wtorek, 19 kwietnia 2016, Dominik Patoła
Panasonic Lumix DMC-TZ100 – test kompaktu z matrycą 1” i trybem filmów 4K
0 odpowiedzi na “panasonic2”
reklama
Całości nie będę komentował, ale po przeczytaniu jednego fragmentu z podsumowania przechodzi ochota czytania reszty, strata czasu, a chodzi o niby wade – obiektyw „Za największą uznać można jednak obiektyw – owszem, jest jaśniejszy niż w tańszym TZ80, ale jak na tę klasę aparatów – zdecydowanie za ciemny.” czy autor w ogóle minimalne podstawy teorii fotografii, optyki? wątpie, czy wie co to ogniskowa, jasność – otwór względny itd… czy jak na tę klasę– wie autor że w klasie 1 calowych matryc taka jasność to zupełnie inna bajka niż w matrycach mikroskopijnych np 1/2.3″ Proponuję douczyć się optyki a następnie wypowiadać się publicznie. TZ100 ma świetną jasność jak na swoje wymiary, jeszcze 3-4 lata temu wydawało się to nieosiągalne, Tz100 właściwie niema konkurencji więc pisanie że w tej klasie aparatów.. bezsnes….
Cyferkomania wszedzie się wkrada, tylko cyferki – jakość to duzo pixeli, jasność najważniejsza… ech.. szkoda slow
ciekawe czy usuniecie mój komentarz? 🙂
Mówiąc o „tej klasie aparatów” mam na myśli zaawansowane kompakty z 1-calowymi matrycami, za ok. 3 tys. zł. I owszem – w tej właśnie klasie aparatów światłosiła na poziomie f/1.8-2.8 jest już dziś standardem, więc f/5.9 to zdecydowanie za ciemno.
Ale nie z takim zoomem!
A widzisz roznicę miedzy ogniskowa 70mm a 250mm ? pokaz inny aparat ktory wazy okolo 300 g. ma matryce 1 calowa i ogniskowa 25-250mm (w przeliczniku na FF) no i niech ma światło f:2,8
Link do profesjonalnej prezentacji tego aparatu. Posiada „slow motion”
https://www….E6-roRC-3Y. W wersji Amerykańskiej aparat ma inny symbol, ale to jest ten sam produkt.