Sony NEX-6 kontynuuje słynną serię aparatów japońskiego producenta. Już na pierwszy rzut oka widać wiele podobieństw do modelu NEX-5R. Jednak obecność wysokiej klasy wizjera, który wcześniej został zaprezentowany przy NEX-7, pozwala sądzić, że producent wyciągnął najlepsze elementy dotychczasowych konstrukcji.
Ogólne
|
Data premiery | 09.2012 |
Typ | EVIL | |
Budowa
|
Wymiary | 120 x 67 x 43 mm |
Waga | 287 g | |
Obudowa | tworzywo sztuczne | |
Matryca i procesor
|
Format i typ | APS-C; Exmor HD CMOS |
Rozdzielczość | 16,1 Mpix | |
Czułość ISO | 100 – 25.600 | |
Ekran
|
Rozmiar | 3,0″ |
Typ ekranu | odchylany, LCD | |
Rozdzielczość | 921.000 punktów | |
Pozostałe
|
Nagrywanie filmów | Full HD: 1.920 x 1.080 / 60, 24p |
MPEG-4 / AVCHD | ||
Zdjęcia seryjne | 10 kl/s | |
Mechanizm czyszczenia matrycy | – | |
Stabilizacja obrazu | nie | |
Migawka | 30 – 1/4000 s | |
Obsługa kart | SD/SDHC/SDXC, Memory Stick | |
Lampa błyskowa | pop-up | |
Hot-shoe | tak | |
Wizjer | EVF, XGA OLED Tru-Finder | |
Bateria
|
Typ/pojemność | Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 |
Wydajność | 360 zdjęć na jednym ładowaniu | |
Funkcje
|
Nastawy automatyczne | tak |
Nastawy ręczne | tak | |
Efekty | tak | |
Dodatki | WiFi |
Aparat pojawi się w sprzedaży w Europie od połowy listopada. Sugerowana cena korpusu na zachodzie to 850 USD.
Sony NEX-6 powstał w oparciu o poprzednie konstrukcje z tej serii. W istocie jest to zmodernizowany model NEX-5R. Jednocześnie jako EVIL pozostaje następcą dla zwykłego kompaktu. Sprawdzi się w rękach osób szukających czegoś pomiędzy prostą cyfrówką, a amatorską lustrzanką.
Sercem konstrukcji jest autorska matryca typu Exmor APS HD CMOS (rozmiar APS-C), o rozdzielczości przeszło 16 megapikseli. Współpracuje z wydajnym procesorem BIONZ. Ponadto na pokładzie znajdziemy system Fast Hybrid AF, duży, uchylny, 3-calowy wyświetlacz LCD, a także przejrzysty wizjer EVF. Aparat jest kompatybilny z unikalnym systemem wymiennej optyki NEX. Wisienką na torcie jest moduł WiFi oraz złącze gorącej stopki.
Niestety, o ile body jest bardzo kompaktowe i wygodne w transporcie oraz użytkowaniu, to po podłączeniu dużego obiektywu, wrażenie to pryska. To jednak mankament wszystkich systemów wymiennej optyki, z którym musimy się pogodzić jeśli szukamy tej elastyczności.
Sony NEX-6 to klasyczny EVIL – pomost pomiędzy elastycznością lustrzanek i prostotą kompaktów. Nietrudno znaleźć dla niego alternatywy. Wystarczy spojrzeć chociażby na system PEN, reprezentowany przez markę Olympus i model E-P3. Na miłośników marki koreańskiej czeka z kolei Samsung NX210, również uzbrojony w moduł WiFi.
Sony NEX-6: stworzony dla fotografów. Systemowy aparat Sony NEX-6: wymiary kompaktu, możliwości lustrzanki.
W najbliższym czasie firma Sony wprowadzi do sprzedaży nowy systemowy aparat NEX-6, którego kieszonkowe wymiary idą w parze z możliwościami obrazowania, szybkością działania, sposobem obsługi i funkcjonalnością na miarę lustrzanki cyfrowej.
Dzięki coraz bogatszej ofercie wymiennych obiektywów z mocowaniem typu E, NEX-6 pozwala podróżować bez nadmiernego obciążenia i bez obaw o pogorszenie jakości obrazu. Duży przetwornik obrazu w małej obudowie będzie również atutem dla tych użytkowników, którym przestają już wystarczać możliwości posiadanego aparatu kompaktowego.
Aparat NEX-6 zawiera szereg innowacji zaprezentowanych niedawno w modelu NEX-5R, takich jak szybki system automatyki ostrości Fast Hybrid AF czy łączność Wi-Fi.
Nowy aparat stworzono z myślą o wymagających użytkownikach i dlatego zastosowano w nim rozwiązania z flagowego modelu NEX-7: precyzyjny wizjer elektroniczny oraz wzorowany na lustrzankach cyfrowych system obsługi.
Duży przetwornik obrazu Exmor APS HD CMOS ma efektywną rozdzielczość 16,1 megapiksela. Pozwala na rejestrację szczegółowych filmów HD oraz wykonywanie fotografii o jakości jak z lustrzanki cyfrowej. Uzupełnienie przetwornika stanowi wydajny procesor BIONZ, odpowiedzialny za zapewnienie nieskazitelnej jakości obrazu oraz niskiego poziomu szumów — nawet podczas zdjęć w słabo oświetlonych wnętrzach, przy ustawieniach czułości sięgających ISO 25600.
Model NEX-6, tak jak i ostatnio ogłoszony NEX-5R, jest wyposażony w innowacyjny system automatyki ostrości Fast Hybrid AF, który wykorzystuje zarówno technikę wykrywania fazy, jak i wykrywania kontrastu. Autofokus oparty na wykrywaniu fazy pozwala szybko określić odległość od obiektu. Jego uzupełnieniem jest system wykrywania kontrastu, który dokładniej nastawia ostrość. W trybie priorytetu szybkości aparat NEX-6 automatycznie przełącza się na śledzący ostrość autofokus oparty wyłącznie na wykrywaniu fazy. Przy fotografowaniu szybkich akcji aparat działa równie szybko jak lustrzanki cyfrowe i umożliwia zdjęcia seryjne w tempie do 10 klatek na sekundę.
W momencie wprowadzenia na rynek system Fast Hybrid AF będzie współpracował znastępującymi obiektywami: E 18-55mm F3,5-5,6 OSS; E 55-210mm F4,5-6,3 OSS; E 18-200mm F3,5-6,3 OSS; E 24mm F1,8ZA Sonnar T*; E PZ 16-50 mm F3,5-5,6 OSS. Gama obiektywów zgodnych z systemem Fast Hybrid AF będzie systematycznie rozszerzana przez aktualizacje wewnętrznego oprogramowania.
Aparat NEX-6 jest — podobnie jak model NEX-7 — wyposażony jest w uznany wizjer XGA OLED Tru-Finder™, umożliwiający dokładne komponowanie ujęć i nastawianie ostrości. Wyświetlany w nim obraz odznacza się dużą jasnością, szczegółowością i wysokim poziomem kontrastu. Wizjer pokrywa 100% kadru, a jego szerokie pole widzenia dorównuje wielu profesjonalnym wizjerom optycznym. Dla ułatwienia komponowania ujęć, wizjer pozwala ponadto na wyświetlenie siatki linii i cyfrowej poziomicy.
Oprócz wizjera Tru-Finder™, użytkownik ma do dyspozycji 3-calowy (7,5cm) wyświetlacz Xtra Fine LCD. Można go odchylać do 90° w górę lub do 45° w dół, co ułatwia wykonywanie zdjęć z różnych perspektyw. Dzięki znacznemu osłabieniu refleksów światła, ekran ten wyświetla szczegółowy, kontrastowy obraz i ułatwia komponowanie ujęć nawet podczas zdjęć w plenerze i przy silnym oświetleniu.
Entuzjaści lustrzanek polubią nieduży aparat NEX-6 za sposób obsługi. U góry korpusu znajduje się bowiem strategicznie umieszczone pokrętło wyboru trybów pracy, takich jak P/A/S/M czy panoramy — zupełnie jak w znacznie większych modelach z wymienną optyką. Pod pokrętłem trybów pracy umieszczono pokrętło sterujące. Całości dopełnia obrotowa tarcza z tyłu aparatu, służąca do wprowadzania precyzyjnych korekt ekspozycji czułości ISO, balansu bieli i innych ustawień.
Rozwiązaniem zapożyczonym z wysokiej klasy aparatów Sony z mocowaniem typu A jest stworzony z myślą o zawodowcach system obsługi Quick Navi, który umożliwia zmienianie ustawień bez odrywania oka od wizjera.
Podczas nagrywania filmów Full HD w słabym oświetleniu z pomocą przychodzi nowa funkcja Auto Slow Shutter. Dzięki niej, po rozpoznaniu ciemnego wnętrza lub sceny nocnej aparat automatycznie wydłuża czas otwarcia migawki, pozwalając na uzyskanie jaśniejszego obrazu.
Wspólną cechą z modelem NEX-5R jest wbudowana sieć Wi-Fi. Umożliwia ona łatwe, bezprzewodowe przesyłanie zdjęć i filmów do różnych smartfonów i tabletów, na których jest uruchomiona darmowa aplikacja PlayMemories Mobile. Obrazy można też przesyłać bezprzewodowo do połączonego z siecią komputera, a także wyświetlać na telewizorach zgodnych z DLNA.
Poza wygodną, podnoszoną lampą błyskową, wyposażenie aparatu obejmuje nową, uniwersalną stopkę Multi Interface, która umożliwia nawiązywanie „inteligentnych” połączeń z różnymi akcesoriami.
Nieduże obiektywy do aparatów z mocowaniem typu E
Oferta wymiennych obiektywów Sony do aparatów z mocowaniem typu E powiększy się o kolejne trzy modele.
SELP1650 to niezwykle lekki, nieduży obiektyw 16 — 50mm F3,5-5,6 wyposażony w system elektrycznej regulacji ogniskowej oraz w stabilizator obrazu Optical SteadyShot, poprawiający ostrość obrazu przy zdjęciach z ręki. Ten wysuwany obiektyw może mieć zaledwie 29,9mm długości, idealnie nadaje się więc do zabrania w podróż. Użytkownik ma ponadto do dyspozycji dwufunkcyjny pierścień, który w zależności od wybranego trybu pracy służy do elektrycznej regulacji zoomu lub ręcznego nastawania ostrości. Przy wybranym trybie AF pierścień umożliwia szybkie, płynne regulowanie zoomu. Kiedy aparat pracuje w trybie MF, pierścień pozwala na ręczne nastawianie ostrości. Płynna, elektryczna regulacja zoomu jest szczególnie przydatna podczas nagrywania filmów.
Model SEL35F18 to jasny, stałoogniskowy obiektyw 35mm o maksymalnej przysłonie F1,8, wyposażony w stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Wyróżnia go znakomita ostrość i czystość obrazu oraz miękkość rozmywanego tła. Obiektyw ten dobrze sprawdza się przy zdjęciach portretowych, fotografowaniu życia ulicy i nagrywaniu filmów HD, a dzięki nowo zaprojektowanej obudowie jest lekki i wygodny w użyciu.
Dzięki zastosowaniu szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji), zmiennoogniskowy obiektyw SEL1018 skutecznie osłabia aberrację chromatyczną. Ten superszerokokątny model ma stałą maksymalną przysłonę F4 wcałym zakresie ogniskowych, od 10 do 18 mm; jego wyposażenie obejmuje ponadto stabilizator obrazu Optical SteadyShot. Obiektyw ten świetnie nadaje się do fotografowania krajobrazów i wnętrz, a przy najszerszym kącie umożliwia uzyskanie niecodziennej, przerysowanej perspektywy.
Nowe akcesoria do aparatu NEX-6
Wykonana z prawdziwej skóry kabura LCS-ELC6 stanowi połączenie stylowego pokrowca na korpus i osłony obiektywu. Zaprojektowana specjalnie do użytku z modelem NEX-6, pozwala na schowanie aparatu z założonym obiektywem SELP1650 lub SEL16F28. Po założeniu pokrowca nadal możliwe jest odchylanie ekranu LCD oraz zamontowanie statywu.
Torby LCS-EJA można używać do przechowywania wszystkich aparatów α z mocowaniem typu E, najlepiej z założonym obiektywem SEL16F28 lub nowym SELP1650. Wewnętrzne kieszonki można wykorzystać do schowania przedniej przykrywki obiektywu i zapasowej karty pamięci.
Więcej informacji ooferowanych obiektywach iakcesoriach można znaleźć pod adresem: http://www.sony.pl/hub/nex-system-aparatow-kompaktowych/akcesoria
Nowy systemowy aparat kompaktowy z wymiennymi obiektywami NEX-6 będzie dostępny w Europie od połowy listopada 2012 r.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies