>

Sony VENICE: cyfrowa kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu 36 x 24 mm

Sony zaprezentował VENICE: pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę kinematograficzną z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu.

Sony VENICE to cyfrowa kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu 36 x 24 mm. Ten ostatni pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami.

Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL. W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E.

Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm.

System VENICE odznacza się także ponad 15 stopniami przysłony, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne. W kamerze VENICE zastosowano: 16-bitowy format RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rekorder na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS).

Do obsługi urządzenia służyć ma łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony. Użycie wielu standardowych akcesoriów do kamery i pracę w trudnych warunkach ułatwiają takie elementy, jak wejście/wyjście napięcia zasilającego 24 V czy złącze LEMO.

Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r.

Źródło: informacje prasowe.

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Canon EOS R50V – budżetowy aparat do filmowania z 4K 50p

Canon tworzy aparat z myślą o filmowcach, który został naprawdę nieźle wyceniony. Ma przy tym…

2025-03-26

Canon PowerShot V1 – kompaktowy i zaawansowany aparat dla filmowców

Kompaktowy aparat, ale jednak zaawansowany i o dużych możliwościach. Szczególnie filmowych. Oto Canon PowerShot V1.…

2025-03-26

Aparat do 5000 zł. Najlepsze modele, które warto kupić w 2025 roku

Wybieramy najlepsze aparaty, które można kupić za mniej niż 5 tys. zł. Jaką lustrzankę lub…

2025-03-26

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake – tani i szeroki obiektyw dla Sony E

TTArtisan AF 14mm F3.5 ASPH ED Pancake to obiektyw, który dedykowany jest do aparatów APS-C…

2025-03-21

Aparaty pełnoklatkowe do 10 tys. zł. Te modele warto kupić w 2025 roku

Jaki pełnoklatkowy bezlusterkowiec wybrać? Jeśli chcesz zająć się fotografią na poważnie, warto postawić na aparat…

2025-03-18

Filmowy Panasonic Lumix GH6 w najlepszej cenie w historii: 3999 zł

Panasonic Lumix GH6 to jeden z najbardziej zaawansowanych aparatów do filmowania. Dzięki tej promocji kupisz…

2025-03-12

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies