraźnego polepszenia trybu filmowego w Full HD, przełożyła się też na umożliwienie nagrywania w 4K.ie zapominajmy, ponadto, o trybie seryjnym na poziomie 12 klatek na sekundę z dużym buforem – to aspekty, obok których żaden fotografujący nie przejdzie obojętnie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies