Zgodnie z oczekiwaniami, nowy produkt firmy Olympus, aparat E-P1 w standardzie Mikro Cztery Trzecie, zdecydowanie wkroczył na rynek. Według rankingu przygotowanego przez BNC Ranking dla Japonii (za okres 29 czerwca – 5 lipca), prezentującego procentowy udział konkretnych modeli na rynku, PEN zdobył drugie miejsce. Przypomnijmy, że to dopiero początek sprzedaży tego modelu, dostępnego od niedawna także w Polsce.
Jak widać więc, kampania marketingowa Olympusa odnosi sukces, zaś E-P1 sprzedaje się bardzo dobrze. Niewiele brakowało, by strącił z tronu dotychczasowego lidera, czyli znany produkt Canona – EOS 500D. Warto zauważyć także pewną ciekawostkę wynikającą z poniższego zestawienia. Otóż w rankingu dominują nowoczesne konstrukcje budowane na bazie matryc o wysokiej rozdzielczości, a jednak na miejscu 6 w dalszym ciągu widzimy jeden ze starszych aparatów, D40 („zaledwie” 6,1 Mpix). Co więcej, dziwić może także nie tylko ogromna dominacja Canona i Nikona, ale również zupełny brak modeli sygnowanych przez korporację Sony. Bardzo to odmienne od specyfiki europejskiego rynku, na którym to właśnie aparaty tej ostatniej firmy są bardzo często spotykane. Warto także wspomnieć o czasie w jakim zrobiono zestawienie. Ponieważ mamy tu do czynienia z dość krótkim okresem branym pod uwagę (1 tydzień), podawane dane mogły ulegać więc solidnej manipulacji. Dlatego też warto poczekać na bardziej miarodajne, długoterminowe podsumowanie sprzedaży.
Źródło: BNC Ranking
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.