Poznaliśmy specyfikację kolejnych obiektywów Opteki. Co zaoferują?
Szkła Opteki mogą budzić zainteresowanie ze względu na cenę i w gruncie rzeczy jakość – nie jest to może najwyższych lotów optyka, ale fotoamatorom wystarczy. Wspominaliśmy niedawno o obiektywach tej marki dla bezlusterkowców, a teraz do sieci trafiła specyfikacja szkieł 50mm i 35mm. Czego się można spodziewać?
Zacznę od 35mm, bo jest standardowa. Ogniskową już znamy, a światłosiła to F1.7; szkła są z powłokami. Do tego 9-listkowa przysłona, 5 szkieł w 6 grupach a minimalna odległość ostrzenia to 30 cm. Oczywiście ostrzymy manualnie. Czyli standard.
50mm jednak jest nieco inna niż pozostałe produkty tego typu. Głównie ze względu na światłosiłę – to F2. Poza tym ostrość ustawiana będzie od 65cm. Szkła są z powłokami, ułożone po 5 elementów w 6 grupach, 9 listków przysłony oraz manualne ustawianie ostrości.
Czemu więc stwierdzam, że jest dziwnie? Właśnie przez światłosiłę. Czemu zdecydowano się na F2? Można powiedzieć, że między 1.8 a 2 nie będzie dużej różnicy, ale czasem może być to dość istotne. Poza tym, choć czysto teoretycznie, to należy zakładać, że obiektyw przymknięty z F1.8 do F2 będzie ostrzejszy, niż obiektyw, którego pełna dziura to F2.
I ta odległość ostrzenia… 50mm pozwala na ostrzenie z bliższej odległości, od nawet około 30 centymetrów, a średnio w granicach 35-40 centymetrów, tu zaś jest przynajmniej dodatkowe 25 cm. Może i się czepiam, ale to dużo – spróbujcie zrobić zdjęcie zapałki obiektywem 50mm z odległości 40 cm i potem z 65cm.
Nie wiem, co kierowało inżynierami Opteki, że pracują nad takim szkłem, jak ta 50-tka. Wiem, że taka ogniskowa jest absolutną podstawą i jednym z czterech obiektywów, które trzeba mieć. Nie wiem jednak, czy akurat ten model zagościłby w moim plecaku…
Źródło: 43rumors.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies