Sony SLT-A58 jest lustrzanką skierowaną do ambitnych amatorów. Modele z tej serii zawsze mogły się pochwalić “szybką” matrycą. Tutaj znajdziemy Exmor APS HD CMOS, o rozdzielczości przeszło 20 megapikseli. Sprzęt zagościł w naszej redaKcji, a to oznacza, że już niedługo możecie się spodziewać maniaKalnej recenzji. Tymczasem zerknijmy do pudełka.
Aktualizacja: opublikowaliśmy już test Sony SLT-A58.
Specyfikacja techniczna
Ogólne
|
Data premiery | 02.2013 |
Typ | lustrzanka cyfrowa | |
Budowa
|
Wymiary | 128,6 x 95,5 x 77,7 mm |
Waga | 492 g | |
Obudowa | – | |
Matryca i procesor
|
Format i typ | Exmor APS HD CMOS |
Rozdzielczość | 20,1 Mpix | |
Czułość ISO | 100 – 16000 | |
Ekran
|
Rozmiar | 2,7″ |
Typ ekranu | odchylany, LCD TFT | |
Rozdzielczość | 460.000 | |
Pozostałe
|
Nagrywanie filmów | Full HD: 1920 x 1080 / 50i |
AVCHD | ||
Zdjęcia seryjne | 5 kl/s | |
Mechanizm czyszczenia matrycy | – | |
Stabilizacja obrazu | tak | |
Migawka | – | |
Obsługa kart | Memory Stick Duo i SD/SDHC/SDXC | |
Lampa błyskowa | tak | |
Hot-shoe | tak | |
Wizjer | OLED TruFinder | |
Bateria
|
Typ/pojemność | Akumulator litowo-jonowy |
Wydajność | ok. 700 zdjęć na jednym ładowaniu | |
Funkcje
|
Nastawy automatyczne | tak |
Nastawy ręczne | tak | |
Efekty | tak | |
Dodatki | – |
Producent dorzuca do aparatu zewnętrzną ładowarkę baterii wraz z odpowiednim okablowaniem (standard angielski i polski), kabel USB (dzięki któremu podepniemy kompakt do komputera) oraz szeroki pasek. Do tego dochodzi niezbędny zapas makulatury w postaci instrukcji obsługi, broszurek i karty gwarancyjnej. Oczywiście nie zabraknie kitowego obiektywu 18-55 mm.
Sony SLT-A58 ma typową, baryłkowatą konstrukcję z wyraźnie zarysowanym gripem. Obudowę wykonano z utwardzanego tworzywa sztucznego, a na uchwycie i w kluczowych punktach została wzbogacona o łaty z materiału antypoślizgowego. Ekran jest zamocowany na jednobiegunowym zawiasie. Interfejs użytkownika jest charakterystyczny dla segmentu amatorskiego. Na frontowym panelu znajdziemy dźwignię kontroli autofocusa.
To na razie tyle z pierwszych wrażeń „na gorąco”. Więcej informacji znajdziecie u nas niebawem. Jeśli chcecie abyśmy podczas testów zwrócili na coś szczególną uwagę, koniecznie dajcie nam znać w komentarzach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Witam
mam pytanko jak ten model a58 ma sie do a37 który lepszy i czym sie różni oprócz Rozdzielczość 20,1 Mpix
mam ten aparat dopiero kupiłam, napisze cos więcej jak go przetestuje 🙂
Plastikowy bagnet :/
zajmij się czym innym chłopie bo takich głupot nie czytałem dawno! Po pierwsze w Sony AXX ciągle działa moduł AF – dostaje ciągły obraz z lustra – w kompaktach ostrość jest ustawiana tylko na podstawie tego co padnie na matrycę – to NIGDY nie dorówna AF z SLT! Druga rzecz – wielkość matrycy (fizyczna) i obiektywy – osiągnij z kompaktu taką głebie ostrości i piekne zmiękczenie jak z SLT; nawet KITOWY obiektyw pozwala na piękne efekty a co dopiero po założeniu czegoś jasnego – Twój kompakt (jaki by nie był i ile nie kosztował) ze stałym, badziewnym i ciemnym obiektywem tego nie potrafi… Żadna KAMERA (amatorska) ani żaden KOMPAKT nie pozwalają mi osiągnąć takich efektów (ze wskazaniem na przyjemny bokeh) ani nie dają takij precyzji sterowania (że o szybkości AF i ręcznym ogniskowaniu dostępnym tylko w lustrach nie wspomne) jak SLT. Dlatego filmuję lustrzanką z wyboru i z pełną świadomością, a Tobie proponuję zapoznać się z tematem zanim znowu cokolwiek „mondrego” napiszesz…
Kolego ni rozśmieszaj mnie swoimi poglądami kompakt równa się lustrzanka.
Śmiechu warte.
w jakosc filmow = identyczne z dobrego kompaktu to samo co lustro
nawet wiecej niektore kompakty lepsze filmy kreca od lustrzanki amatorskiej
co Ty gadasz? może i dla przeciętnego kowalskiego na pierwszy rzut oka są podobnej jakości ale to kompletnie inne klasa – najważniejsze – wielkość matrycy! Filmowanie lustrzankami daje zupełnie nowe możliwości – pomyśl ile do niedawna było trzeba zabulić za kamerę z full frame a teraz możesz to mieć w cenie canona 5d mark II/III, nikona 600/800, sonego a99… to kompletnie inna bajka, nie mówiąc już o szkłach… to tak jakby porównywać optykę lornetki nikona do teleskopu nasa…
dobre kompakty z gornej polki — w full hd = TAK SAMO filmuja jakosciowo jak lustrzanka
– zero roznicy
– a do filmow typu amatorskie produkcje urzywa sie kamer full hd
– a nie lustrzanki , wogole kto filmuje lustrzankami = smiech
– jak porzadny kompakt daje identyczne filmy bez roznicy a jest poreczny lekki
tj wyżej, dajcie porównanie z a57. Głównie w kwestii nagrywania filmów. Mam taki sam dylemat.
Napiszcie również, jak jakościowo wygląda ta plastikowa obwódka bagnetu, czy widać coś niepokojącego w kwestii wytrzymałości.
ps> To może być pierwsza recenzja zapowiadającego się, popularnego modelu, więc im szybciej tym lepiej
Chciałbym żebyście sprawdzili jak sprawdza się autofocus w trybie filmowania. Czy warto dołożyć do A57? (Planuję zakup tej lustrzanki, do zdjęć jak i do filmów – uważam to za kompromis, bo nie mam ochoty (ani środków) kupować i kamery i lustrzanki. )
szczerze? jak chcesz kupić lustro do filmowania od Sony to polecam model A65 – praktycznie to samo co A77, możliwości o wiele lepsze niż A57. A jeśli nie zależy ci na Sony to polecam Nikona D7000 – kręci naprawdę fajnie. Wielkim plusem Sony jest dostępność starych szkieł za grosze… np. świetnie radzi sobie z filmami stara poczciwa 70-210mm, a koszt? już za 700 zł dostaniesz, a w tej cenie nie dostaniesz żadnego dobrego szkła pokrywającego zakres 70-200.
jak na 2200 zł na naszym rynku to jest to dobry sprzęt. Jedynie ten wyświetlacz… gorszy ma tylko Canon 1100D. W tej cenie bez namysłu brałbym ten sprzęt, ale jeśli nie potrzebne mi jest filmowanie, zastanowiłbym się nad Nikonem D3200 z Nikkorem 18-105.