Kiedy pisaliśmy o Sony SLT-A99 jeszcze w formie plotek, spodziewaliśmy się mocnego uderzenia na rynek Foto ze strony japońskiego producenta. Oficjalna premiera nie rozminęła się z naszymi oczekiwaniami. Nowa lustrzanka prezentuje się zachęcająco – zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej.
Ogólne
|
Data premiery | 09.2012 |
Typ | Lustrzanka | |
Budowa
|
Wymiary | 147 x 111 x 78 mm |
Waga | 733 g | |
Obudowa | stop magnezu | |
Matryca i procesor
|
Format i typ | Pełna klatka; CMOS |
Rozdzielczość | 24,3 Mpix | |
Czułość ISO | 100 – 25.600 | |
Ekran
|
Rozmiar | 3,0″ |
Typ ekranu | obrotowy, TFT LCD | |
Rozdzielczość | 1.229.000 punktów | |
Pozostałe
|
Nagrywanie filmów | Full HD: 1920 x 1080p / 60, 24 fps |
MPEG-4 / AVCHD / H.264; dźwięk stereo | ||
Zdjęcia seryjne | 6 kl/s | |
Mechanizm czyszczenia matrycy | tak | |
Stabilizacja obrazu | tak | |
Migawka | 30 – 1/8000 s | |
Obsługa kart | podwójne gniazdo: Memory Stick PRO, SD/SDHC/SDXC | |
Lampa błyskowa | jako akcesorium | |
Hot-shoe | tak | |
Wizjer | EVF XGA OLED, x0,71 | |
Bateria
|
Typ/pojemność | Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H |
Wydajność | 500 zdjęć na jednym ładowaniu | |
Funkcje
|
Nastawy automatyczne | tak |
Nastawy ręczne | tak | |
Efekty | tak | |
Dodatki | – |
Aparat pojawi się w sprzedaży w Europie już w listopadzie. Sugerowana cena to około 2800 USD za korpus.
Już na pierwszy rzut oka sprzęt wygląda solidnie. Duża obudowa przypomina wizualnie poprzednie modele SLT (a dokładniej A77). Liczne wyokrąglenie, łagodne łuki oraz opływowe kształty to domena serii Alpha. Słusznym gabarytom towarzyszy zauważalna waga przeszło 730 gramów. Sprzęt odpowiednio dociąży rękę fotografa – zwłaszcza jeśli będziemy korzystać z akcesoriów. Wyraźnie zaznaczony grip został mocno wyprofilowany pod ułożenie dłoni. Dodatkowo projektanci w kluczowych miejscach pokryli magnezowy korpus specjalnym tworzywem zwiększającym tarcie i zapobiegającym wyślizgnięciu się urządzenia z rąk.
Trwała konstrukcja powinna zabezpieczyć aparat przed nieszczęśliwymi wypadkami. Ponadto aparat został uszczelniony, przez co nie groźny mu pył, kurz i piasek. Jakby tego było mało, matryca została uzbrojona w system samoczyszczenia złożony z powłoki antystatycznej i elektromagnetycznego mechanizmu wibracyjnego.
Już na pierwszy rzut oka sprzęt wygląda solidnie.
A99 został uzbrojony w trzy ekrany (a czwarty możemy zainstalować na złączu gorącej stopki). Główny wyświetlacz to w pełni obrotowy LCD zamocowany na dolnym przegubie. Technologia Xtra Fine, przekątna 3 cali oraz wysoka rozdzielczość ok. 1,3 miliona punktów zapewniają wysoką przejrzystość obrazu. 0,5-calowy wizjer EVF został lekko wysunięty w stronę użytkownika. Ten element to swoisty wyróżnik high-endowych lustrzanek Sony. Skorzystamy z zalet technologii OLED oraz imponującej rozdzielczości 2,4 milionów punktów. Nie zabraknie oczywiści korekty dioptrii. Trzeci ekran to monochromatyczny panel pomocniczy na górnej belce urządzenia.
…matryca została uzbrojona w system samoczyszczenia…
Na szczycie urządzenia, o dziwo nie znajdziemy zintegrowanej lampy błyskowej. Obok stereofonicznego mikrofonu wbudowano złącze gorącej stopki obsługujące standard ISO 518. Podłączymy tu brakujący flesz lub dodatkowy, większy ekran (co z pewnością docenią miłośnicy filmowania lustrzankami). To nie wyczerpuje szerokiego spektrum akcesoriów, z których możemy skorzystać. Do urządzenia można bowiem podpiąć również zewnętrzny mikrofon, słuchawki, a także dodatkowy grip z akumulatorem. Wszystko czego mogą potrzebować zawodowi fotografowie.
Na bocznym panelu umieszczono podwójne gniazdo kart pamięci. Jeden ze slotów obsługuje zarówno nośniki Secure Digital, jak i Memory Stick. Drugi slot przyjmuje jedynie karty SD. Obecność dwóch osobnych przestrzeni magazynowych stwarza ogromne możliwości, głównie dla filmowców. Użytkownik ma wpływ na sposób, w jaki aparat korzysta z obu kart – może ręcznie przełączać miejsce docelowe zapisu materiału, duplikować dane (przy czym możemy ustawić selekcjonowania np. tylko zdjęć), a także rozdzielić zapis materiału na zdjęcia i filmy lub formaty JPEG i RAW.
Użytkownik ma wpływ na sposób, w jaki aparat korzysta z obu kart…
Na spodzie aparatu, oprócz gwintu statywu znajdziemy komorę baterii. Lustrzanka jest zasilana przez akumulator litowo-jonowy NP-FM500. Ogniwa charakteryzują się pojemnością 1650 mAh i według standardów CIPA umożliwią wykonanie od 400 do 500 zdjęć na jednym ładowaniu (w zależności od tego czy korzystamy z wizjera EVF, czy też z ekranu LCD). Oczywiście wydajność możemy zwiększyć podłączając dodatkowy grip.
Zerknijmy na interfejs urządzenia. Nie zauważymy tu wielu zmian względem układu znanego z A77 – jednak te które zostały wprowadzone są znaczące. Użytkownik wciąż ma dostęp z poziomu obudowy do szerokiego spektrum funkcji. Nawigacja odbywa się za pomocą klasycznego joysticka. Brak wbudowanej lampy błyskowej uwolnił jeden z dedykowanych przycisków (odpowiedzialnych za zwolnienie zatrzasku flesza), który teraz pracuje jako guzik funkcyjny.
…możemy zwiększyć podłączając dodatkowy grip.
Lustrzanka została wyposażona w trzy pokrętła nastaw. Klasyczny pierścień trybów ma 12 przystanków, z czego tylko jeden to nastawy automatyczne. Lekko pochylone koło nastaw umieszczono pod kciukiem, w prawym górnym narożniku. Trzeci z pierścieni stanowi nowość. Umieszczone z przodu aparatu (pod obiektywem) pokrętło pozwala cicho i płynnie zmieniać poszczególne nastawy. To kolejny ukłon w stronę filmowców, chociaż z tego elementu skorzystamy również przy fotografowaniu.
Czas przejść do wnętrza aparatu. Po czteroletniej przerwie w produkcji pełnoklatkowych lustrzanek, Sony ponownie uderzyło w ten segment. Urządzenie zostało zbudowane w oparciu o matrycę CMOS. Czujnik charakteryzuje się rozdzielczością przeszło 24 megapikseli. Producent zaś zapewnia że specjalna zmodernizowana konstrukcja zapewni wyższą jakość zdjęć. Za ich przetwarzanie odpowiada jednostka obliczeniowa BIONZ. Tutaj warto wspomnieć o praktycznych możliwościach tego tandemu – zapisie 14-bitowych zdjęć RAW i przepustowości 28 Mbit/s przy rejestrowaniu filmów w standardzie 1080/60p.
Nowa lustrzanka Sony została zbudowana w technologii SLT. Półprzepuszczalne lustro jest na stałe osadzone w szkielecie aparatu. Odbijając tylko część światła do czujnika AF (resztę kierując na matrycę), pozwala ostrzyć kadr podczas rejestrowania obrazu. Wielokrotnie już pisaliśmy o tej technologii i jej zaletach. Warto natomiast zwrócić uwagę na sam system AF.
…specjalna zmodernizowana konstrukcja zapewni wyższą jakość zdjęć.
Aparat pobiera dane potrzebne do wyostrzenia ujęcia z dwóch źródeł. Czujnik AF dostarcza informacji o detekcji fazy, podczas gdy na matrycy odczytywane są informacje o kolorze i głębi. To powinno pozwolić urządzeniu na jeszcze szybsze i precyzyjniejsze śledzenie poruszającego się obiektu w całym kadrze. Ponadto dzięki odpowiednim ustawieniom, użytkownik może określić granice głębi, w której lustrzanka ma szukać ostrości.
Sony powróciło na rynek pełnoklatkowych lustrzanek z mocnym uderzeniem. Solidna półprofesjonalna konstrukcja została obleczona w wytrzymałą, magnezową obudowę. O wysokim komforcie pracy decyduje zarówno wzornictwo, jak i dobrze rozplanowany interfejs, ze wszystkimi usprawnieniami. Wysoka funkcjonalność zadowoli zarówno fotografów, jak i filmowców. Zwłaszcza że sprzęt nie jest przesadnie drogi, a cena z pewnością zdąży spaść od oficjalnej premiery.
Sony wprowadza pełnoklatkowy aparat SLT-A99
Flagowy model z mocowaniem typu A wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik obrazu, pionierski system Dual AF i profesjonalne funkcje nagrywania filmów.
W najbliższym czasie do rąk zaawansowanych fotografów trafi nowe narzędzie o potężnych możliwościach, łączące szybkość działania technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) z potencjałem obrazowania, jakim cechuje się pełnoklatkowy przetwornik obrazu.
Niecierpliwie wyczekiwany model α99, będący następcą flagowej lustrzanki cyfrowej α900, to pierwszy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem, w którym zastosowano pełnoklatkowy (35mm) przetwornik obrazu.
Aparat α99, którego solidny korpus zaprojektowano z myślą o pracy w trudnych warunkach, wyznacza nowe standardy obrazowania, twórczych możliwości, ergonomii i niezawodności.
Niezrównana szybkość i jakość obrazowania
Wyróżnikiem modelu α99 jest nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela. Konstruktorzy aparatu połączyli go z wysoce zaawansowaną wersją procesora obrazu BIONZ, co zagwarantowało niespotykane dotąd parametry obrazu — zarówno fotograficznego, jak i filmowego.
Do poprawy zdolności rozdzielczej pełnoklatkowego przetwornika przyczynia się nowo opracowany, wielosegmentowy, optyczny filtr dolnoprzepustowy. Szybkie przetwarzanie dużych ilości danych z matrycy Exmor CMOS to domena procesora BIONZ, opartego na nowym układzie scalonym o dużej skali integracji. Za bogate przejścia tonalne i niski poziom szumów w 14-bitowych danych wyjściowych RAW odpowiada ponadto nowy, wydajny algorytm redukcji szumów w poszczególnych strefach.
Zmodernizowany procesor BIONZ pozwolił na zwiększenie maksymalnego poziomu czułości (w trybie rozszerzonej czułości). W rezultacie, zakres dostępnych czułości wynosi obecnie od ISO 50 do 25600 i stanowi odpowiednik 9 stopni przysłony. Dzięki niespotykanej przedtem wydajności procesora, aparat α99 umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 6 klatek na sekundę — lub do 10 klatek na sekundę w trybie zdjęć seryjnych Tele-zoom.
Po raz pierwszy w historii 19-polowy system AF z 11 czujnikami krzyżowymi został uzupełniony wielopolowym czujnikiem AF opartym na wykrywaniu fazy i umieszczonym w płaszczyźnie ogniskowej. Ten dodatkowy czujnik, nałożony na główny przetwornik obrazu, liczy sobie 102 pola ostrości. Powstały w ten sposób unikatowy system Dual AF umożliwia szybkie, dokładne nastawianie ostrości oraz jej śledzenie nawet wówczas, gdy obiekt opuści strefę pokrywaną przez system 19-polowy.
Kolejnym pionierskim rozwiązaniem w aparacie α99 jest zaawansowany tryb ciągłej automatyki ostrości AF-D, wyjątkowo efektywny przy zdjęciach ruchomych obiektów. 19-polowy system AF dostarcza dokładnych informacji o odległości od obiektu, podczas gdy uzupełniający go 102-polowy czujnik AF oparty na wykrywaniu fazy i umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej z łatwością radzi sobie z obiektami, które poruszają się w poprzek kadru.
W momencie w prowadzenia na rynek nowy tryb AF-D będzie współpracował z obiektywami SAL2470Z, SAL2875, SAL50F14, SAL300F28G2, SAL70400G i SAL500F4G. Zgodność z dalszymi obiektywami zostanie zapewniona przez przyszłe aktualizacje wewnętrznego oprogramowania.
Kolejnym ulepszeniem automatyki ostrości jest nowa funkcja sterowania zakresem AF, służąca do definiowania zakresu odległości rozpoznawanych przez system AF. Znacznie ułatwi ona na przykład nastawianie ostrości na zmagania sportowe podczas zdjęć przez siatkę.
Dla filmowców
Model α99 dziedziczy „kinowe DNA” profesjonalnych kamer kinowych i zaawansowanych kamer wideo firmy Sony. Niezrównana zdolność rozdzielcza i czułość pełnoklatkowej matrycy idzie więc w parze z zaawansowanymi funkcjami, zoptymalizowanymi pod kątem profesjonalnych produkcji wideo.
Zawodowych filmowców zainteresuje z pewnością możliwość nagrywania filmów w progresywnym formacie Full HD 50p/25p (z możliwością przełączenia na 60p/24p), zgodnym ze specyfikacją AVCHD 2.0. O płynne, ciągłe śledzenie ostrości przy filmowaniu ruchomych obiektów zadba ciągła automatyka ostrości, wprowadzona po raz pierwszy w modelu α77. Warto również wspomnieć o kilku innych rozwiązaniach ułatwiających filmowanie, takich jak reprodukcja sygnału wideo w czasie rzeczywistym przez łącze HDMI czy ciągłość zapisu przy wykorzystaniu obu gniazd na karty pamięci.
Aby maksymalnie ułatwić nagrywanie filmów, konstruktorzy umieścili z przodu aparatu nowy, cicho działający element sterujący, będący połączeniem pokrętła sterującego z przyciskiem. Można go używać do płynnego, bezgłośnego nastawiania ekspozycji, czułości ISO, sposobu pomiaru jasności, czasu migawki, przysłony i poziomów nagrywania dźwięku. Nowy, oferowany oddzielnie uchwyt do zdjęć w układzie pionowym VG-C99AM (opisany w dalszej części) pozwala na zainstalowanie trzech akumulatorów — i na trzykrotne zwiększenie czasu pracy. Użytkownik może nawet wymieniać akumulatory „w locie”, bez zatrzymywania nagrywania.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zawodowych wideofilmowców, znacznie rozszerzono możliwości związane z dźwiękiem. Aparat umożliwia wyświetlanie poziomu dźwięku i regulację poziomów nagrywania. Jest także wyposażony w gniazdo słuchawkowe, które umożliwia dokładne kontrolowanie dźwięku na planie. Oferowany oddzielnie zestaw adaptera XLR-K1M zawiera ponadto monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości oraz pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR (Cannon).
Znakomita wygoda obsługi dla wymagających fotografików
Szczegółowy podgląd ujęcia umożliwia wizjer XGA OLED Tru-Finder. Obraz w wizjerze pokrywa 100% klatki i odznacza się wyjątkową jasnością, kontrastem, czystością i rozdzielczością.
Podgląd pełnego kadru na całym ekranie uzyskuje się nawet przy korzystaniu z obiektywów DT, przeznaczonych do współpracy z aparatami z matrycą o rozmiarze APS-C. Korekta kąta widzenia następuje automatycznie i dotyczy zarówno zapisu, jak i wyświetlania obrazu.
Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest trójprzegubowy wyświetlacz XtraFine LCD o rozdzielczości 1,229 mln punktów (odpowiednik VGA). Zastosowana w nim technologia WhiteMagic™ zwiększa czytelność ekranu w plenerze.
Mimo swych profesjonalnych parametrów i możliwości, aparat α99 jest najlżejszym na świecie1 aparatem cyfrowym z wymiennymi obiektywami wyposażonym w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Wynoszącą zaledwie 733 g wagę korpusu (bez obiektywu i akumulatora) uzyskano dzięki zastosowaniu technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) oraz korpusu ze stopu magnezu, łączącego lekkość z dużą wytrzymałością.
Korpus aparatu uszczelniono tak, by zapewnić ochronę przed pyłem i wilgocią w niesprzyjających warunkach pogodowych. Z myślą o wieloletnim, bezproblemowym użytkowaniu zastosowano także wzmocnione przyciski i elementy sterujące. O niezawodności aparatu dobitnie świadczy również zmodernizowany, obliczony na około 200000 cykli blok migawki, którego wytrzymałość potwierdziły testy.
W trosce o wygodę i efektywność pracy poprawiono także ergonomię aparatu. Na nowo zaprojektowano uchwyt i zróżnicowano kształty przełączników i przycisków, by umożliwić ich dotykowe rozpoznawanie — bez odrywania wzroku od ujęcia. Do nowości należy też blokada pokrętła trybu ekspozycji, zapobiegająca przypadkowej zmianie położenia.
Dzięki nowemu systemowi obsługi QuickNavi Pro, stanowiącemu rozwinięcie rozwiązań z uznanych modeli α700 i α900, użytkownik może szybko i intuicyjne zmieniać parametry ujęcia, używając do tego tylko jednej ręki.
Aparat można także obsługiwać zdalnie, z podłączonego komputera. Dostępne są wówczas takie funkcje, jak przełączanie między trybami fotografii/filmu i automatyczne przesyłanie zdjęć z aparatu do komputera, usprawniające pracę w warunkach studyjnych.
Nowy obiektyw i akcesoria dla zawodowców
Pełnoklatkowy aparat α99 będzie znakomicie współpracował z nowym obiektywem 300mm F2,8 G SSM II (SAL300F28G2). Ten jasny superteleobiektyw, przeznaczony do zaawansowanej fotografii sportowej i przyrodniczej, różni się od swojego poprzednika znacznie udoskonaloną optyką i wygodniejszą obsługą. Powierzchnie elementów optycznych pokryto opracowaną przez Sony powłoką Nano AR. W rezultacie, dzięki osłabieniu refleksów światła i tzw. duszków osiągnięto lepszy kontrast i głębszą czerń. W uzyskaniu nieskazitelnych fotografii i filmów HD pomaga także nowy układ napędowy o dużej skali integracji. Zwiększa on szybkość i dokładność działania automatyki ostrości, w tym śledzenia ostrości. Obiektyw ma odporną na kurz i wilgoć konstrukcję i doskonale nadaje się do użytku w plenerze, przy pracy nad najtrudniejszymi nawet zleceniami.
Aktualnie trwają również prace nad nowym, jasnym obiektywem stałoogniskowym Carl Zeiss z mocowaniem typu A: Planar T* 50mm F1,4 ZA SSM. Obiektyw ten, zoptymalizowany pod kątem współpracy z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu, pojawi się wiosną 2013r.
Wraz z aparatem α99 w ofercie Sony pojawił się także nowy uchwyt do zdjęć w układzie pionowym VG-C99AM. Pozwala on między innymi na instalowanie i wymienianie trzech akumulatorów (wliczając w to akumulator w samym korpusie). Ten odporny na pył i wilgoć uchwyt będzie cennym dodatkiem podczas długich sesji zdjęciowych w atelier lub w plenerze.
HVL-F60M to najbardziej zaawansowana w gamie lampa błyskowa o dużej mocy (liczba przewodnia 60, w metrach, przy ISO 100), która dzięki wbudowanej diodzie LED może znaleźć wiele twórczych zastosowań przy fotografowaniu i nagrywaniu filmów. Urządzenie pozwala na sterowanie względną mocą błysku w trybie bezprzewodowym i jest wyposażone w system szybkiego przemieszczania głowicy Quick Shift Bounce. Żądane ustawienia można szybko wybrać przy użyciu intuicyjnego systemu obsługi QuickNavi. Odporna na pył i wilgoć lampa jest dostarczana w komplecie z nasadką rozpraszającą do fotografii i z filtrem barwnym do użytku z oświetleniem LED. Idealnie nadaje się do modelu α99 oraz innych aparatów z nową stopką Multi Interface; można jej również używać na aparatach wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą, po zamontowaniu na dostarczonym adapterze stopki ADP-AMA.
Lampa pierścieniowa HVL-RL1, przeznaczona do użytku na obiektywach o średnicy 49 lub 55mm, umożliwia efektywne oświetlanie diodami LED małych obiektów, szczególnie w makrofotografii. Natężenie wytwarzanego przez nią światła — około 700luksów/0,3m — jest w przybliżeniu czterokrotnie większe niż w poprzednim modelu. Dokładną kontrolę nad twórczymi efektami oświetlenia gwarantuje bezstopniowa regulacja jasności. Użytkownik może wybrać tryb bezcieniowego oświetlania obiektu pełnym pierścieniem lub włączyć tylko wybraną połowę pierścienia, by podkreślić przestrzenny charakter fotografowanego przedmiotu grą świateł i cieni. Do użycia lampy pierścieniowej na obiektywach SAL30M28 i SAL50F18 niezbędny jest sprzedawany oddzielnie adapter do lampy makro FA-MA1AM. Lampa HVL-RL1 pasuje do stopki Multi Interface aparatu α99, ale można jej również używać na aparatach ze stopką z automatyczną blokadą, po zamontowaniu dostarczonego adaptera stopki ADP-AMA.
Nowy zestaw adaptera XLR (XLR-K1M) pozwala uzyskać jakość dźwięku na miarę profesjonalnych produkcji filmowych. Jest wyposażony w dwa gniazda XLR (Cannon), które pozwalają na łączenie aparatu α99 z profesjonalnymi mikrofonami i konsoletami. Dodatkową uniwersalność zapewnia przełącznik wejścia MIC/LINE i niezależne regulatory poziomu dźwięku w poszczególnych kanałach. W skład zestawu wchodzi monofoniczny mikrofon kierunkowy ECM-XM1, który można jednak zastąpić szerokim wachlarzem urządzeń profesjonalnych. Aby połączyć adapter XLR-K1M z aparatem α99, trzeba dodatkowo nabyć specjalny uchwyt.
Chcąc bezprzewodowo wyzwalać migawkę aparatu lub włączać/zatrzymywać nagrywanie filmu, można skorzystać z pilota RMT-DSLR2. Poza modelem α99 steruje on aparatami α z mocowaniami typu A i typu E, wyposażonymi w czujnik zdalnego sterowania.
Plecak LCS-BP3 to propozycja dla wymagających, zawodowych fotografów, którzy niejednokrotnie noszą ze sobą wiele kilogramów sprzętu. Dzięki znacznej pojemności mieści się w nim korpus aparatu α99 z uchwytem do zdjęć w układzie pionowym i z założonym teleobiektywem zmiennoogniskowym, a ponadto 3-4 dodatkowe obiektywy, akcesoria i laptop z ekranem 15,5″.
Nowy adapter ADP-MAA pozwala na użycie akcesoriów do stopki z automatyczną blokadą na aparatach ze stopką Multi Interface2. Adapter ADP-AMA pełni natomiast funkcję odwrotną: zapewnia współpracę akcesoriów do stopki Multi Interface z aparatami wyposażonymi w stopkę z automatyczną blokadą.
Półsztywny ochraniacz ekranu PCK-LM14 chroni ekran LCD przed kurzem i porysowaniem. Razem z nim dostarczany jest osobny ochraniacz górnego wyświetlacza.
Więcej informacji o obiektywach i akcesoriach do aparatu α99 można znaleźć pod adresem http://www.sony.pl/hub/lustrzanka-cyfrowa-slt/akcesoria
Nowa karta pamięci Sony SDXC UHS-I SF-64UX (64GB) współpracuje z szybkim łączem UHS-I i umożliwia odczyt danych z prędkością do 94MB/s, a zapis z prędkością do 43MB/s. Doskonale sprawdza się przy wykonywaniu aparatem α99 serii zdjęć. Pozwala także na szybkie przesyłanie dużych obrazów RAW i plików z filmami do komputera.
Dla zapewnienia wysokich poziomów niezawodności i spójności danych, nowe karty zostały poddane przez Sony rygorystycznym testom. Są ponadto wodoodporne i przystosowane do pracy w szerokim zakresie temperatur. W razie gdyby doszło do przypadkowego skasowania zdjęć i filmów, w ich odzyskaniu pomoże opracowane przez Sony oprogramowanie File Rescue*. (*Oprogramowanie to jest oferowane nabywcom kart pamięci i pamięci przenośnych Sony. Można je pobrać za darmo, wchodząc na www.sony.net/memorycard).
Nowy, pełnoklatkowy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem α99 będzie dostępny w Europie od pierwszych dni listopada 2012r.
1Wśród aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu (stan na 12 września 2012r.). Na podstawie badań przeprowadzonych wewnętrznie przez Sony.
2Aparat α99 jest wyposażony w nowo opracowaną przez Sony stopkę Multi Interface. Pozwala ona na podłączanie i zasilanie różnych akcesoriów do fotografowania i nagrywania filmów, takich jak lampy błyskowe i mikrofony. Współpracuje ponadto z akcesoriami Sony ze stopką zgodną z normą ISO 518. Stopka Multi Interface została opracowana jako zunifikowane rozwiązanie do różnych urządzeń obrazujących Sony – aparatów cyfrowych, cyfrowych kamer wideo i aparatów z wymiennymi obiektywami – w celu zapewnienia lepszej współpracy akcesoriów i większej wygody użytkowania.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies