Mateusz Stankiewicz, fotograf mody i gwiazd, zasłużenie uznawany za jednego z najlepszych w Polsce, został Fotografem miesiąca serwisu Szeroki Kadr. Jak wyglądała jego ścieżka fotograficzna? Kto pomógł mu w wejściu na rynek fotograficzny i jaką swoją cechę uznaje za kluczową w osiągnięciu sukcesu?
W rozmowie z Krystianem Bielatowiczem Mateusz Stankiewicz opowiada o swojej fotograficznej ścieżce i zdarzeniach, które doprowadziły go do miejsca, w którym obecnie się znajduje.
Pierwszą styczność z fotografią Stankiewicz miał już w szkole plastycznej, w której fotografia stanowiła jego główny przedmiot. Po jej zakończeniu Mateusz postanowił przeprowadzić się do Warszawy. „Byłem mocno nasiąknięty młodzieńczymi marzeniami o zwiedzaniu świata, dokumentowaniu tego świata. Szedłem w kierunku autorskiego reportażu, nawet rozpocząłem staż w polskiej edycji National Geographic.
Zacząłem studiować w Warszawie dziennikarstwo. Po 2-3 latach moje zainteresowania fotograficzne zaczęły zbaczać w kierunku fotografii czysto utylitarnej, magazynowej, mody…” – wspomina Mateusz Stankiewicz.
Kto ukształtował Mateusza jako fotografa? Wśród osób, które wymienia znajdują się Tomek Sikora, Łukasz Ziętek czy też Marcin Tyszka – „Na samym początku mojej drogi spotkałem Tomka Sikorę, który też balansował na granicy dwóch światów – fotografii artystycznej i czysto komercyjnej. Istotnym elementem, który ukształtował moją drogę, była przyjaźń z Łukaszem Ziętkiem. Razem kończyliśmy liceum plastyczne w Gdańsku i razem przyjechaliśmy do Warszawy. On od samego początku wszedł w świat mody i mimowolnie mnie ciągnął – zacząłem się nakierowywać na te tory.”
Tym, który uformował Mateusza na gotowego do pracy w tym biznesie był Marcin Tyszka, który po kilku latach przypadkowego „wpadania” na siebie, zaproponował młodemu fotografowi pracę w roli swojego asystenta. W ciągu kolejnych lat Stankiewicz budował swój warsztat i portfolio, aby zostać jednym z najbardziej uznanych fotografów mody i gwiazd w Polsce.
Obecnie fotograf robi sesje zdjęciowe dla największych magazynów modowych, fotografując modelki i modeli ze światowej czołówki. Współpracował między innymi z takimi gwiazdami jak Anja Rubik, Maryna Linchuk, Karmen Pedaru, Freja Beha Erichsen, Julia Stegner, Cara Delevingne, Ania Jagodzińska, Monika Brodka, Anna Dereszowska czy Natasza Urbańska. Jego zdjęcia ukazują się w pismach „Gala”, „Twój Styl”, „Elle”, „Viva” i innych. Wśród klientów, dla których tworzył kampanie reklamowe, są marki: Monnari, Tous, YES i Yves Saint Laurent.
źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies