Hoya od dłuższego już czasu pracuje nad wprowadzeniem w życie kilku pomysłów, związanych z usprawnieniem produkcji i sprzedaży aparatów cyfrowych marki Pentax. Jak na razie, główną koncepcją rozważaną przez władze firmy, jest nawiązanie ścisłej współpracy z innym potentatem na rynku elektroniki. Najtrafniejszym wyborem wydaje się tu być Samsung. Wariant ten wydaje się być całkiem prawdopodobny, zwłaszcza w kontekście już oficjalnej informacji, że Hoya odrzuciła propozycję koncernu JVC-Kenwood Holdings – innego zainteresowanego mariażem z japońską firmą (tutaj źródło).
Na szukaniu partnera jednakże, Hoya nie poprzestała. Zamiast tego, zdecydowanie zaczęto rozwijać obecny system sprzedaży przez kanały internetowe. Efektem tych działań, jest niedawno zawarta umowa pomiędzy firmami Pentax Europe Imaging Systems, a Digital River, Inc., na wskutek której, ta ostatnia zobowiązuje się do zbudowania systemu sprzedaży on-line w niektórych krajach europejskich. Na początek zaplanowano start w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i na Węgrzech. Wzorem ma być tu zapewne witryna amerykańska, która w znacznym stopniu zaspokaja potrzeby rynku w Stanach Zjednoczonych.
Nowy system ma ruszyć jeszcze w tym roku, co z pewnością jest dobrą wiadomością także dla miłośników Pentaxa w Polsce. Po pierwsze bowiem, łatwiej będzie teraz o sprowadzenie aparatów i obiektywów (co może wymusić także spadek cen), a po drugie – jeśli pięć dotychczas zaplanowanych sklepów on-line odniesie sukces, niewykluczone że japońska firma zainteresuje się w większym stopniu także krajem nad Wisłą (póki co, w Polsce wyłącznym dystrybutorem Pentaxa jest Apollo Electronics).
Źródło: PR-inside, Pentax, Hoya
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.