>
Kategorie: CanonNewsyObiektywy

EF-M 18-150 mm f/3.5-6.3 IS STM dla bezlusterkowców Canona

Canon EF-M 18-150 mm f/3.5-6.3 IS STM to obiektyw o szerokim zakresie ogniskowych przeznaczony dla bezlusterkowców japońskiego producenta, na czele z zaprezentowanym dziś modelem EOS M5.

Najważniejsze cechy:

  • Uniwersalny obiektyw
  • Ostre zdjęcia i stabilne filmy
  • Płynna i cicha regulacja ostrości podczas filmowania
  • Piękne portrety z rozmytym tłem

Choć Canon EOS M5 może korzystać z obiektywów przeznaczonych dla lustrzanek, oczywistym jest, że producent musi rozwijać również gamę szkieł przeznaczonych typowo dla systemu bezlusterkowego. Właśnie takim jest nowy Canon EF-M 18-150 mm f/3.5-6.3 IS STM. Obiektyw o tak szerokim zakresie ogniskowych, że jeśli jesteś amatorem, to wystarczy Ci tylko ten jeden model.

18-150 mm to na tyle szeroki zakres, że bez problemu błyskawicznie przejdziemy od bardzo szerokiego kadru do ultra wąskiego i stojąc w jednym miejscu będziemy mogli sfotografować obiekt odległy o kilkadziesiąt metrów. Oczywiście, z racji, że model ten jest w pewnym sensie szkłem kitowym, konstrukcja nie jest zbyt mocno zaawansowana, a niezbyt jasna przysłona sprawia, że lepiej będzie fotografować przy sprzyjających warunkach oświetleniowych.

8,3-krotny zoom optyczny wspierany jest przez czterostopniową stabilizację obrazu, taką samą, jak w bardziej zaawansowanym modelu Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM. Dzięki temu, pomimo długiej ogniskowej, nie musimy obawiać się drgania obrazu. Stabilizacja pomoże filmować z ręki, a także da możliwość uzyskiwania dłuższych czasów naświetlania.

Ważną informacją jest, że system stabilizacji obiektywu Dynamic IS współpracuje z 5-osiową stabilizacją matrycy dostępną w bezlusterkowcu Canon EOS M5. Połączenie dwóch wydajnych systemów stabilizacji sprawi, że realna stanie się możliwość fotografowania i filmowania z ręki nawet przy najdłuższych ogniskowych. Sam jestem ciekaw, jaką stabilność zapewni nam połączenie dwóch systemów.

Obiektyw został ponadto wyposażony w 7-listkową przysłonę oraz silnik STM, który charakteryzować ma się niemal bezgłośną pracą, dzięki czemu model wykorzystywać będą mogli również filmowcy. Na razie producent nie podaje daty wejścia obiektywu na półki sklepowe, ani jego sugerowanej ceny.

Dominik Patoła

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Sony A1 II, czyli aparat numer jeden – po raz drugi

Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…

2024-11-19

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…

2024-10-30

Sony ZV-E10 II to najlepszy aparat do filmowania za mniej niż 5 tys. zł? (TEST)

Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…

2024-10-29

Panasonic LUMIX S5D, czyli stary aparat w nowej odsłonie

Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…

2024-10-08

Panasonic Lumix S9, S5II, S5IIX, G9II dostają nowe funkcje. Za darmo!

Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…

2024-10-08

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies