Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM oraz Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM to dwa nowe obiektywy dedykowane pełnoklatkowym bezlusterkowcom Canona. Co zaoferują użytkownikom?
Podobnie jak w przypadku Panasonica, również pełnoklatkowy system Canona doczeka się wkrótce uniwersalnego zoomu 24-70 mm ze stałym światłem f/2.8. Do sprzedaży trafi również szeroki i jasny zoom 15-35 mm f/2.8.
RF 24-70mm F2.8L IS USM to standardowy obiektyw typu zoom o uniwersalnym zakresie ogniskowych, z kolei RF 15-35mm F2.8L IS USM to obiektyw o najszerszym kącie widzenia Canon do systemu EOS R.
Obiektyw RF 24-70mm F2,8 L IS USM składa się z 3 soczewek asferycznych o ultraniskiej dyspersji i trzech formowanych szklanych elementów asferycznych. Z kolei obiektyw RF 15-35mm F2,8 L IS USM posiada dwie soczewki o ultraniskiej dyspersji i 3 formowane szklane soczewki asferyczne. Układ optyczny obu obiektywów koryguje aberracje i zniekształcenia, umożliwiając uzyskanie obrazów o wysokim kontraście, z ostrością od krawędzi do krawędzi obrazu w całym zakresie zoomu.
Prezentowane obiektywy są pierwszymi szkłami szerokokątnymi serii L, w których zastosowano 5-stopniowy stabilizator obrazu firmy Canon. Dzięki temu fotografowie i filmowcy mogą z nich korzystać bez obaw, że drgania aparatu wpłyną niekorzystnie na ostateczny efekt pracy. Zastosowanie Dual Sensing IS wraz z Combination IS zwiększa skuteczność wykrywania drgań, a także automatycznie wykrywa, gdy zdjęcia są wykonywane ze statywu – wówczas wyłączają stabilizację w obiektywach.
RF 15-35 mm F2.8L IS USM i RF 24-70 mm F2.8L IS USM to także pierwsze obiektywy zmiennoogniskowe Canon o tak niskiej wartości przysłony z technologią Nano USM, która wykorzystuje układ silnika, który zapewnia szybkie ustawianie ostrości podczas fotografowania, a także płynne i ciche ustawianie ostrości podczas nagrywania wideo.
Oba obiektywy mają trafić do sprzedaży już we wrześniu. Za model RF 15-35 mm F2.8L IS USM trzeba będzie zapłacić 2300 dolarów, podobnie jak za uniwersalny RF 24-70 mm F2.8L IS USM.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies