Grono miłośników nagrywania filmów lustrzankami rośnie z każdym miesiącem i nie ma w tym nic dziwnego – aparaty robią się coraz lepsze, tańsze i do tego posiadają pewne zalety, których w kamerach nie uświadczymy. Jak łatwo jednak zgadnąć, sprzęt do nagrywania to nie tylko samo body – to przede wszystkim odpowiednie obiektywy. I tu większość „świeżych” filmowców ma największy problem – czy lepiej wybrać zoomy, czy jednak „stałki”? Czy zainwestować w jeden obiektyw, czy też większa ilość to niezbędne minimum? I co najważniejsze – jakie szkło kupić?
Szukając odpowiedzi na ostatnie pytanie, spotkacie się w sieci z przeróżnymi opiniami, zgodnie z zasadą, gdzie dwie osoby, tam trzy zdania. 😉 Dziś zaprezentuję Wam TOP 5 obiektywów do lustrzanek Canona, według filmowców z SMAPP. Co ciekawe, ich wybór jest (sam muszę to przyznać) dość kontrowersyjny i może budzić emocje. Od razu należy też zaznaczyć, że poniższe zestawienie jest dedykowane raczej użytkownikom sprzętu „cięższego” kalibru – dla początkujących fotoManiaKów niebawem przygotujemy oddzielny ranking.
Powyżej znajdziecie nagranie maniaKów ze SMAPP, wraz z konkretnym uzasadnieniem, czemu akurat na te szkła postawili. Poniżej zaś, coś dla niecierpliwych – podsumowanie w postaci listy najlepszych obiektywów. Ciekawy jestem Waszego komentarza. Wy również postawilibyście na tą optykę, czy też preferujecie inne konstrukcje?
1. Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM
Dlaczego warto kupić Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM?
Jeden z podstawowych obiektywów kitowych w sprzęcie z wyższej półki. Warto na niego zwrócić uwagę ze względu na stabilizację obrazu, przy jednoczesnym dostępie do ogniskowej 24 mm. Kombinacja tych dwóch parametrów sprawia, że według SMAPP jest to jedno z lepszych szkieł do filmowania w trudnych sytuacjach (np w samochodzie), jeśli potrzebny jest nam szeroki kąt widzenia.
2. Canon EF 14 mm f/2.8L II USM
Dlaczego warto kupić Canon EF 14 mm f/2.8L II USM?
Ze względu na swoje parametry optyczne, jest to według filmowców z SMAPP wybór numer jeden, jeśli szukacie sposobu na odzwierciedlenie płynności ruchu przy nagrywaniu z pomocą statywu naramiennego. Przy okazji szkło dobrze radzi sobie z dystorsją i daje ciekawe efekty przy kadrach rejestrowanych z użyciem slidera.
3. Canon EF 135 mm f/2.0L USM
Dlaczego warto kupić Canon EF 135 mm f/2.0L USM?
Argumenty za zakupem tego obiektywu są dwa. Po pierwsze, jest lekki i kompaktowy, co ważne jest zwłaszcza w czasie pieszych wędrówek. Po drugie (i chyba ważniejsze), szkło ostrzy już od 0,9 m, co z punktu widzenia nagrywania filmów oferuje dostęp do wielu ciekawych możliwości.
4. Canon 1.4x EF Extender II
Dlaczego warto kupić Canon 1.4x EF Extender II?
Według SMAPP, jest to jedno z ciekawszych urządzeń w ofercie firmy Canon. Nieduże, poręczne, a przy tym zapewniające mnożnik 1,4x przy stracie tylko jednej „działki” – to sprzęt, który w wypadku wielu filmowców sprawdzi się jako uzupełnienie podstawowego zestawu szkieł, powiększając użyteczny zakres ogniskowych posiadanej optyki.
5. Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
Dlaczego warto kupić Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM?
Przydatny zakres ogniskowych i konstrukcja zawierająca mechanizm „pompki” (zmiana zakresu ogniskowych odbywa się nie z pomocą kręcenia pierścieniem, ale przez popychania ruchomej części tubusu), ułatwiający zoomowanie i ustawianie ostrości z pomocą jednej tylko ręki – to dwa kluczowe argumenty, które według SMAPP powinny zachęcić Was do zakupu tego obiektywu.
Źródła: Vimeo, stillmotionblog.com