>

LEICA DG VARIO-SUMMILUX 25-50mm f/1.7 to jasny zoom dla Mikro 4/3

Na taki obiektyw czekało z pewnością wielu użytkowników Panasonika. LEICA DG VARIO-SUMMILUX 25-50mm f/1 to jasny teleobiektyw dla aparatów z matrycą Mikro 4/3.

Użytkownicy systemu Mikro 4/3 często spotykają się z problemem małej matrycy. Rozmycie obrazu przy f/2.8 jest nie takie, jak trzeba, a i w słabszym świetle trudniej robi się zdjęcia i filmy. Dlatego Panasonic postanowił odpowiedzieć na potrzeby użytkowników i zaprezentował obiektyw LEICA DG VARIO-SUMMILUX 25-50mm / F1.7 ASPH.

LEICA DG VARIO-SUMMILUX 25-50mm / F1.7 ASPH – specyfikacja

Nowy teleobiektyw LEICA DG VARIO-SUMMILUX 25-50mm / F1.7 ASPH został zaprojektowany tak, aby współgrać z LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10-25mm / F1.7 ASPH. (H-X1025). Oba obiektywy pokrywają odległość ogniskowania od szerokiego kąta do teleobiektywu, czego efektem jest zastąpienie ośmiu obiektywów zmiennoogniskowych (20mm / 24mm / 28mm / 35mm / 50mm / 75mm / 85mm / 100mm, odpowiednik aparatu 35mm). To rozwiązanie zapewnia taki sam, a nawet wyższy poziom pracy i komfortu, niż można osiągnąć zestawem obiektywów stałoogniskowych.

Składający się z 16 elementów w 11 grupach, system soczewek zawiera soczewkę asferyczną oraz trzy soczewki ED (o superniskim rozproszeniu), które tłumią aberrację chromatyczną powiększenia oraz osiową. Aberracja sferyczna oraz dystorsja są korygowane przez soczewki asferyczne, czego efektem jest wysoka rozdzielczość.

Nowy obiektyw wykazuje się wysoką wydajnością w filmowaniu dzięki bezstopniowemu pierścieniowi przysłony i systemowi napędu mikrokrokowego. Pierścień regulacji ostrości został wyposażony w sprzęgło, które pozwoli na ręczne, intuicyjne ustawienie ostrości. Producent gwarantuje, że udało mu się też zniwelować efekt oddychania. Dodatkowo obiektyw został uszczelniony i jest odporny na mrozy.

Cena i dostępność

Producent na razie nie podaje, kiedy dokładnie obiektyw trafi do sprzedaży, ani jaka będzie jego cena. Można jednak przypuszczać, że zainteresowanie nim będzie spore. Długa ogniskowa w połączeniu z jasną przysłoną zagwarantują ładne rozmycie tła – to, czego tak zawsze brakuje w Mikro 4/3.

Dominik Patoła

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Najlepsze aparaty cyfrowe 2025 według TIPA. Co warto kupić?

Nagrody TIPA 2025 zostały rozdane. Jaki aparat warto kupić w 2025 roku? Oto najlepsze aparaty…

2025-04-18

Jaki aparat do 3000 zł? Najlepsze bezlusterkowce w 2025 roku

Dobry aparat do 3000 zł? To możliwe. Dysponując niewielką na dzisiejsze czasy kwotą można kupić…

2025-04-17

Nikon Z5II – budżetowa pełna klatka z potencjałem na hit

Nikon Z5II to następca króla budżetowych pełnych klatek. W nowym korpusie jest nowocześniej i bardziej…

2025-04-03

Canon EOS R50V – budżetowy aparat do filmowania z 4K 50p

Canon tworzy aparat z myślą o filmowcach, który został naprawdę nieźle wyceniony. Ma przy tym…

2025-03-26

Canon PowerShot V1 – kompaktowy i zaawansowany aparat dla filmowców

Kompaktowy aparat, ale jednak zaawansowany i o dużych możliwościach. Szczególnie filmowych. Oto Canon PowerShot V1.…

2025-03-26

Aparat do 5000 zł. Najlepsze modele, które warto kupić w 2025 roku

Wybieramy najlepsze aparaty, które można kupić za mniej niż 5 tys. zł. Jaką lustrzankę lub…

2025-03-26

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies