Aparat do testów dostarczyła firma
.
Panasonic Lumix DMC-FZ45 to jedna z nowszych propozycji japońskiego producenta w segmencie uniwersalnych kompaktów. Hybrydowa konstrukcja mieści w sobie szerokokątny obiektyw Leiki, o 24-krotnym przybliżeniu. Posiada optyczną stabilizację obrazu oraz umożliwia filmowanie w standardzie HD. Urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach ceniących sobie ingerencję w ustawienia aparatu, dlatego też znajdziemy tu między innymi tryb nastaw ręcznych i format zapisu RAW.
Panasonic LUMIX DMC-FZ45 można znaleźć w porównywarce Ceneo w cenie od 999 zł (87 sklepów). W sklepie RTV Euro AGD - 1.199 zł.
Rzeczywistość jednak ma w zwyczaju weryfikować teoretyczne możliwości. Czy w tym przypadku możemy liczyć na zadowalającą jakości zdjęć i ergonomię użytkowania? Z myślą o Was, fotoManiaK starannie przeegzaminował aparat japońskiego producenta. Zapraszam do zapoznania się z galerią przykładowych fotografii oraz do lektury testu, który pozwoli wam poznać mocne i słabe strony urządzenia.
Testowany model trafił do redakcji fotoManiaKa dzięki uprzejmości Panasonic Polska
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size
25 mm*
|
300 mm*
|
25 mm*
|
300 mm*
|
* odpowiednik dla filmu 35 mm
|
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 200; Migawka: 1/125 s; Przysłona: f/3,6; Ogniskowa: 132 mm*
|
||
ISO: 80 Migawka: 1/60 s Przysłona: f/8,0 Ogniskowa: 30 mm* |
ISO: 800 Migawka: 1/800 s Przysłona: f/5,2 Ogniskowa: 600 mm* |
ISO: 800 Migawka: 1/320 s Przysłona: f/5,2 Ogniskowa: 600 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/500 s Przysłona: f/3,6 Ogniskowa: 32 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/250 s Przysłona: f/5,2 Ogniskowa: 600 mm* |
ISO: 80 Migawka: 1/100 s Przysłona: f/8,0 Ogniskowa: 25 mm* |
ISO: 200 Migawka: 1/40 s Przysłona: f/5,2 Ogniskowa: 600 mm* |
ISO: 200 Migawka: 1/200 s Przysłona: f/4,5 Ogniskowa: 482 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/10 s Przysłona: f/3,6 Ogniskowa: 126 mm* |
ISO: 100; Migawka: 1/6 s; Przysłona: f/5,0; Ogniskowa: 174 mm*
|
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 100; Migawka: 6 s; Przysłona: f/8,0; Ogniskowa: 45 mm*
|
||
ISO: 100 Migawka: 4 s Przysłona: f/8,0 Ogniskowa: 33 mm* |
ISO: 100 Migawka: 4 s Przysłona: f/8,0 Ogniskowa: 51 mm* |
ISO: 100 Migawka: 5 s Przysłona: f/8,0 Ogniskowa: 50 mm* |
* Odpowiednik dla filmu 35 mm.
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.
Zdjęcie bazowe
|
|
Efekt: czyste barwy
|
Efekt: elegancki
|
Efekt: monochromatyczny
|
Efekt: duża dynamika
|
Efekt: sztuka dynam.
|
Efekt: dynamiczny BW
|
Efekt: sylwetka
|
Efekt: fot. otworkowa
|
Efekt: piaskowy
|
Efekt: ekspresyjny
|
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 200; Migawka: 1/40 s; Przysłona: f/3,2; Ogniskowa: 52 mm*
|
||
ISO: 400 Migawka: 1/15 s Przysłona: f/2,8 Ogniskowa: 25 mm* |
ISO: 1600 Migawka: 1/15 s Przysłona: f/3,0 Ogniskowa: 34 mm* |
|
ISO: 400 Migawka: 1/125 s Przysłona: f/5,2 Ogniskowa: 600 mm* |
ISO: 80 Migawka: 1/20 s Przysłona: f/5,2 Ogniskowa: 600 mm* |
|
ISO: 400; Migawka: 1/250 s; Przysłona: f/5,2; Ogniskowa: 600 mm*
|
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size
Normalne oświetlenie, lampa wyłączona
|
Maksymalna moc lampy przy braku światła
|
Porównanie szumów na bazie zaznaczonego wycinka kadru
Kliknij na obraz poniżej w celu przejścia do pełnowymiarowej prezentacji. Aby następnie zapisać zestawienie na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
Test numer 1 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.
ISO 80
|
ISO 100
|
ISO 200
|
ISO 400
|
ISO 800
|
ISO 1600
|
Test numer 2 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO 80
|
ISO 100
|
ISO 200
|
ISO 400
|
ISO 800
|
ISO 1600
|
PRZYKŁADOWY FILM NUMER 1
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, tryb AVCHD Lite). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: MTS. Czas trwania: 27 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 44,26 MB.
PRZYKŁADOWY FILM NUMER 2
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, tryb AVCHD Lite). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: MTS. Czas trwania: 31 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 51,11 MB.
PRZYKŁADOWY FILM NUMER 3
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, tryb AVCHD Lite). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: MTS. Czas trwania: 38 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 63,17 MB.
PRZYKŁADOWY FILM NUMER 4
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, tryb AVCHD Lite). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: MTS. Czas trwania: 29 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 43,87 MB.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies