Najdziwniejszy sposób wykorzystania drukarki 3D i Gameboy Camera? Zobacz efekty.
Sam McKenzie z kanału 3D Printor na YouTube, znany z wydruków 3D, podzielił się z widzami niecodziennym eksperymentem. Zmodyfikował Gameboy Camera w taki sposób, by możliwe było zamontowanie pełnoklatkowego obiektywu.
Do zrobienia portretu Sam użył obiektywu Nikkor 70-200 a sam ekwiwalent ogniskowej na pełną klatkę wynosił około 3000mm (to więcej niż NIKON COOLPIX P1000, który jest znany z ekstremalnego zoomu).
Gameboy Camera może pochwalić się sensorem o zniewalającej rozdzielczości 0,016 megapiksela oraz wpisem w księdze rekordów Guinnessa w roku 1999 za bycie najmniejszą cyfrową kamerą na świecie.
Tego, czego nie zobaczysz w tym filmie (jest bardzo ciekawe i wymagało dużo pracy), to sposób, w jaki udało się otrzymać zdjęcie z Gameboy’a (autor nie posiadał Gameboy Printer):
Super Game Boy na SNES pozwalał na granie w gry z Gameboy’a na telewizorze, Więc użyłem starego oprogramowania do zgrywania obraz z VHS na DVD i kartę do przechwytywania obrazu na USB. Miałem ją ze wczesnych czasów DVD i na szczęście zadziałała ze SNES-em.
Później po lekkiej modyfikacji otrzymał finalne zdjęcie, które zostało wydrukowane na płótnie.
To wprawdzie nie pierwszy raz gdzie użyto Gameboy Camera z obiektywem, który nie był do niego przeznaczony (w 2018 Tim Binnion fotografował wyścig formuły 1 przy użyciu Gameboy’a wraz z obiektywem przeznaczonym do kamer monitoringu, a Bastiaan Ekeler podłączył do niego obiektyw z mocowaniem Canon EF), ale zdecydowanie użyty przez Sama był tym największym. Ciekawe gdzie dalej wyobraźnia zaprowadzi domorosłych konstruktorów…
Ceny Nikkor 70-200mm F2.8E FL ED VR
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.