Sony zaprezentował trzy nowe stałki. Sony FE 50mm f/2.5 G, FE 40mm f/2.5 G, and FE 24mm f/2.8 G to kompaktowe obiektywy stworzone dla pełnej klatki.
Po premierze Sony a7C pewne było, że w parze z kompaktową pełną klatką producent zaprezentuje też kompaktowe szkła. Tak też się stało. Dziś debiutują aż trzy stałki Sony: FE 50mm f/2.5 G, FE 40mm f/2.5 G i FE 24mm f/2.8 G.
Wszystkie trzy obiektywy mają jednakowe wymiary (68 mm średnicy i 45 mm długości), tę samą średnicę filtra (49 mm), niemal identyczną wagę (FE 50mm F2.5 G 174 g, FE 40mm F2.5 G 173 g, FE 24mm F2.8 G 162 g), co ułatwia ich wymianę nawet na aparacie zamontowanym w gimbalu. Nie różnią się też wyglądem zewnętrznym, mają jednak wyraźne oznaczenia ogniskowych.
Do uzyskania wysokiej jakości obrazu przyczynia się optyka z soczewkami asferycznymi i ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji). Wszystkie obiektywy zapewniają ciche i precyzyjne ostrzenie. Pomimo małych rozmiarów każdy został wyposażony w przycisk blokady ostrości, przełącznik trybu ostrości, pierścień przysłony i przełącznik dźwięku przysłony.
Z kolei dzięki tej samej średnicy filtra – 49 mm – możemy używać jednego filtra zamiast trzech.
Obiektyw 50 mm FE 50mm F2.5 G umożliwia fotografowanie i filmowanie z odległości od 0,35 m w trybie AF i 0,31 m w trybie MF. Maksymalne powiększenie to 0,18× (AF) i 0,21× (MF).
Obiektyw FE 40mm F2.5 G ma ogniskową 40 mm. Minimalna odległość nastawiania ostrości w tym modelu wynosi 0,28 m w trybie AF i 0,25 m w trybie MF, a maksymalne powiększenie to 0,20× (AF) i 0,23× (MF). Kąt widzenia obiektywu 40 mm jest polecany zwłaszcza do filmowania, ponieważ zapewnia naturalne pole widzenia. W przypadku fotografowania, ogniskowa 40 mm pozwala wyodrębnić główny motyw z tła.
FE 24mm F2.8 G to obiektyw szerokokątny o ogniskowej 24 mm, pozwalający uzyskać ostre tło podczas zdjęć z gimbala lub na selfie robionych z uchwytu. Minimalna odległość nastawiania ostrości w tym modelu wynosi 0,24 m w trybie AF i 0,18 m w trybie MF, a maksymalne powiększenie — 0,13× (AF) i 0,19× (MF). Oznacza to zatem możliwość wykonywania także zdjęć zbliżeniowych z rozmytym tłem.
Sony FE 50mm f/2.5 G, FE 40mm f/2.5 G i FE 24mm f/2.8 G trafią do sprzedaży w kwietniu. Producent na razie nie podaje orientacyjnych cen. Jeśli będą dobrze wycenione to szykuje nam się murowany hit.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies