>

Olympus PEN E-PL1 – zdjęcia testowe i przykładowe filmy

Olympus PEN E-PL1 to obecnie jeden z najmłodszych aparatów w systemie Mikro Cztery Trzecie, a zarazem wyraźny ukłon w stronę segmentu ekonomicznego. Podobnie jak starsi bracia E-P1 i E-P2, łączy w sobie nowoczesne rozwiązania technologiczne i wzornictwo silnie nawiązujące do klasycznych lustrzanek z lat siedemdziesiątych. Na tle poprzedników, nowy model wyróżnia się obecnością lampy błyskowej oraz zdecydowanie niższą ceną.

Czy nowe oblicze serii PEN w rzeczywistości sprawdzi się równie dobrze, jak wygląda na papierze? Specjalnie dla Was fotoManiaK starannie przeegzaminował aparat Olympusa. Zapraszam do lektury testu, który znajdziecie tutaj. Poniżej natomiast, rozbudowana galeria testowych fotografii i przykładowe filmy.

Spis treści

 
Testowany model trafił do redakcji fotoManiaKa dzięki uprzejmości Olympus Polska.

Zakres ogniskowych

Materiał zarejestrowano przy użyciu obiektywu M.ZUIKO ED 14-42 mm f3.5-5.6 L.

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size

14 mm
42 mm
   
14 mm
42 mm

 

Zdjęcia plenerowe

Materiał zarejestrowano przy użyciu obiektywu M.ZUIKO ED 14-42 mm f3.5-5.6 L.

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.

ISO: 200
Migawka: 1/400 s
Przysłona: f/10
Ogniskowa: 14 mm
ISO: 200
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/10
Ogniskowa: 42 mm
ISO: 200
Migawka: 1/100 s
Przysłona: f/5
Ogniskowa: 24 mm
      ISO: 200
Migawka: 1/100 s
Przysłona: f/5.6
Ogniskowa: 24 mm
ISO: 800
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/5.6
Ogniskowa: 42 mm
ISO: 200
Migawka: 1/80 s
Przysłona: f/5.6
Ogniskowa: 33 mm
      ISO: 400
Migawka: 1/60 s
Przysłona: f/4.5
Ogniskowa: 25 mm
ISO: 200
Migawka: 1/250 s
Przysłona: f/6.3
Ogniskowa: 14 mm
ISO: 200
Migawka: 1/100 s
Przysłona: f/4
Ogniskowa: 14 mm
      ISO: 640
Migawka: 1/2000 s
Przysłona: f/6.3
Ogniskowa: 42 mm
ISO: 200
Migawka: 1/160 s
Przysłona: f/7.1
Ogniskowa: 42 mm
ISO: 200
Migawka: 1/125 s
Przysłona: f/5.6
Ogniskowa: 22 mm
      ISO: 200
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/7.1
Ogniskowa: 14 mm
ISO: 200
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/8
Ogniskowa: 15 mm
ISO: 200
Migawka: 1/200 s
Przysłona: f/6.3
Ogniskowa: 16 mm
      ISO: 200
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/7.1
Ogniskowa: 14 mm
ISO: 200
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/10
Ogniskowa: 25 mm
ISO: 200
Migawka: 1/320 s
Przysłona: f/9
Ogniskowa: 14 mm
     

 

Filtry

Materiał zarejestrowano przy użyciu obiektywu M.ZUIKO ED 14-42 mm f3.5-5.6 L.

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.

Filtr: Pop Art Filtr: Zmiękczenie ostrości Filtr: Ziarnisty film       Filtr: Fotografia otworkowa Filtr: Diorama Filtr: Sepia

 

Zdjęcia makro

Materiał zarejestrowano przy użyciu obiektywu M.ZUIKO ED 14-42 mm f3.5-5.6 L.

Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.

ISO: 200
Migawka: 1/250 s
Przysłona: f/10
Ogniskowa: 40 mm
ISO: 200
Migawka: 1/250 s
Przysłona: f/10
Ogniskowa: 40 mm
ISO: 100
Migawka: 1/4 s
Przysłona: f/13
Ogniskowa: 42 mm
      ISO: 100
Migawka: 0.3 s
Przysłona: f/13
Ogniskowa: 42 mm
ISO: 200
Migawka: 1/160 s
Przysłona: f/7.1
Ogniskowa: 42 mm

 

Test ISO

TEST NUMER 1
Materiał zarejestrowano przy użyciu obiektywu M.ZUIKO ED 14-42 mm f3.5-5.6 L.

Porównanie szumów na podstawie zaznaczonego wycinka kadru
Kliknij na obraz poniżej w celu przejścia do pełnowymiarowej prezentacji. Aby następnie zapisać zestawienie na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.

Test numer 1 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.

ISO 100 ISO 125 ISO 160       ISO 200 ISO 250 ISO 320       ISO 400 ISO 500 ISO 640       ISO 800 ISO 1000 ISO 1250       ISO 1600 ISO 2000 ISO 2500       ISO 3200

 

TEST NUMER 2
Materiał zarejestrowano przy użyciu obiektywu M.ZUIKO ED 14-42 mm f3.5-5.6 L.

Test numer 2 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.

ISO 100 ISO 125 ISO 160       ISO 200 ISO 250 ISO 320       ISO 400 ISO 500 ISO 640       ISO 800 ISO 1000 ISO 1250       ISO 1600 ISO 2000 ISO 2500       ISO 3200

 

Filmy

BEZ UŻYCIA EFEKTÓW SPECJALNYCH

Przykładowy film numer 1
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1 280 x 720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku, włączono opcję stabilizacji obrazu. Format: AVI. Czas trwania: 13 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 53.88 MB.

 
Przykładowy film numer 2
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1 280 x 720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku, włączono opcję stabilizacji obrazu. Format: AVI. Czas trwania: 19 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 76.89 MB.

 

Z UŻYCIEM FILTRÓW ARTYSTYCZNYCH

Przykładowy film numer 3
Filtr: Pop Art. Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1 280 x 720 pikseli, liczba klatek na sekundę zmienna, dobierana automatycznie). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Format: AVI. Czas trwania: 14 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 54.85 MB.

 
Przykładowy film numer 4
Filtr: Zmiękczenie ostrości. Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1 280 x 720 pikseli, liczba klatek na sekundę zmienna, dobierana automatycznie). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Format: AVI. Czas trwania: 14 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 55.19 MB.

 
Przykładowy film numer 5
Filtr: Ziarnisty film. Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1 280 x 720 pikseli, liczba klatek na sekundę zmienna, dobierana automatycznie). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Format: AVI. Czas trwania: 17 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 40.73 MB.

 
Przykładowy film numer 6
Filtr: Sepia. Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1 280 x 720 pikseli, liczba klatek na sekundę zmienna, dobierana automatycznie). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Format: AVI. Czas trwania: 12 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 50.60 MB.

 
Przykładowy film numer 7
Filtr: Diorama. Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1 280 x 720 pikseli, liczba klatek na sekundę zmienna, dobierana automatycznie). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Format: AVI. Czas trwania: 2 sekundy. Wielkość pliku wynikowego: 3.92 MB.

 

Podziękowania za współpracę przy artykule
 
Aparat do testów dostarczyła firma
OLYMPUS POLSKA

.

 

Szymon Marcjanek

Szymon jest redaktorem naczelnym grupy techManiaK. Poza podróżowaniem ma wiele pasji, z których sztuka robienia dobrych zdjęć jest w ścisłej czołówce.

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Sony A1 II, czyli aparat numer jeden – po raz drugi

Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…

2024-11-19

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…

2024-10-30

Sony ZV-E10 II to najlepszy aparat do filmowania za mniej niż 5 tys. zł? (TEST)

Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…

2024-10-29

Panasonic LUMIX S5D, czyli stary aparat w nowej odsłonie

Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…

2024-10-08

Panasonic Lumix S9, S5II, S5IIX, G9II dostają nowe funkcje. Za darmo!

Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…

2024-10-08

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies