Wraz z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami Panasonic pokazał trzy nowe obiektywy. Na początek otrzymamy szkła 50 mm F1.4, 70–200 mm F4 i 24–105 mm F4. Czym charakteryzuje się każde z wymienionych szkieł?
Wraz z premierą bezlusterkowców Panasonic Lumix S1 i Lumix S1R producent zapowiedział również trzy nowe obiektywy, które zapoczątkują serię szkieł adresowanych dla nowego systemu Lumix S. Na początek dostajemy stosunkowo niewiele, ale w kolejnych miesiącach i latach producent będzie wprowadzał na rynek coraz to nowsze modele. Do 2020 roku producent pokaże co najmniej 10 obiektywów.
Na razie jednak otrzymujemy standardową „pięćdziesiątkę” ze światłem f/1.4, uniwersalny zoom 24-105 mm f/4 oraz teleobiektyw 70-200 również ze światłem f/4.
Wszystkie trzy obiektywy S są wytrzymałe, odporne na pył/zachlapania i zaprojektowane tak, aby można było z nich korzystać w trudnych warunkach, nawet przy 10‑stopniowym mrozie — tak samo, jak z aparatów S1 i S1R.
Element obiektywu służący do ustawiania ostrości jest wprawiany w ruch za pomocą zaawansowanych silniczków, które obsługują wysoką częstotliwość systemu S, wynoszącą do 480 kl/s.
W celu zapewnienia maksymalnej precyzji sterowania obiektywy są wyposażone w mechanizm sprzęgła ostrości, który umożliwia błyskawiczne przełączanie między autofokusem, a regulacją ręczną w dowolnym momencie.
Flagowym przedstawicielem serii obiektywów LUMIX S jest nowy LUMIX S PRO 50 mm F1.4. Obiektyw LUMIX S PRO 50 mm F1.4 o dużej przysłonie, z ogniskową uznawaną za standard dla formatu pełnoklatkowego, charakteryzuje się wyjątkowo wysoką rozdzielczością oraz ostrością od centrum po narożniki, nawet przy pełnym otwarciu.
Konstrukcja optyczna i wykorzystanie 11-listkowej przysłony zapewnia piękne, gładkie przejścia oraz wyjątkowo atrakcyjny efekt rozmycia. 13 elementów, w 11 grupach oraz 2 soczewki asferyczne i 3 soczewki o wyjątkowo niskim rozproszeniu eliminują efekt aberracji chromatycznej i pozwalają uzyskać znakomitą rozdzielczość od środka po narożniki.
Teleobiektyw zmiennoogniskowy LUMIX S PRO 70–200 mm F4 O.I.S. zapewnia obrazy o wysokiej rozdzielczości i wysokim kontraście w całym zakresie ogniskowych. Zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w różnorodnych sytuacjach – od portretów po fotografowanie sportu – obiektyw ten jest kompatybilny z systemem 5‑osiowej podwójnej stabilizacji obrazu Panasonic Dual I.S. 2 i oferuje 6 EV stabilizacji obrazu – jako pierwszy system pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego.
9 listków przysłony tworzy okrągły otwór, zapewniający atrakcyjny efekt rozmycia. W konstrukcji złożonej z 23 elementów w 17 grupach wykorzystano jedną soczewkę asferyczną oraz 3 soczewki o wyjątkowo niskim rozproszeniu, które minimalizują aberracje chromatyczne, zapewniając jednocześnie maksymalną ostrość. Pozwala to uzyskać atrakcyjny efekt rozmycia i ograniczyć winietowanie.
LUMIX S 24–105 mm F4 MACRO O.I.S. to wszechstronny obiektyw o standardowym zoomie i ogniskowych obiektywu od szerokokątnej do średniej. Zapewnia znakomitą ostrość w całym zakresie ogniskowych i sprawdza się przy wielu zastosowaniach, od zdjęć krajobrazów po portrety. Jest też idealny jeśli chodzi o zbliżenia i makra, oferując powiększenie 0,5 x i najbliższą odległość ostrzenia wynoszącą zaledwie 0,3 m.
Połączenie optycznej stabilizacji obrazu (O.I.S.) z systemem stabilizacji obrazu w korpusie aparatów LUMIX S1 i S1R umożliwia funkcji 5‑osiowej podwójnej stabilizacji obrazu 2. generacji oferowanie nawet 6 EV kompensacji. Obiektyw jest złożony z 16 elementów w 13 grupach i wykorzystuje dwie soczewki asferyczne oraz dwa elementy o wyjątkowo niskim rozproszeniu, co zapobiega aberracji chromatycznej i pozwala uzyskać wysoką rozdzielczość.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
SONY 85 mm f/1.4 GM II to druga odsłona topowego obiektywu portretowego producenta. Udało się…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies