Rewolucja w segmencie kompaktów z wymienną optyką została zapoczątkowana paradoksalnie przez Fuji -producenta, który do niedawna nie wyprodukował ani jednego bezlusterkowca. Japoński gigant postanowił jednak wejść na wspomniany rynek i zrobił to z hukiem, prezentując światu pierwszego EVILa, który może otrzymać etykietę „półprofesjonalny”. Następnie swoich sił spróbował Pentax, a ostatnio również Olympus. Można się było spodziewać, że Panasonic, wierny konkurent ostatniego z wymienionych producentów, nie zrezygnuje z riposty.
Wieści o rozpoczęciu prac nad high-endowym EVILem, wyszły od samego Ichiro Kitao – jednego z dyrektorów Panasonica. Podczas wywiadu z redaktorami z serwisu Amateur Photographer, przyznał również że standard Mikro Cztery Trzecie jest obecnie złotym środkiem oferującym idealny balans rozdzielczości i rozmiaru matrycy.
Chcę aby firma Panasonic była znana z wysokiej klasy aparatów. Obecnie restrukturyzujemy naszą gamę produktów, aby zaoferować mocno high-endowy model, ale nie musimy przy tym zmieniać rozmiaru naszych matryc. Oferują już wystarczającą ilość miejsca, na potrzeby dobrej rozdzielczości, a i tak nie są dużo mniejsze od standardu APS-C.
Ichiro Kitao, wywiad z AP
Internauci pozostają mocno sceptyczni wobec zapewnień dyrektora Panasonica. Wśród komentarzy pojawiły się głosy, że standard Mikro Cztery Trzecie nie jest w stanie zaoferować jakości zdjęć porównywalnej z formatem APS-C. Jedno jest jednak pewne – Olympus OM-D E-M5 będzie miał równego sobie rywala.
Źródło: Amateur Photographer
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Jeśli nie będzie miał stabilizacji w korpusie, to do niego nie wrócę(mam kilka obiektywów stałoogniskowych, manualnych bez stabilizacji, sądzę, że z OM-D przeżyją drugą młodość). Planuję przesiadkę z GH2 na Oh My Darling E-M5 między innymi dlatego 😉 Mam w planach pobyć z Olympusem jakieś 2 lata, potem się zobaczy. Muszę przy tym dodać, że dosyć długo, głównie ze względu na funkcjonalność i jakość obiektywów, miałem Panasonic’a – FZ20, FZ30, FZ50, G1, teraz GH2, na początku jednak Sony DSC-707.