Szefostwo Sun Times, codziennej gazety Chicago, złożyło wymówienie swoim 28 fotoreporterom. Prościej mówiąc, zwolniono wszystkich, którzy etatowo dostarczali zdjęcia do kolejnych wydań. Wśród nich był m.in. John H. White, wieloletni fotograf wydawnictwa, a przy tym laureat nagrody Pulitzera z 1982 roku.
Czym będą teraz wypełniane karty dziennika? Zdjęciami z komórek, tworzonymi przez dziennikarzy.
Niedługo rozpoczniemy kurs fotografii dla naszych pracowników. Z wykorzystaniem iPhone’ów, będą mogli oni tworzyć zdjęcia i filmy (…) Planujemy też przeprowadzić warsztaty z podstawowej edycji wideo (…)
– Craig Newman, redaktor naczelny Chicago Sun Times.
Nie wińcie jednak Newmana, bo jest on takim samym pracownikiem, jak każdy inny. Kwestia leży tu po stronie włodarzy, którzy zdecydowali postawić na digitalizację i media multimedialne, a więc przede wszystkim na filmy.
Chicago Sun Times zmienia się błyskawicznie, a nasi czytelnicy nieustannie poszukują nowych materiałów wideo. Jesteśmy skoncentrowani na ciągłym polepszaniu naszych umiejętności w tym zakresie, co – niestety – wiąże się z potrzebami restrukturyzacji (…)
– fragment oficjalnego oświadczenia.
Fakt faktem, klasyczna, wysokiej jakości fotografia prasowa wymiera. Nikt mi nie powie, że „dziennikarz po kursie kadrowania” jest w stanie zaoferować podobny kadr, co gość, który ma na swoim koncie fotograficznego Pulitzera. Nie ma takiej siły. Owszem, iPhone’em (czy HTC One lub innym smartfonem) da się zrobić zdjęcie takie, jak lustrzanką, ale tylko w określonych warunkach. Przy dobrym świetle, właściwym temacie… i w odpowiednio wykształconych dłoniach fotografującego.
Mimo, iż może się tak wydawać, nie mamy do czynienia z nagonką na fotoreporterów jednego tytułu. Tego typu wydarzenia od kilkunastu miesięcy przewijają się tu i ówdzie. Przykładowo, w listopadzie 2011 roku CNN zwolniło 11 fotoreporterów, co odbiło się po sieci szerokim echem.
Ale nie tylko na arenie międzynarodowej właściciele wydawnictw podejmują tak radykalne decyzje. W grudniu 2011 praktycznie przestał istnieć dział fotograficzny Rzeczpospolitej, spore problemy mieli również fotografowie zatrudnieni w Agorze, wydawcy Gazety Wyborczej i kilku innych magazynów.
Źródło: Chicago Tribune
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies