Ranking aparatów 2016 według EISA to zestawienie najlepszych lustrzanek, kompaktów i bezlusterkowców na rynku, według specjalistów z EISA. Jeśli zastanawiasz się jaki aparat kupić, to dobre miejsce by zacząć poszukiwania.
Aktualizacja 17.08.2020
Uwaga. Rynek i dostępne modele, które poleca redaKcja techManiaK.pl cały czas się zmieniają. Od publikacji tego wpisu minęło już trochę czasu, dlatego też zachęcam Cię do zobaczenia naszego najnowszego zestawienia:
Jaki aparat wybrać? Która lustrzanka jest najlepsza? Który bezlusterkowiec warto kupić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz nie tylko w maniaKalnych TOP10, ale również w najnowszym rankingu aparatów przygotowanym przez specjalistów z EISA (European Imaging and Sound Association)- międzynarodowego stowarzyszenia, do którego należą wybrani przedstawiciele mediów poświęconych fotografii i systemom audio-wizualnym.
Canon EOS-1D X Mark II
Najlepsza lustrzanka dla profesjonalistów
Lustrzankę EOS-1D X Mark II porównywaliśmy już z Nikonem D5 i również jesteśmy zdania, że model Canona to jeden z najlepszych aparatów na rynku: oferuje bardzo szybki tryb seryjny i możliwość filmowania w 4K 60 kl./s.
Canon EOS-1D X Mark II jest najszybszą lustrzanką cyfrową w historii, co czyni go najlepszym narzędziem dla profesjonalnego fotografa sportowego. Rejestracja 14 zdjęć na sekundę w trakcie fotografowania ruchomych obiektów, jest imponującym osiągnięciem, które jest szczególnie przydatne dla fotografujących akcję. W porównaniu do poprzedniego modelu Canon znacznie poprawił jakość rejestracji obrazu nieruchomego i system AF, w szczególności podczas korzystania z obiektywów z telekonwerterami. Funkcje wideo są też bardziej zaawansowane wraz z nową możliwością rejestracji w jakości 4K i szybkim systemem AF działającym w trybie podglądu na żywo. Wszystkie ulepszenia wraz z wytrzymałym korpusem sprawiają, że Canon EOS-1D X MARK II jest zdecydowanie bardziej wszechstronnym aparatem niż jego poprzednik.
Fujifilm X-Pro2
Najlepszy aparat systemowy dla profesjonalistów
Testowaliśmy Fujifilm X-Pro2 i porównywaliśmy nowy aparat z starszym poprzednikiem – to znakomity sprzęt i wyróżnienie EISA nie jest dla żadnym zaskoczeniem, bo sami nagrodziliśmy ten model znaczkiem „Wybór redaKcji”.
Fujifilm X-Pro2 jest marzeniem fotoreporterów, fotografów “ulicznych” i dokumentalistów. Dzięki nowej 24,3 milionowej matrycy APS-C X-Trans CMOS III X-Pro2 umożliwia wykonywanie niezwykle szczegółowych zdjęć, które mogą być dodatkowo wzbogacone o realistyczną symulację filmów Fujifilm. Unikalny, hybrydowy wizjer łączący wizjer elektroniczny z wizjerem optycznym, zawiera elektroniczny dalmierz, a solidnie zbudowany, uszczelniony korpus umożliwia skuteczne fotografowanie w każdych warunkach. Fujifilm X-Pro2 jest demonem szybkości wykonując maksymalnie 8 kl./s w trybie ciągłym i wykorzystując elektroniczną migawkę o czasach otwarcia do 1/32 000 sekundy.
Sony A7S II
Najlepszy aparat do filmowania i fotografowania
Sony A7S II debiutował pod koniec 2014 roku, ale mimo upływu lat nie zestarzał się nawet trochę. To znakomity aparat pozwalający uchwycić świetnej jakości kadry nawet w środku nocy.
Za sprawą α7S II Sony zapewnia profesjonalistom odpowiednie narzędzie do tworzenia najwyższej jakości filmów i doskonałych zdjęć w każdej sytuacji. Jego pełnoklatkowa 12,2 milionowa matryca Exmor CMOS po mistrzowsku rejestruje obrazy z użyciem wysokiej czułości, aż do wartości ISO 409600. Dodatkowo szeroki zakres dynamiki aparatu, jego 5-osiowa stabilizacja obrazu oraz możliwość wewnętrznego nagrywania filmów w formacie 4K z odczytem z całej powierzchni matrycy sprawia, że profesjonalny filmowiec nagra obraz bez żadnego kompromisu jakościowego. Szybki system Intelligent AF wyróżnia się wysoką dokładnością działania i jest gwarantem uzyskania wspaniałych obrazów o perfekcyjnej ostrości nawet w ciemnościach.
Canon EOS 80D
Najlepsza lustrzanka
Nasz test Canon EOS 80D kończy się stwierdzeniem, że EOS 80D to udany model, w którym zmiany względem poprzednika może nie są rewolucyjne, ale wystarczające do tego, by kupić nowy sprzęt. I choć sami nie nazwalibyśmy tej lustrzanki najlepszą na rynku, to z pewnością jest to jeden z lepszych modeli w swojej klasie.
Canon EOS 80D jest czymś więcej niż tylko kolejną lustrzanką. To aparat, która ma wiele innowacyjnych funkcji zarówno dla fotografujących jak i filmujących. Kluczową cechą tego modelu jest Canon Dual Pixel CMOS AF system, który umożliwia szybkie ustawienie ostrości zarówno podczas fotografowania w trybie podglądu na żywo, jak i w trakcie filmowania, które jest również wspierane przez nową przystawkę Power Zoom Adapter PZ-E1, która współpracuje z nowym kitowym obiektywem EF-S 18-135 mm f /3,5-5,6 IS USM. Jakość działania systemu AF uległa też znacznej poprawie za sprawą 45 czujników krzyżowych AF, a wysokiej rozdzielczości, osadzony na przegubie, ekran LCD umożliwia obsługę wielu funkcji aparatu za pomocą dotyku. Nie bez znaczenia dla wybierających najlepszą lustrzankę był też fakt, że EOS 80D umożliwia uzyskanie najwyższej jakości obrazów w swojej grupie produktowej.
Sony Cyber-shot RX1R II
Najlepszy kompakt klasy premium
Sony Cyber-shot RX1R II gościł na łamach fotoManiaKa wielokrotnie. Już w momencie premiery wiedzieliśmy, że to sprzęt wyjątkowy, dlatego nie wahaliśmy się go polecać nawet jako alternatywy dla lustrzanki. Werdykt EISA nas cieszy – dobrze, że ten kompakt doczekał się wyróżnienia w segmencie premium.
Sony Cyber-shot RX1R II ma pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 42,4 mln pikseli, zamontowany na stałe obiektyw zaprojektowany przez firmę Zeiss i pierwszy na świecie zmienny mechanizm załączania optycznego filtra dolnoprzepustowego, zapewniające niezwykłą jakość obrazu o szerokim zakresie dynamicznym i bardzo niskim poziomie szumów. Szybki hybrydowy system AF do ustawiania ostrości wykorzystuje kombinację zarówno detekcji fazowej jak i wykrywania kontrastu co umożliwia uzyskanie ostrego jak brzytwa obrazu, a wydajny procesor BIONZ X sprawia, że nigdy nie utracimy cennej chwili. Chowany w korpus wizjer elektroniczny XGA OLED Tru-Finder i uchylny ekran LCD zapewniają dużą swobodę podczas kreatywnej rejestracji obrazu. Ten aparat kompaktowy klasy premium jest prawdziwym zwycięzcą w każdym aspekcie.
Nikon D500
Najlepsza lustrzanka dla zaawansowanych amatorów
Nikon D500 spełni wymagania każdego, komu nie przeszkadza matryca APS-C, bowiem to obecnie chyba najlepszy na rynku aparat wyposażony w ten sensor – tak napisał w naszym teście Nikona D500 Dominik. Podobnego zdania są specjaliści z EISA, którzy wyróżnili ten aparat w segmencie półprofesjonalnym.
Nikon D500 jest obecnie najszybszą i najlepszą lustrzanką DX Nikona. Umożliwia wykonywanie zdjęć z częstotliwością do 10 klatek na sekundę co jest idealne przy fotografowaniu akcji. Najnowszy 153-punktowy, nikonowski system AF bardzo szybko i precyzyjnie ustawia ostrość, zwłaszcza przy fotografowaniu poruszających się obiektów. Nowo opracowana 20,9-milionowa matryca DX umożliwia uzyskanie doskonałej jakości obrazu, a dzięki maksymalnej nominalnej czułości ISO 51 200 Nikon D500 jest szczególnie użyteczny podczas fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych. Wysoką jakość wykonania i wygodną obsługę ułatwiają duży, jasny wizjer optyczny i uchylny, dotykowy ekran LCD. Możliwość nagrywania filmów wideo w rozdzielczości 4K i nowy system komunikacji Nikon SnapBridge uzupełniają niezwykle imponujące możliwości tej lustrzanki.
Sony A6300
Najlepszy aparat systemowy dla zaawansowanych amatorów
Wątpliwości? Żadnych. Testowaliśmy Sony A6300 i również jesteśmy zdania, że to jeden z najlepszych bezlusterkowców na rynku. Zdecydowanie wart swojej ceny.
Za sprawą nowego α6300 Sony pokonał niezmiernie popularnego Sony α6000. Zachowując kompaktową, lekką konstrukcję poprzednika, α6300 wzbogacony został o błyskawicznie działający (0,05 sekundy) hybrydowy autofocus z 425 punktami AF i śledzenie ostrości w systemie 4D, możliwość realizacji profesjonalnych nagrań wideo w 4K oraz bryzgo i pyłoszczelny korpus. Nowa 24,2 milionowa matryca Exmor CMOS umożliwia uzyskanie doskonałej jakości obrazu nawet w słabych warunkach oświetleniowych wraz z doskonałą jakością rejestrowanych filmów, a uchylny 3-calowy 921 000 – punktowy ekran LCD oraz jasny 2,36 milionowy wizjer typu OLED są w stanie śledzić szybko poruszające się obiekty z częstotliwością aż do 11 klatek na sekundę.
Olympus OM-D E-M10 Mark II
Najlepszy aparat systemowy dla amatorów
Olympus OM-D E-M10 II znalazł się w naszym zestawieniu TOP-10 aparatów w kategorii „Najlepszy amatorki bezlusterkowiec”. I tak faktycznie jest – jak pisaliśmy w naszym teście E-M10 II to idealny aparat dla amatora i werdykt EISA nas w tym przekonaniu tylko utwierdza.
Olympus OM-D E-M10 Mark II to kompaktowy i lekki aparat o doskonałej ergonomii. Dzięki 16,1 milionowej matrycy systemu Cztery Trzecie, wysokiej klasy elektronicznemu wizjerowi z 2,36 milionami punktów i szybkiemu systemowi AF jest on technologicznym dziełem sztuki, które zapewnia uzyskanie zdjęć o wysokiej jakości. Dzięki 5-osiowej stabilizacji obrazu aparat doskonale nadaje się do fotografowania w słabym oświetleniu. Funkcja stabilizacji jest także bardzo przydatna podczas filmowania. Wbudowane Wi-Fi umożliwia sterowanie aparatem za pomocą smartfonu lub przesyłanie zdjęć do Internetu. Ogólnie OM-D E-M10 Mark II jest bardzo przekonywującym rozwiązaniem, którego zastosowanie ma wiele do zaoferowania w bardzo przystępnej cenie.
Panasonic Lumix DMC-TZ100
Najlepszy kompakt kieszonkowy
Ten aparat gościł u nas wielokrotnie. Zarówno nasz test Lumixa DMC-TZ100, jak i porównanie z innymi kompaktami w tym segmencie pozostawiły nas w przekonaniu, że to faktycznie jeden z najlepszych aparatów dla podróżnika.
Panasonic Lumix DMC-TZ100 to solidnie wykonany, kompaktowy aparat dla podróżujących, za pomocą którego, dzięki 20,1 milionowej, 1-calowej matrycy i obiektywowi Leica 25-250 mm f/2,8-5,9 (odpowiednik dla 35 mm), uzyskujemy najlepszą jakość obrazu w tej klasie aparatów. Fotografujący entuzjaści docenią jego 3-calowy, dotykowy ekran LCD, 1,166-milionowy wizjer elektroniczny, możliwość nagrywania plików RAW, częstotliwość rejestracji do 10 kl./s w trybie ciągłego fotografowania, wbudowane Wi-Fi i najkrótszy czas otwarcia migawki elektronicznej wynoszący 1/16 000 s. Aparat ma również możliwość nagrywania filmów wideo w rozdzielczości do 4K oraz unikalny tryb zdjęć 4K Photo firmy Panasonic, który pomaga zarejestrować najważniejsze chwile na wysokiej jakości zdjęciach o rozdzielczości 8 milionów pikseli. Wisienką na torcie jest wbudowana funkcja Post Focus, za pomocą której fotografujący może, po wykonaniu zdjęcia, wybrać punkt ostrości w aparacie.
Olympus TG-Tracker
Najlepsza kamerka sportowa
TG-Tracker łączy dziedzictwo popularnej serii Tough kompaktowych aparatów Olympusa z wszechstronnością kamer do rejestracji akcji, tworząc nowy rodzaj narzędzia dla fotografujących w ekstremalnych warunkach. Stwarzając możliwość nagrywania wideo w 4K o kącie widzenia 204 stopni, a także 8 milionowych zdjęć TG-Tracker umożliwia też śledzenie kierunku, położenia, ciśnienia powietrza, temperatury i przyspieszenia bez względu na trudność trasy. TG-Tracker jest odporny na wstrząsy i kurz, wodoodporny, odporny na zgniatanie i zamarzanie, może zapisywać wysokiej jakości dźwięk stereo i może komunikować się za pośrednictwem złącz Wi-Fi lub HDMI. Zastosowanie uznanej technologii obrazowania firmy Olympus sprawiło, że TG-Tracker waży jedynie 180g.
Inne wyróżnienia
Aparaty to nie jedyny sprzęt, który doczekał się nagród EISA – pozostałe wyróżnienia (w tym smartfony i sprzęt RTV) znajdziesz w naszej maniaKalnej sekcji „najlepsze urządzenia według EISA„.
Aktualizacja
Aktualne zestawienie znajdziesz tutaj:
Najlepsze aparaty (EISA 2020) |
A7S II nie jest szczytem marzeń? 😛 Przebić go może obecnie chyba tylko kamera, bo pod kątem filmowym nie widzę lepszego modelu. 😉
rozumiem, ze artykuł stary, ale nawet w tamtym czasie pisanie takich bzdur było nieuzasadnione. A7S II to wspaniały sprzęt szczególnie z racji pełnej klatki, ale pod względem filmowania ustępuje Lumixowi GH4 z jego wspaniałymi profilami filmowania z V-Logiem na czele.
Dla mnie Canon to tragedia. Nie podoba mi sie jakos zdjec ani kolor. Jesli mam miec ciezki aparat ktorego zdjecia mam godzinami obrabiac w lightoomie to wole fuji xt1, lekki, piekne zdjeca prosto z aparatu. Kiedys 10 lat temu kupilem canona 400d z calym osprzetem to byl pierwszy moj „lepszy” aparat ktory mial mnie zarazic fotografia i nic z tego nie wyszlo, zrobilem nim moze z 800 zdjec i nie chcialem go za bardzo zesoba brac. Fuji mam od roku i zrobilem juz nim kilka tysiecy zdjec i zawsze go biore ze soba i chce sie nim bawic. W studio tez sobie dobrze radzi..
Chłopaku nie porównuj 400D do pełnoklatkowej lustrzanki jakiejkolwiek.
Dla ciebie znawco, właścicielu byłego 400d Canon ma beznadziejną jakość zdjęć, a dla całej rzeszy zawodowych fotografów nie. Bardzo interesujący wywód. Dramat.
Acze -to nie lepiej było kupić lustrzankę Np:canon 6d i obiektywy niż wydać 35tyś na pierdoły do badziewiaka
nie @nurek
robię trochę więcej niż przeciętny weselniak 🙂
tak naprawdę to A7s ii to też nie jest jakimś szczytem marzeń dla mnie, pracuje na lepszym sprzęcie.
A7s ii i 70d to takie dwie moje osobiste zabawki.
6d już się kończy, jest to body które wyszło trochę za późno bo mamy go pod koniec ery FHD.
A7s ii już mam na 5lat spokojnie i taki aparat na siebie zarobi wielokrotnie ponieważ era 4k dopiero się zaczyna dla mas (ja osobiście z 4k 30fps i 120fps w 2k już robię od 2008roku).
a7s ii nie debiutował pod koniec 2014 tylko 2015 a kupić w Polsce go można było dopiero jakoś w marcu/kwietniu.
Osobiście go posiadam, jak by miał takiego focusa jak 70d czy 80d to był by idealny 🙂 tutaj 70d mnie rozleniwił, ale kocham tą puszkę, wydałem na nią już 35tyś, i pozwala mi na sporo więcej w pracy.
Dziwię się, że bezlusterkowiec panasonica gx80 nie dostał żadnej nagrody. Toć to najlepszy tego typu aparat w tym roku
Nagrodę w pełni słusznie dostał Sony A6300, bo wypada lepiej niż GX80.
Oj polemizowałbym z tym 🙂