Wraz z premierą Sony A3000 i nowego NEX-a, japońska firma włączyła do portfolio dwa nowe obiektywy systemowe. Każdy z nich sprzedawany będzie z bagnetem E, tym, który znajdziemy w bezlusterkowcach japońskiego producenta.
Carl Zeiss Vario-Tessar T* E 16-70 mm f/4 ZA OSS
Zoom ze stałym światłem
We współpracy z Zeissem powstał obiektyw z czterokrotnym zoomem, oferującym ogniskową równą 24-105 mm (w ekwiwalencie dla pełnej klatki) i stałą jasność f/4 w całym jej zakresie.
Szkło skonstruowano z 16 elementów ułożonych w 12 grupach, z czterema soczewkami asferycznymi. Jedna z soczewek została wykonana w technologii Advanced Aspherical, dzięki czemu ma cechować się jeszcze lepszymi właściwościami, niż standardowe elementy asferyczne. Wszystkie powierzchnie pokryto też powłoką T*, mającą osłabiać odblaski i chronić przed powstawaniem efektu ducha.
Minimalny dystans ostrzenia wynosi tu 35 centymetrów, a kąt widzenia – od 83 do 22 stopni.
Największą zaletą obiektywu jest właśnie wspomniana już jasność, której stałą wartość nieczęsto można spotkać w tego rodzaju produktach. Obiektyw wzbogacono też o optyczną stabilizację obrazu.
Tubus obiektywu mierzy 75 x 66,5 milmetra, a waży 308 gram.
Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS
Kolejny zoom – też z f/4 w całym zakresie
To obiektyw, który cechuje się dłuższym zakresem ogniskowych, ale ma zbliżoną konstrukcję optyczną. 16 elementów rozłożonych w 12 grupach zawiera w sobie trzy soczewki asferyczne i dwie ze szkła niskodyspersyjnego. Tu również znajdziemy stabilizację optyczną i siedmiolistkową przysłonę (od f/4 do f/22).
Szkło cechuje się kątem widzenia od 76 do 15 stopni i powiększeniem 0,11x. Przed zewnętrzną soczewką możemy zamontować filtr o średnicy 72 milimetrów.
Całość mierzy 110 x 78 milimetra przy masie 427 gram.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Są obiektywy i obiektywizm jakoś Zeiss choć ciemny tym się nic a nic nie przejmuje nawet sigmą 18-35mm/1.8 ale do tego trzeba dorosnąć.
F4 to dobre do filmowania w ładny dzien.Do kamer t okicha i tyle.Niech sobie te szkła wsadza tam gdzie światło nie dochodzi.