>

Panasonic: trzy nowe obiektywy dla systemu Lumix S

Wraz z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Panasonic pokazał trzy nowe obiektywy. Na początek otrzymamy szkła 50 mm F1.4, 70–200 mm F4 i 24–105 mm F4. Czym charakteryzuje się każde z wymienionych szkieł?

Wraz z premierą bezlusterkowców Panasonic Lumix S1 i Lumix S1R producent zapowiedział również trzy nowe obiektywy, które zapoczątkują serię szkieł adresowanych dla nowego systemu Lumix S. Na początek dostajemy stosunkowo niewiele, ale w kolejnych miesiącach i latach producent będzie wprowadzał na rynek coraz to nowsze modele. Do 2020 roku producent pokaże co najmniej 10 obiektywów.

Na razie jednak otrzymujemy standardową „pięćdziesiątkę” ze światłem f/1.4, uniwersalny zoom 24-105 mm f/4 oraz teleobiektyw 70-200 również ze światłem f/4.

Obiektywy Lumix S – ostre i wytrzymałe

Wszystkie trzy obiektywy S są wytrzymałe, odporne na pył/zachlapania i zaprojektowane tak, aby można było z nich korzystać w trudnych warunkach, nawet przy 10‑stopniowym mrozie — tak samo, jak z aparatów S1 i S1R.

Element obiektywu służący do ustawiania ostrości jest wprawiany w ruch za pomocą zaawansowanych silniczków, które obsługują wysoką częstotliwość systemu S, wynoszącą do 480 kl/s.

W celu zapewnienia maksymalnej precyzji sterowania obiektywy są wyposażone w mechanizm sprzęgła ostrości, który umożliwia błyskawiczne przełączanie między autofokusem, a regulacją ręczną w dowolnym momencie.

Panasonic LUMIX S PRO 50 mm F1.4

Flagowym przedstawicielem serii obiektywów LUMIX S jest nowy LUMIX S PRO 50 mm F1.4. Obiektyw LUMIX S PRO 50 mm F1.4 o dużej przysłonie, z ogniskową uznawaną za standard dla formatu pełnoklatkowego, charakteryzuje się wyjątkowo wysoką rozdzielczością oraz ostrością od centrum po narożniki, nawet przy pełnym otwarciu.

Konstrukcja optyczna i wykorzystanie 11-listkowej przysłony zapewnia piękne, gładkie przejścia oraz wyjątkowo atrakcyjny efekt rozmycia. 13 elementów, w 11 grupach oraz 2 soczewki asferyczne i 3 soczewki o wyjątkowo niskim rozproszeniu eliminują efekt aberracji chromatycznej i pozwalają uzyskać znakomitą rozdzielczość od środka po narożniki.

Panasonic LUMIX S PRO 70–200 mm F4 O.I.S.

Teleobiektyw zmiennoogniskowy LUMIX S PRO 70–200 mm F4 O.I.S. zapewnia obrazy o wysokiej rozdzielczości i wysokim kontraście w całym zakresie ogniskowych. Zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w różnorodnych sytuacjach – od portretów po fotografowanie sportu – obiektyw ten jest kompatybilny z systemem 5‑osiowej podwójnej stabilizacji obrazu Panasonic Dual I.S. 2 i oferuje 6 EV stabilizacji obrazu – jako pierwszy system pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego.

9 listków przysłony tworzy okrągły otwór, zapewniający atrakcyjny efekt rozmycia. W konstrukcji złożonej z 23 elementów w 17 grupach wykorzystano jedną soczewkę asferyczną oraz 3 soczewki o wyjątkowo niskim rozproszeniu, które minimalizują aberracje chromatyczne, zapewniając jednocześnie maksymalną ostrość. Pozwala to uzyskać atrakcyjny efekt rozmycia i ograniczyć winietowanie.

Panasonic LUMIX S 24–105 mm F4 MACRO O.I.S.

LUMIX S 24–105 mm F4 MACRO O.I.S. to wszechstronny obiektyw o standardowym zoomie i ogniskowych obiektywu od szerokokątnej do średniej. Zapewnia znakomitą ostrość w całym zakresie ogniskowych i sprawdza się przy wielu zastosowaniach, od zdjęć krajobrazów po portrety. Jest też idealny jeśli chodzi o zbliżenia i makra, oferując powiększenie 0,5 x i najbliższą odległość ostrzenia wynoszącą zaledwie 0,3 m.

Połączenie optycznej stabilizacji obrazu (O.I.S.) z systemem stabilizacji obrazu w korpusie aparatów LUMIX S1 i S1R umożliwia funkcji 5‑osiowej podwójnej stabilizacji obrazu 2. generacji oferowanie nawet 6 EV kompensacji. Obiektyw jest złożony z 16 elementów w 13 grupach i wykorzystuje dwie soczewki asferyczne oraz dwa elementy o wyjątkowo niskim rozproszeniu, co zapobiega aberracji chromatycznej i pozwala uzyskać wysoką rozdzielczość.

Dominik Patoła

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…

2024-10-30

Sony ZV-E10 II to najlepszy aparat do filmowania za mniej niż 5 tys. zł? (TEST)

Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…

2024-10-29

Panasonic LUMIX S5D, czyli stary aparat w nowej odsłonie

Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…

2024-10-08

Panasonic Lumix S9, S5II, S5IIX, G9II dostają nowe funkcje. Za darmo!

Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…

2024-10-08

SONY 85 mm f/1.4 GM II w naszych rękach. Portretówka marzeń (zdjęcia)

SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…

2024-09-23

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies