Canon EOS R6 Mark II to następca kultowego już modelu, który skradł serca wielu fotografów. Czym może pochwalić się nowy model? Jak się prezentuje na tle poprzednika? O tym w naszym tekście!
Od premiery Canona EOS R6 minęły nieco ponad 2 lata. Od tego czasu model wyrobił sobie opinię znakomitego aparatu do zdjęć i filmów. Teraz przyszedł czas na Canon EOS R6 Mark II. Co oferuje nowy model względem poprzednika?
EOS R6 Mark II obsługuje technologię Dual Pixel CMOS AF II nowej generacji. Korzystając z ulepszonej sztucznej inteligencji opartej na głębokim uczeniu się, rozpoznaje ludzi, pojazdy – m.in. również samoloty i pociągi – oraz zwierzęta. W tym ostatnim przypadku dokonano aktualizacji, umożliwiającej rozpoznawanie koni i zebr.
Stabilizacja matrycy w nowym modelu ma siłę aż 8 EV, co jest ponadprzeciętnym wynikiem. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że to pełnoklatkowy aparat. EOS R6 Mark II jest najszybszym jak dotąd aparatem serii EOS firmy Canon, ustanawiając nowe rekordy prędkości. Może fotografować w sposób ciągły z szybkością do 40 klatek na sekundęii – opcjonalnie 20 klatek na sekundę i 5 klatek na sekundę z elektroniczną migawką – oraz do 12 klatek na sekundę z migawką mechaniczną.
W porównaniu z aparatem EOS R6 nowa matryca ogranicza efekt rolling shutter, umożliwiając wykorzystanie elektronicznej migawki aparatu do uchwycenia szybko poruszających się obiektów.
Zarówno w trybie fotograficznym, jak i filmowym aparat pozwala zarejestrować klatki przed naciśnięciem spustu migawki. W przypadku zdjęć odpowiada za to tryb RAW Burst, który wykonuje zdjęcia w sposób ciągły z prędkością 30 klatek na sekundę dla maksymalnie 191 klatek.
Wykorzystując pełną szerokość matrycy, EOS R6 Mark II jako jedyny aparat w swojej klasie może nagrywać filmy w rozdzielczości 4K 60p UHD (bez tzw. kropa), z jednoczesnym ustawianiem ostrości Dual Pixel CMOS AF II. Wszystkie materiały 4k są tworzone przez nadpróbkowanie wyjścia 6K.
Filmowcy otrzymują też możliwość wypuszczenia surowego sygnału 6K RAW przez HDMI z użyciem zewnętrznego rejestratora Atomos Ninja V+ w formacie ProRes RAW. Producent zapewnia też, że udało mu się poradzić sobie z przegrzewaniem. Teraz w 4K 60p ma kręcić nieprzerwanie przez 40 minut, a w 4K 30p nawet przez 6 godzin.
W rozdzielczości Full HD aparat może kręcić materiały z prędkością 180 klatek na sekundę, zapewniając efekt slow-motion. Z trybu filmowego usunięty został 30-minutowy limit czasu nagrywania, a aparat posiada ponadto funkcję eliminacji efektu „focus breathing”. Nowy model może także pracować jako kamera internetowa bez dodatku żadnego oprogramowania.
Najnowszy model aparatu od Canon jest również wyposażony w wielofunkcyjną stopkę z interfejsem nowej generacji, która umożliwia korzystanie z nowej serii akcesoriów, w tym z lampy błyskowej SPEEDLITE EL-5. Akcesoria te mogą być używane bez konieczności stosowania przewodów, a w niektórych przypadkach obywają się też bez baterii.
Korpus oferuje trwałość nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych. Wysokiej rozdzielczości wizjer EVF o rozdzielczości 3,69 mln punktów zapewnia krystalicznie czysty podgląd podczas robienia zdjęć lub nagrywania filmów, ponieważ obraz odświeżany jest z prędkością 120 klatek na sekundę.
Canon EOS R6 Mark II powinien trafić do sklepów już w tym miesiącu. Wyceniono go na 14229,99 zł za body, 15999,99 zł za wersję z obiektywem RF24-105mm F4-7.1 IS STM lub 20619,99 zł ze szkłem RF24-105mm F4 L IS USM.
Oprócz aparatu wkrótce w sprzedaży pojawi się też nowy obiektyw do bezlusterkowców – RF 135mm F1.8 IS USM. Zadebiutuje w grudniu w cenie 13249,99 zł.
Z kolei w styczniu na rynku pojawi się nowa lampa błyskowa Canona – EL-5, która kosztować będzie 2449,99 zł.
https://www.fotomaniak.pl/151146/canon-eos-r6-test-recenzja-opinie/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Jak co roku zbieramy dla Was najlepsze promocje na sprzęt foto z okazji Black Friday…
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies