Użytkownicy Sony Cybershot DSC-HX9V mają do dyspozycji dwa podstawowe tryby zdjęć seryjnych.
I – aparat zapisuje zdjęcia w pełnej rozdzielczości, do 10 fotografii w serii. Według specyfikacji, prędkość rejestrowania osiąga 10 klatek na sekundę – te dane potwierdziły się w czasie testów.
II – aparat zapisuje zdjęcia w pełnej rozdzielczości, do 10 fotografii w serii. W czasie jednej sekundy zapisywane są 2 fotografie.
Od chwili włączenia aparatu do momentu pełnej gotowości mija około 2 sekund. Zrobienie pierwszego zdjęcia zajmie kolejną sekundę. Przejście całego zakresu ogniskowych to około 3 sekund – bez względu na kierunek przewijania. Na tle innych aparatów, te parametry prezentują się przyzwoicie, choć raczej nie odbiegają od standardów.
Pochwalić za to należy prędkość działania systemu. Płynnie chodzi podgląd zdjęć, jest mnóstwo ciekawych trybów przeglądania obrazów (Tilt, 3D, sterowanie ruchem), a wszystko zostało na tyle dobrze pomyślane, że nawet w wypadku zapchanej karty pamięci nie sposób zauważyć przestojów lub zacięć.
Jak już zdążyłem wspomnieć, kompakt dedykowany jest przede wszystkim osobom polegającym na automatyce nastaw. Znalazło się jednak również kilka podstawowych narzędzi dla bardziej wymagających użytkowników (dostępne tryby to P i M) – manipulować możemy wartościami przysłony (2 warianty), czasu naświetlania (od 30 s do 1/1600 s), balansu bieli (jest opcja własnoręcznej konfiguracji WB), czułości ISO oraz ustawieniem korekty ekspozycji (EV). Istnieje także możliwośc zapisania do 3 własnych kombinacji pod specjalnym miejscem na pokrętle głównym. Producent nie przewidział możliwości zapisu zdjęć do formatu RAW.
Prawdziwe serce modelu Sony Cybershot DSC-HX9V. Dostęp do poszczególnych programów wiedzie z głównego pokrętła nastaw, ulokowanego na górnej listwie aparatu.
Tryb HDR wyłączony
|
Tryb HDR włączony
|
Tryb Rozmycie wyłączony
|
Tryb Rozmycie włączony
|
Podsumowując krótko – automatyka nastaw w Sony Cybershot DSC-HX9V jest zdecydowanie świetnym rozwiązaniem. Pokuszę się wręcz o stwierdzenie, iż w 90% przypadków nie warto w tym aparacie sięgać po nastawy ręczne. Tryb HDR działa w bardzo subtelny sposób, zdjęcia 3D rejestrowane z ręki, bez pomocy statywu, wychodzą znakomicie, a tryb automatycznego składania panoram to dzieło samo w sobie. Za ten punkt wyposażenia kompaktu inżynierom z Sony należą się bardzo duże brawa.
Paleta efektów i narzędzi edycyjnych nie jest wyjątkowo rozbudowana. Do wyboru mamy kilka podstawowych opcji, między innymi manipulowania kolorem, ostrością i kontrastem. Całość uzupełnia możliwość nałożenia filtrów barwnych, zmieniających nasycenie kolorów fotografii.
Filtr Czerń/Biel
|
Filtr Sepia
|
Filtr Realistyczny
|
Filtr Żywy
|
Firma Sony słynie z produkcji kamer wideo, nic dziwnego więc, że i w aparatach cyfrowych tej marki, ten element wyposażenia z reguły budzi pozytywne emocje. Nie inaczej jest i w wypadku DSC-HX9V.
Materiał wideo rejestrowany może być w standardzie Full HD (max 1.920×1.080 pikseli, 50p) z dźwiękiem stereo. Filmy zapisywane są przy pomocy formatu AVCHD. W czasie nagrywania możemy nie tylko swobodnie zmieniać długość ogniskowej, ale co więcej – taka operacja nie pociąga za sobą przymusu rejestrowania głośnych zgrzytów pracującego mechanizmu pierścieni obiektywu. Idąc za przykładem projektantów z Panasonika, inżynierowie z Sony zdecydowali się bowiem na wykorzystanie opcji płynnego zbliżenia w trybie filmowym – silnik optyki w czasie rejestrowania materiału wideo pracuje wolniej, dzięki czemu generuje mniejszy hałas i pozwala na uzyskanie korzystniejszego przejścia pomiędzy filmowanymi planami.
System AF w trybie filmowym pracuje cały czas, a samym nagraniem można do pewnego stopnia manipulować – do wyboru mamy albo nastawy iAuto, albo indywidualny dobór sceny. Do tego dochodzi jeszcze możliwość korygowania EV.
Przykładowy film numer 1
Film zarejestrowany został przy świetle dziennym, bez wykorzystywania możliwości przybliżania, przy ustawieniu rozdzielczości 1440×1080 pikseli, 25 klatek na sekundę. Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Format: MTS. Czas trwania: 22 sekundy. Wielkość pliku wynikowego: 26,81 MB.
Przykładowy film numer 2
Film zarejestrowany został przy świetle dziennym, przy ustawieniu rozdzielczości 1440×1080 pikseli, 25 klatek na sekundę. Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Format: MTS. Czas trwania: 12 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 14,25 MB.
Przykładowy film numer 3
Film zarejestrowany został przy świetle dziennym, przy ustawieniu rozdzielczości 1440×1080 pikseli, 25 klatek na sekundę. Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Format: MTS. Czas trwania: 12 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 14,25 MB.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies