Casio Exilim EX-FH100 to przedstawiciel serii szybkostrzelnych kompaktów, zbudowanych na bazie matrycy typu CMOS BSI. Aparat, zaprezentowany po raz pierwszy w ciągu tegorocznych targów CES w Las Vegas, przykuwa uwagę niezwykle atrakcyjnymi parametrami oraz szeroką gamą usprawnień, pośród których znajdziemy takie perełki, jak funkcję nagrywania filmów przy bardzo dużej ilości klatek na sekundę (zapis slow-motion) i wydajny tryb zdjęć seryjnych.
Czy jednak pogoń za dodatkowymi usprawnieniami nie odbiła się negatywnie na jakości zdjęć i ergonomii użytkowania? Z myślą o Was, fotoManiaK starannie przeegzaminował aparat japońskiego producenta. W naszym specjalnym raporcie przeczytacie co dokładnie tworzy serce FH100, a lektura testu pomoże Wam poznać mocne i słabe strony tej ciekawej konstrukcji. Poniżej natomiast, rozbudowana galeria przykładowych fotografii i filmów.
Spis treści
- Zakres ogniskowych
- Zdjęcia plenerowe
- Po zmierzchu
- Filtry i efekty
- Zdjęcia makro
- Lampa błyskowa
- Test ISO
- Filmy
Testowany model trafił do redakcji fotoManiaKa dzięki uprzejmości firmy Zibi S.A.
Zakres ogniskowych
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size
24 mm*
|
240 mm*
|
Cyfrowy zoom
|
24 mm*
|
240 mm*
|
Cyfrowy zoom
|
* odpowiednik dla filmu 35 mm.
Zdjęcia plenerowe
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 100; Migawka: 1/400 s; Przysłona: f/3,2; Ogniskowa: 24 mm*
|
ISO: 400 Migawka: 1/160 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/100 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/250 s Przysłona: f/4,2 Ogniskowa: 56 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/100 s Przysłona: f/7,5 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/80 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/160 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/200 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/125 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/125 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/60 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/320 s Przysłona: f/5,0 Ogniskowa: 108 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/250 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/80 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/250 s Przysłona: f/7,5 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/640 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/320 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/200 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/400 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
* Odpowiednik dla filmu 35 mm.
Po zmierzchu
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 400 Migawka: 1 s Przysłona: f/4,4 Ogniskowa: 66 mm* |
ISO: 200 Migawka: 15 s Przysłona: f/13,4 Ogniskowa: 175 mm* |
ISO: 100 Migawka: 2 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 3,2 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1,3 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1 s Przysłona: f/8,8 Ogniskowa: 40 mm* |
* Odpowiednik dla filmu 35 mm.
Filtry
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.
Filtr: Czerń i biel | Filtr: Sepia | Filtr: Czerwony |
Filtr: Zielony | Filtr: Niebieski | Filtr: Żółty |
Filtr: Różowy | Filtr: Fioletowy |
Zdjęcia makro
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 125; Migawka: 1/60 s; Przysłona: f/5,7; Ogniskowa: 240 mm*
|
ISO: 200 Migawka: 1/30 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/25 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 320 Migawka: 1/60 s Przysłona: f/3,6 Ogniskowa: 35 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/160 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 125 Migawka: 1/60 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
* odpowiednik dla filmu 35 mm.
Lampa błyskowa
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size
Normalne oświetlenie, lampa wyłączona
|
Maksymalna moc lampy przy braku światła
|
Słabe oświetlenie, lampa wyłączona
|
Słabe oświetlenie, błysk dopełniający
|
Przeciętne oświetlenie, lampa wyłączona
|
Przeciętne oświetlenie, błysk dopełniający
|
Test ISO
Porównanie szumów na bazie zaznaczonych wycinków kadru
Kliknij na obraz poniżej w celu przejścia do pełnowymiarowej prezentacji. Aby następnie zapisać zestawienie na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
Test numer 1 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.
ISO 100
|
ISO 200
|
ISO 400
|
ISO 800
|
ISO 1600
|
ISO 3200
|
Test numer 2 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO 100
|
ISO 200
|
ISO 400
|
ISO 800
|
ISO 1600
|
ISO 3200
|
Filmy
BEZ UŻYCIA EFEKTÓW SPECJALNYCH
Przykładowy film numer 1
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 15 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 52,70 MB.
Przykładowy film numer 2
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: włączone. Format: AVI. Czas trwania: 23 sekundy. Wielkość pliku wynikowego: 81,36 MB.
Przykładowy film numer 3
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: włączone. Format: AVI. Czas trwania: 17 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 58,45 MB.
Przykładowy film numer 4
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 120 klatek na sekundę (rozdzielczość 640×480 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 55 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 80,99 MB.
Przykładowy film numer 5
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 120 klatek na sekundę (rozdzielczość 640×480 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 21 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 31,01 MB.
Przykładowy film numer 6
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 1000 klatek na sekundę (rozdzielczość 224×56 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 188 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 17,21 MB.
Porównanie dwóch nagrań – normalnego i slow-motion
Prędkość 30 klatek na sekundę
|
Prędkość 120 klatek na sekundę
|
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Kupiłem ten aparat, ale jestem trochę zawiedziony. Dwa głowne zarzuty:
1. dość długo ostrzy
2. podczas nagrywania filmów i zmiany warunków, często nie zmienia ustawień ekspozycji – niebo zostaje totalnie przepalone. Nie wiem czy to wada mojego egzemplarza czy przypadłość modelu – na jednym z filmów również widzę dziwny efekt na niebie między ciemnymi drzewami.