>

Casio Exilim EX-FH100 – zdjęcia testowe i przykładowe filmy

Casio Exilim EX-FH100 to przedstawiciel serii szybkostrzelnych kompaktów, zbudowanych na bazie matrycy typu CMOS BSI. Aparat, zaprezentowany po raz pierwszy w ciągu tegorocznych targów CES w Las Vegas, przykuwa uwagę niezwykle atrakcyjnymi parametrami oraz szeroką gamą usprawnień, pośród których znajdziemy takie perełki, jak funkcję nagrywania filmów przy bardzo dużej ilości klatek na sekundę (zapis slow-motion) i wydajny tryb zdjęć seryjnych.

Czy jednak pogoń za dodatkowymi usprawnieniami nie odbiła się negatywnie na jakości zdjęć i ergonomii użytkowania? Z myślą o Was, fotoManiaK starannie przeegzaminował aparat japońskiego producenta. W naszym specjalnym raporcie przeczytacie co dokładnie tworzy serce FH100, a lektura testu pomoże Wam poznać mocne i słabe strony tej ciekawej konstrukcji. Poniżej natomiast, rozbudowana galeria przykładowych fotografii i filmów.

Spis treści

 
Testowany model trafił do redakcji fotoManiaKa dzięki uprzejmości firmy Zibi S.A.

Zakres ogniskowych

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size

24 mm*
240 mm*
Cyfrowy zoom
     
24 mm*
240 mm*
Cyfrowy zoom

 
* odpowiednik dla filmu 35 mm.

Zdjęcia plenerowe

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.

ISO: 100; Migawka: 1/400 s; Przysłona: f/3,2; Ogniskowa: 24 mm*

 

ISO: 400
Migawka: 1/160 s
Przysłona: f/5,7
Ogniskowa: 240 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/100 s
Przysłona: f/3,8
Ogniskowa: 40 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/250 s
Przysłona: f/4,2
Ogniskowa: 56 mm*
     
ISO: 100
Migawka: 1/100 s
Przysłona: f/7,5
Ogniskowa: 24 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/80 s
Przysłona: f/4,6
Ogniskowa: 80 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/160 s
Przysłona: f/5,7
Ogniskowa: 240 mm*
     
ISO: 100
Migawka: 1/200 s
Przysłona: f/5,7
Ogniskowa: 240 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/125 s
Przysłona: f/4,6
Ogniskowa: 80 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/125 s
Przysłona: f/3,8
Ogniskowa: 40 mm*
     
ISO: 400
Migawka: 1/60 s
Przysłona: f/3,2
Ogniskowa: 24 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/5,0
Ogniskowa: 108 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/250 s
Przysłona: f/3,2
Ogniskowa: 24 mm*
     
ISO: 100
Migawka: 1/80 s
Przysłona: f/3,2
Ogniskowa: 24 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/250 s
Przysłona: f/7,5
Ogniskowa: 24 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/640 s
Przysłona: f/3,2
Ogniskowa: 24 mm*
     
ISO: 400
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/5,7
Ogniskowa: 240 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/200 s
Przysłona: f/3,8
Ogniskowa: 40 mm*
ISO: 100
Migawka: 1/400 s
Przysłona: f/3,2
Ogniskowa: 24 mm*

 
* Odpowiednik dla filmu 35 mm.

Po zmierzchu

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.

ISO: 400
Migawka: 1 s
Przysłona: f/4,4
Ogniskowa: 66 mm*
ISO: 200
Migawka: 15 s
Przysłona: f/13,4
Ogniskowa: 175 mm*
ISO: 100
Migawka: 2 s
Przysłona: f/3,2
Ogniskowa: 24 mm*
     
ISO: 100
Migawka: 3,2 s
Przysłona: f/3,2
Ogniskowa: 24 mm*
ISO: 100
Migawka: 1,3 s
Przysłona: f/3,8
Ogniskowa: 40 mm*
ISO: 400
Migawka: 1 s
Przysłona: f/8,8
Ogniskowa: 40 mm*

 
* Odpowiednik dla filmu 35 mm.

Filtry

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.

Filtr: Czerń i biel Filtr: Sepia Filtr: Czerwony
     
Filtr: Zielony Filtr: Niebieski Filtr: Żółty
     
 
Filtr: Różowy Filtr: Fioletowy  

 

Zdjęcia makro

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.

ISO: 125; Migawka: 1/60 s; Przysłona: f/5,7; Ogniskowa: 240 mm*

 

ISO: 200
Migawka: 1/30 s
Przysłona: f/3,8
Ogniskowa: 40 mm*
ISO: 400
Migawka: 1/25 s
Przysłona: f/4,6
Ogniskowa: 80 mm*
ISO: 320
Migawka: 1/60 s
Przysłona: f/3,6
Ogniskowa: 35 mm*
     
 
ISO: 100
Migawka: 1/160 s
Przysłona: f/4,6
Ogniskowa: 80 mm*
ISO: 125
Migawka: 1/60 s
Przysłona: f/4,6
Ogniskowa: 80 mm*
 

 
* odpowiednik dla filmu 35 mm.

Lampa błyskowa

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size

Normalne oświetlenie, lampa wyłączona
Maksymalna moc lampy przy braku światła
   
Słabe oświetlenie, lampa wyłączona
Słabe oświetlenie, błysk dopełniający
   
Przeciętne oświetlenie, lampa wyłączona
Przeciętne oświetlenie, błysk dopełniający

 

Test ISO

TEST NUMER 1

Porównanie szumów na bazie zaznaczonych wycinków kadru
Kliknij na obraz poniżej w celu przejścia do pełnowymiarowej prezentacji. Aby następnie zapisać zestawienie na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.

Test numer 1 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.

ISO 100
ISO 200
ISO 400
     
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200

 

TEST NUMER 2

Test numer 2 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.

ISO 100
ISO 200
ISO 400
     
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200

 

Filmy

BEZ UŻYCIA EFEKTÓW SPECJALNYCH

Przykładowy film numer 1
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 15 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 52,70 MB.

 
Przykładowy film numer 2
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: włączone. Format: AVI. Czas trwania: 23 sekundy. Wielkość pliku wynikowego: 81,36 MB.

 
Przykładowy film numer 3
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: włączone. Format: AVI. Czas trwania: 17 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 58,45 MB.

 
Z UŻYCIEM EFEKTÓW SPECJALNYCH

Przykładowy film numer 4
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 120 klatek na sekundę (rozdzielczość 640×480 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 55 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 80,99 MB.

 
Przykładowy film numer 5
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 120 klatek na sekundę (rozdzielczość 640×480 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 21 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 31,01 MB.

 
Przykładowy film numer 6
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 1000 klatek na sekundę (rozdzielczość 224×56 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 188 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 17,21 MB.

 
Porównanie dwóch nagrań – normalnego i slow-motion

Prędkość 30 klatek na sekundę
Prędkość 120 klatek na sekundę

 

Podziękowania za współpracę przy artykule
wyłączny dystrybutor aparatów Casio w Polsce

.

 

Szymon Marcjanek

Szymon jest redaktorem naczelnym grupy techManiaK. Poza podróżowaniem ma wiele pasji, z których sztuka robienia dobrych zdjęć jest w ścisłej czołówce.

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…

2024-10-30

Sony ZV-E10 II to najlepszy aparat do filmowania za mniej niż 5 tys. zł? (TEST)

Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…

2024-10-29

Panasonic LUMIX S5D, czyli stary aparat w nowej odsłonie

Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…

2024-10-08

Panasonic Lumix S9, S5II, S5IIX, G9II dostają nowe funkcje. Za darmo!

Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…

2024-10-08

SONY 85 mm f/1.4 GM II w naszych rękach. Portretówka marzeń (zdjęcia)

SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…

2024-09-23

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies