Canon RF 100–300 mm F2.8L IS USM to teleobiektyw o niecodziennych parametrach i jasnym świetle. Jakie możliwości oferuje ten model?
Canon RF 100–300 mm F2.8L IS USM powstał na bazie modelu EF 300 mm f/2,8. Tym razem jednak użytkownik otrzymuje zmienną ogniskową przy zachowanym stałym świetle.
Ze względu na zakres zoomu, z minimalną odległością ogniskowania 1,8 m i maksymalnym powiększeniem 0,16x, stałą przysłonę, solidną konstrukcję i oszałamiającą jakość obrazu, obiektyw przede wszystkim docenią profesjonaliści i entuzjaści specjalizujący się w fotografii sportowej.
Model RF 100–300 mm F2.8L IS USM odznacza się superkompaktową konstrukcją. Jest najlżejszym obiektywem zmiennoogniskowym w swojej klasie. Przy masie 2,59 kg jest tylko o 190 g cięższy od stałoogniskowego obiektywu EF 300 mm f/2.8L IS II USM.
W pełni kompatybilny z gamą Canon RF konwerter RF 1,4x znajduje zastosowanie w całym zakresie zoomu, pozwalając uzyskać obiektyw 140–420 mm F4. Konwerter RF 2x pozwala natomiast otrzymać obiektyw 200–600 mm F5.6. Dzięki temu model RF 100–300 mm F2.8L IS USM idealnie nadaje się dla fotografów sportu, reporterów i fotografów przyrody.
Dziewięciolistkowa kołowa przysłona zapewnia również ładny bokeh. Wspomaga to nowy mechanizm stabilizacji obrazu, oparty na systemach IS znajdujących się w superteleobiektywach Canon z serii L. Używany samodzielnie jest w stanie uzyskać 5,5 stopnia stabilizacji, która to wartość w połączeniu z wbudowaną stabilizacją matrycy wzrasta do 6 stopni.
Model RF 100–300 mm F2.8L IS USM jest to pierwszy superteleobiektyw Canon, który wyposażono w silnik Dual Nano USM. Zastosowanie jednej soczewki fluorytowej i czterech soczewek UD koryguje aberrację chromatyczną, zapewniając niewiarygodną ostrość obrazu z niewielkim rozmyciem kolorów. Soczewka asferyczna z formowanego szkła przekłada się natomiast na wysoką rozdzielczość od centrum do krawędzi obrazu. Obiektyw został dodatkowo uszczelniony, więc może pracować w ciężkich warunkach.
Nowy obiektyw trafi do regularnej sprzedaży w maju tego roku. Jak można się spodziewać, cena dedykowana jest profesjonalistom, zarabiającym na swojej pracy. Obiektyw wyceniono na 9500 dolarów, co na naszym rynku powinno dać kwotę powyżej 40 tys. zł.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Jak co roku zbieramy dla Was najlepsze promocje na sprzęt foto z okazji Black Friday…
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies