>

Panasonic Lumix DMC-TZ25 jest ekonomiczną wersją modelu TZ30. Został uzbrojony w obiektyw o 16-krotnym przybliżeniu, ale na pokładzie nie znajdziemy modułu GPS.

Panasonic Lumix DMC-TZ25 / Fot. Panasonic

Panasonic Lumix DMC-TZ25 / Fot. Panasonic
Panasonic Lumix DMC-TZ25 / Fot. Panasonic
Panasonic Lumix DMC-TZ25 / Fot. Panasonic



Specyfikacja techniczna

Ogólne
Data premiery 01.2012
Typ kompakt
Budowa
Wymiary 104,9 x 57,6 x 33,4 mm
Waga 208 g
Obudowa tworzywo sztuczne
Matryca i procesor
Format i typ 1/2,33″; MOS
Rozdzielczość 12 Mpix
Czułość ISO 100 – 3.200 (z możliwością rozszerzenia do 6.400)
Optyka
Marka Leica DC Vario-Elmar
Zoom optyczny x16 (odpowiednik: 24 – 384 mm)
Cyfrowy x4
Światło f/3,3 – 5,9
Ekran
Rozmiar 3,0″
Typ ekranu stały, LCD TFT
Rozdzielczość 460.000 punktów
Pozostałe
Nagrywanie filmów Full HD: 1.920 x 1.080 pikseli, 60 kl/s, dźwięk mono
AVCHD
Zdjęcia seryjne 10 kl/s
Mechanizm czyszczenia matrycy nie
Stabilizacja obrazu tak
Migawka 15 – 1/4.000 s
Obsługa kart SD/SDHC/SDXC
Lampa błyskowa stała
Hot-shoe nie
Wizjer nie
Bateria
Typ/pojemność akumulator litowo-jonowy
Wydajność 260 zdjęć na jednym ładowaniu
Funkcje
Nastawy automatyczne tak
Nastawy ręczne PASM
Efekty tak
GPS nie

Cena

Panasonic Lumix DMC-TZ25 pojawi się w sprzedaży na zachodzie już w marcu 2012 roku. Sugerowana cena wynosi 280 USD.

Czy warto kupić?

Panasonic Lumix DMC-TZ25 jako ekonomiczna wersja TZ30, również powinien usatysfakcjonować miłośników kieszonkowych zoomów. Projektanci zrezygnowali w tym przypadku z modułu GPS i zmniejszyli zakres ogniskowych, funkcjonalność jednakże wciąż pozostaje na tym samym, wysokim poziomie.

Aparat powstał na bazie matrycy MOS, o rozdzielczości 12 megapikseli. Projektanci wykorzystali w konstrukcji obiektyw, o 16-krotnym przybliżeniu i całkiem przydatnym zakresie światłosiły. Szczególnie zadowoleni będą miłośnicy szerokich kątów – urządzenie oferuje nam dostęp do ogniskowej 24 mm. Na pokładzie znajdziemy ponadto przejrzysty, 3-calowy wyświetlacz LCD. Miłym dodatkiem jest obecność trybu nastaw ręcznych.

Nie jest to kompakt dla fotografów bardziej wymagających, którzy nie polegają jedynie na automatyce. Brak dźwięku stereo przy nagrywaniu może z kolei przekreślić użyteczność urządzenia w rękach miłośników filmowania.

Popularni rywale

Arkadiusz Marcjanek

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Sony A1 II, czyli aparat numer jeden – po raz drugi

Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…

2024-11-19

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…

2024-10-30

Sony ZV-E10 II to najlepszy aparat do filmowania za mniej niż 5 tys. zł? (TEST)

Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…

2024-10-29

Panasonic LUMIX S5D, czyli stary aparat w nowej odsłonie

Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…

2024-10-08

Panasonic Lumix S9, S5II, S5IIX, G9II dostają nowe funkcje. Za darmo!

Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…

2024-10-08

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies