Nagrody EISA za rok 2016 rozdane – poznaliśmy najlepsze obiektywy dla lustrzanek i aparatów systemowych (bezlusterkowców). Oto lista nagrodzonych produktów.
Uwaga. Rynek i dostępne modele, które poleca redaKcja techManiaK.pl cały czas się zmieniają. Od publikacji tego wpisu minęło już trochę czasu, dlatego też zachęcam Cię do zobaczenia naszego najnowszego zestawienia:
Wcześniej prezentowaliśmy ranking aparatów, a teraz czas na zestawienie najlepszych obiektywów 2016 roku zdaniem EISA (European Imaging and Sound Association)- międzynarodowego stowarzyszenia, do którego należą wybrani przedstawiciele mediów poświęconych fotografii i systemom audio-wizualnym.
Canon EF 35 mm f/1,4L II USM umożliwia uzyskanie ekscytującej jakości obrazu. Jest to najlepszy obiektyw o ogniskowej 35 mm na rynku. Ostrość zdjęć jest niewiarygodnie wysoka, zarówno w centrum jak i na krawędziach, nawet przy f/1,4. Canon w obiektywie wykorzystuje kluczowe technologie, a m.in. powłoki Subwavelength Coating (SWC) zwiększające transmisję światła i minimalizujące obecność flar i tzw. duszków na zdjęciach. Ponadto element optyczny Blue Spectrum Refractive (BR), wykonany z materiału organicznego, umożliwia bardzo skuteczną korekcję osiowej aberracji chromatycznej, co jest niemożliwe do skorygowania za pomocą oprogramowania. Zastosowana w obiektywie 9-listkowa przysłona umożliwia uzyskanie bardzo atrakcyjnego rozmycia tła, a uszczelnione mocowanie chroni aparat przed kurzem i wilgocią.
Sony 85 mm f/1,4 FE GM to teleobiektyw klasy premium, którego głównym adresatem są najbardziej ambitni portreciści. Konstrukcja optyczna, a w tym stosowanie specjalnych elementów optycznych sprawiają, że obiektyw umożliwia uzyskanie niezwykle wysokiej rozdzielczości wymaganej przez współczesne aparaty. Okrągły otwór przysłony, dzięki 11 listkom, zapewnia skuteczne i atrakcyjne rozmycie tła, podczas gdy oryginalna powłoka antyrefleksyjna Sony Nano AR redukuje flary i tzw. duszki pochodzące od obiektów podświetlonych z tyłu. Pierścieniowy silnik SSM z dwoma czujnikami położenia umożliwia szybkie i dokładne działanie systemu autofokus. Jak można się spodziewać, profesjonalny obiektyw Sony 85 mm f/1,4 FE GM jest odporny na kurz i wilgoć.
Tamron SP 85 mm f/1,8 Di VC USD wyznacza nowe standardy jakości dla krótkich teleobiektywów portretowych. Jest to pierwsza tego typu konstrukcja wyposażona w optyczną stabilizację obrazu umożliwiająca użycie fotografowi czasu naświetlania do 3,5 x dłuższego niż zwykle. Wysoką jakość optyczną podkreśla zastosowanie w układzie optycznym szklanych elementów LD i Extra LD, które minimalizują aberrację chromatyczną i dystorsje. Korpus obiektywu jest zabezpieczony przed kurzem i wilgocią. Za sprawą odpowiedniej konstrukcji optycznej udało się stworzyć idealną równowagę między dokładnym ustawieniem ostrości, a uzyskaniem miękkiego naturalny efektu rozmytego tła, dzięki czemu jest to idealny obiektyw do wykonywania artystycznych portretów.
Sigma 50-100 mm f/1,8 DC HSM Art jest to jasny teleobiektyw zoptymalizowany pod kątem lustrzanek z matrycami typu APS-C. Ten najnowszy członek popularnej serii Sigma Art swoim zakresem ogniskowych obejmuje w jednym korpusie trzy popularne wartości (odpowiednik 85 mm, 105 mm i 135 mm), co czyni go bardzo użytecznym elementem arsenału każdego fotografa. Konstrukcja optyczna obiektywu umożliwia uzyskanie doskonałej jakości obrazu, a ultradźwiękowy silnik HSM zapewnia cichą i dokładną pracę systemu AF. Dzięki maksymalnej przysłonie f/1,8, obiektyw umożliwia twórcze wykorzystanie małej głębi ostrości. Wysoka jakość wykonania i doskonała ergonomia to cechy Sigmy 50-100 mm typowe dla obiektywów z serii Sigma Art.
Fujinon XF 100-400 mm f/4,5-5,6 R LM OIS WR to super teleobiektyw. Jego zakres ogniskowych jest odpowiednikiem 150-600 mm (dla 35 mm), gdy używany jest z aparatami Fujifilm wyposażonymi w matrycę typu APS-C. Jest on bardzo dobrym uzupełnieniem nowego aparatu X-T2, który stwarza użytkownikom systemu X możliwość fotografowania sportu i dzikiej przyrody. Zastosowane w nim najnowsze technologie, w tym elementy ED, stwarzają możliwość uzyskania doskonałej jakości obrazu, nawet gdy obiektyw jest używany przy tzw. pełnej dziurze. System AF jest cichy i bardzo szybki. Solidna konstrukcja obiektywu, który jest pyło i bryzgoszczelny, jest bardzo lekka. Dzięki skutecznej stabilizacji optycznej, dużo łatwiej będziemy nim fotografowali bez użycia statywu.
Aktualne zestawienie znajdziesz tutaj:
Najlepsze obiektywy (EISA 2021) |
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies