>
Kategorie: CanonNewsyObiektywy

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24 mm F1.4L VCM uzupełnią gamę pełnoklatkowych obiektywów producenta. Oto, co oferują nowe szkła.

Canon wciąż stara się rozbudowywać linię pełnoklatkowych obiektywów RF. W końcu na razie do pełnoklatkowego mocowania nie ma dostępu żaden zewnętrzny producent, więc korzystać możemy jedynie z natywnych szkieł. Dziś producent zaprezentował trzy nowości: Canon RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24 mm F1.4L VCM.

Wchodzą one w skład nowej serii hybrydowych rozwiązań optycznych. Oferują niezbędne funkcje wideo, takie jak płynnie działający pierścień 11-listkowej przysłony kołowej, szybką i wydajną pracę przy słabym oświetleniu, jak również zaawansowaną optykę i minimalny focus breathing.

RF 70-200mm F2.8L IS USM Z

RF 70-200mm F2.8L IS USM Z

RF 70-200mm F2.8L IS USM Z sprawdzi się przy rejestrowaniu zawodów sportowych, dzikiej przyrody czy materiałów do serwisów informacyjnych. Zawodowi filmowcy docenią kluczowe funkcje wideo, takie jak elektroniczna regulacja parafokalności i tłumienie „oddychania obiektywu”, a także serwomechanizm zoomu (wymaga opcjonalnego adaptera Power Zoom), wbudowany 5,5-stopniowy optyczny stabilizator obrazu oraz dedykowany pierścień do płynnej regulacji przysłony.

RF 50 mm F1.4L VCM

RF 50 mm F1.4L VCM

RF 50 mm F1.4L VCM nadaje się do wykonywania portretów przy słabym oświetleniu, tworzenia reportaży, a także filmów w kinowym stylu ze ślubów i innych wydarzeń. Urządzenie to waży o 40 procent mniej niż model RF 50mm F1.2L USM, co zadowoli twórców poszukujących lekkiego obiektywu o szybkiej przysłonie.

RF 24mm F1.4L VCM

RF 24mm F1.4L VCM

Model RF 24mm F1.4L VCM, lżejszy o 20 procent od swojego poprzednika z serii EF, oferuje szeroki zakres ogniskowej. To sprawia, że nadaje się do fotografowania krajobrazów, architektury i wnętrz, a także tworzenia portretów środowiskowych, materiałów filmowych i wywiadów. Obiektywy RF 50 mm F1.4L VCM i RF 24 mm F1.4L VCM są tej samej wielkości co inny, hybrydowy obiektyw stałoogniskowy w tej serii – RF 35 mm F1.4L VCM.

Ceny i dostępność

Producent ujawnił już detaliczną cenę każdego modelu. Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM Z kosztować będzie 16 329 zł. Za portretowy Canon RF 50mm F1.4L VCM zapłacimy 7 399 zł. Z kolei szeroki Canon RF 24mm F1.4L VCM wyceniono na 7 999 zł.

Wszystkie obiektywy trafią do sklepów na przełomie listopada i grudnia. Więcej informacji o każdym z modeli oraz specyfikację techniczna znaleźć można na stronach producenta: Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM Z, Canon RF 50mm F1.4L VCM, Canon RF 24mm F1.4L VCM.

Dominik Patoła

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Canon EOS R50V – budżetowy aparat do filmowania z 4K 50p

Canon tworzy aparat z myślą o filmowcach, który został naprawdę nieźle wyceniony. Ma przy tym…

2025-03-26

Canon PowerShot V1 – kompaktowy i zaawansowany aparat dla filmowców

Kompaktowy aparat, ale jednak zaawansowany i o dużych możliwościach. Szczególnie filmowych. Oto Canon PowerShot V1.…

2025-03-26

Aparat do 5000 zł. Najlepsze modele, które warto kupić w 2025 roku

Wybieramy najlepsze aparaty, które można kupić za mniej niż 5 tys. zł. Jaką lustrzankę lub…

2025-03-26

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake – tani i szeroki obiektyw dla Sony E

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake to obiektyw, który dedykowany jest do aparatów APS-C…

2025-03-21

Aparaty pełnoklatkowe do 10 tys. zł. Te modele warto kupić w 2025 roku

Jaki pełnoklatkowy bezlusterkowiec wybrać? Jeśli chcesz zająć się fotografią na poważnie, warto postawić na aparat…

2025-03-18

Filmowy Panasonic Lumix GH6 w najlepszej cenie w historii: 3999 zł

Panasonic Lumix GH6 to jeden z najbardziej zaawansowanych aparatów do filmowania. Dzięki tej promocji kupisz…

2025-03-12