Kompakty z wymienną optyką dzielnie walczą o swoją pozycję, ale wciąż nie mają łatwego życia. Sprawdźmy, gdzie radzą sobie najlepiej.
Według danych dostarczonych przez organizację CIPA, bezlusterkowce są najpopularniejsze w Azji. Na Wschodzie coraz chętniej rezygnuje się z lustrzanek na rzecz ich mniejszych kuzynów. Jeśli popatrzymy na procentowe zestawienie kontynentów najbardziej przyjaznych dla kategorii DSLR, odkryjemy, że najwięcej klientów wybiera je w obydwu Amerykach (34%) i Europie (31%). W Azji tylko co czwarta osoba kupi lustrzankę, a aż 40% bezlusterkowca.
Drugim kontynentem którego mieszkańcy najchętniej sięgną po sprzęt z kategorii ILC jest Europa (30%). W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i całej Ameryce Południowej bezlusterkowce wybiera zaledwie co 10. klient – to dość marny wynik, negatywnie wpływający na cały segment.
Dane przedstawiają wyniki sprzedaży z października tego roku i dotyczą jedynie produktów firm japońskich (nie wliczano tu m.in. Samsungów z serii NX). Rezultaty badań opublikowano na początku grudnia.
Źródło: CIPA
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
To mnie akurat nie dziwi skoro Azja zawsze przoduje w wykorzystaniu nowinek i dlatego że oryginalni mieści się tam innowacyjny biznes np. Panasonic.
dokładnie – nie wiem co w tym takie zaskakującego…