>

TOP-5 najlepszych obiektywów Canona do filmowania lustrzankami

Grono miłośników nagrywania filmów lustrzankami rośnie z każdym miesiącem i nie ma w tym nic dziwnego – aparaty robią się coraz lepsze, tańsze i do tego posiadają pewne zalety, których w kamerach nie uświadczymy. Jak łatwo jednak zgadnąć, sprzęt do nagrywania to nie tylko samo body – to przede wszystkim odpowiednie obiektywy. I tu większość „świeżych” filmowców ma największy problem – czy lepiej wybrać zoomy, czy jednak „stałki”? Czy zainwestować w jeden obiektyw, czy też większa ilość to niezbędne minimum? I co najważniejsze – jakie szkło kupić?

fot. HANA76, Fotolia

Szukając odpowiedzi na ostatnie pytanie, spotkacie się w sieci z przeróżnymi opiniami, zgodnie z zasadą, gdzie dwie osoby, tam trzy zdania. 😉 Dziś zaprezentuję Wam TOP 5 obiektywów do lustrzanek Canona, według filmowców z SMAPP. Co ciekawe, ich wybór jest (sam muszę to przyznać) dość kontrowersyjny i może budzić emocje. Od razu należy też zaznaczyć, że poniższe zestawienie jest dedykowane raczej użytkownikom sprzętu „cięższego” kalibru – dla początkujących fotoManiaKów niebawem przygotujemy oddzielny ranking.

Powyżej znajdziecie nagranie maniaKów ze SMAPP, wraz z konkretnym uzasadnieniem, czemu akurat na te szkła postawili. Poniżej zaś, coś dla niecierpliwych – podsumowanie w postaci listy najlepszych obiektywów. Ciekawy jestem Waszego komentarza. Wy również postawilibyście na tą optykę, czy też preferujecie inne konstrukcje?

1. Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM

Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM / fot. Canon

Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM

od: 2.899 zł »

Dlaczego warto kupić Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM?

Jeden z podstawowych obiektywów kitowych w sprzęcie z wyższej półki. Warto na niego zwrócić uwagę ze względu na stabilizację obrazu, przy jednoczesnym dostępie do ogniskowej 24 mm. Kombinacja tych dwóch parametrów sprawia, że według SMAPP jest to jedno z lepszych szkieł do filmowania w trudnych sytuacjach (np w samochodzie), jeśli potrzebny jest nam szeroki kąt widzenia.

2. Canon EF 14 mm f/2.8L II USM

Canon EF 14 mm f/2.8L II USM / fot. Canon

Canon EF 14 mm f/2.8L II USM

od: 7.996 zł »

Dlaczego warto kupić Canon EF 14 mm f/2.8L II USM?

Ze względu na swoje parametry optyczne, jest to według filmowców z SMAPP wybór numer jeden, jeśli szukacie sposobu na odzwierciedlenie płynności ruchu przy nagrywaniu z pomocą statywu naramiennego. Przy okazji szkło dobrze radzi sobie z dystorsją i daje ciekawe efekty przy kadrach rejestrowanych z użyciem slidera.

3. Canon EF 135 mm f/2.0L USM

Canon EF 135 mm f/2.0L USM / fot. Canon

Canon EF 135 mm f/2.0L USM

od: 3.590 zł »

Dlaczego warto kupić Canon EF 135 mm f/2.0L USM?

Argumenty za zakupem tego obiektywu są dwa. Po pierwsze, jest lekki i kompaktowy, co ważne jest zwłaszcza w czasie pieszych wędrówek. Po drugie (i chyba ważniejsze), szkło ostrzy już od 0,9 m, co z punktu widzenia nagrywania filmów oferuje dostęp do wielu ciekawych możliwości.

4. Canon 1.4x EF Extender II

Canon 1.4x EF Extender II / fot. Canon

Canon 1.4x EF Extender II

od: 1.435 zł »

Dlaczego warto kupić Canon 1.4x EF Extender II?

Według SMAPP, jest to jedno z ciekawszych urządzeń w ofercie firmy Canon. Nieduże, poręczne, a przy tym zapewniające mnożnik 1,4x przy stracie tylko jednej „działki” – to sprzęt, który w wypadku wielu filmowców sprawdzi się jako uzupełnienie podstawowego zestawu szkieł, powiększając użyteczny zakres ogniskowych posiadanej optyki.

5. Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS USM / fot. Canon

Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS USM

od: 83 zł »

Dlaczego warto kupić Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM?

Przydatny zakres ogniskowych i konstrukcja zawierająca mechanizm „pompki” (zmiana zakresu ogniskowych odbywa się nie z pomocą kręcenia pierścieniem, ale przez popychania ruchomej części tubusu), ułatwiający zoomowanie i ustawianie ostrości z pomocą jednej tylko ręki – to dwa kluczowe argumenty, które według SMAPP powinny zachęcić Was do zakupu tego obiektywu.

Źródła: Vimeo, stillmotionblog.com

Szymon Marcjanek

Szymon jest redaktorem naczelnym grupy techManiaK. Poza podróżowaniem ma wiele pasji, z których sztuka robienia dobrych zdjęć jest w ścisłej czołówce.

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…

2024-10-30

Sony ZV-E10 II to najlepszy aparat do filmowania za mniej niż 5 tys. zł? (TEST)

Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…

2024-10-29

Panasonic LUMIX S5D, czyli stary aparat w nowej odsłonie

Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…

2024-10-08

Panasonic Lumix S9, S5II, S5IIX, G9II dostają nowe funkcje. Za darmo!

Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…

2024-10-08

SONY 85 mm f/1.4 GM II w naszych rękach. Portretówka marzeń (zdjęcia)

SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…

2024-09-23

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies