Sony zaprezentował VENICE: pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę kinematograficzną z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu.
Sony VENICE to cyfrowa kamera filmowa z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu 36 x 24 mm. Ten ostatni pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami.
Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL. W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E.
Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm.
System VENICE odznacza się także ponad 15 stopniami przysłony, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne. W kamerze VENICE zastosowano: 16-bitowy format RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rekorder na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS).
Do obsługi urządzenia służyć ma łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony. Użycie wielu standardowych akcesoriów do kamery i pracę w trudnych warunkach ułatwiają takie elementy, jak wejście/wyjście napięcia zasilającego 24 V czy złącze LEMO.
Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r.
Źródło: informacje prasowe.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.