>
Kategorie: LustrzankiNewsySony

Sony A68 (ILCA-68) z mocowaniem typu A i systemem 4D FOCUS

Wbrew plotkom o porzuceniu systemu A, Sony prezentuje aparat A68, wykorzystujący serię profesjonalnych rozwiązań zapożyczonych z korpusu A77 II. Sprzęt wyposażono w system Sony 4D FOCUS, który (podobno) zapewnia znakomite działanie automatyki ostrości w każdych warunkach — nawet przy natężeniu oświetlenia –2 EV.

Sony 4D FOCUS

Promowany przez Sony system jest oparty na detekcji fazy i wykorzystuje 79 pól pomiarowych, w tym 15 czujników krzyżowych oraz specjalny punkt F2,8 do analizy słabo oświetlonych scen. Ich połączenie umożliwia szybkie ustawianie ostrości w szerokiej strefie, co w połączeniu z funkcją przewidywania ostrości pozwala utrzymywać ostrość na szybko poruszających się obiektach – tak przynajmniej twierdzi producent, a my z przyjemnością tą tezę zweryfikujemy, jak aparat trafi do maniaKalnej redaKcji. Warto natomiast podkreślić, że aparat, wykorzystując technologię przepuszczalnego lustra, umożliwia stałe śledzenie ostrości w czasie zdjęć seryjnych – a te ostatnie rejestruje z szybkością do 8 kl./s.

Matryca 24 Mpix i filmy w Full HD 50 Mb/s

ILCA-68 bazuje na matrycy APS-C Exmor CMOS o rozdzielczości 24 Mpix (23,5 x 15,6 mm). To przetwornik pozwalający na wykorzystanie czułości ISO w zakresie od 100 do 25 600. Całość uzupełnia autorski procesor obrazu Sony – BIONZ X. Jak podkreśla producent, technologie reprodukcji szczegółów, kompensacji dyfrakcji oraz strefowej redukcji szumu pozwalają za każdym razem uzyskać nieskazitelne, szczegółowe zdjęcia.

Czas na informację, która ucieszy osoby szukające sprzętu do filmowania – jak na Sony przystało, aparat jest świetnie do tej roli przygotowany, oferując możliwość nagrywania klipów Full HD przy przepływności 50 Mb/s a do tego w wydajnym formacie XAVC Sv. Nie bez znaczenia jest również wspomniana wcześniej technologia przepuszczalnego lustra (Translucent Mirror Technology), dzięki której można korzystać z zalet ciągłego ustawiania ostrości na ruchome obiekty.

Odchylany ekran i wizjer OLED Tru-Finder

2,7-calowy ekran LCD (rozdzielczość 460 800 punktów) nie jest może duży, ale oferuje coś, co doceni każdy – czy to amator, czy zawodowiec: ruchome mocowanie, pozwalające na odchylenie wyświetlacza o 135° w górę i o 55° w dół. Małą przekątną rekompensuje jasny wizjer OLED Tru-Finder (rozdzielczość 1 440 000 punktów) o 100-procentowym pokryciu kadru. Do tego Sony dorzuca jeszcze dodatkowy ekran, ulokowany w górnej części obudowy (służy do szybkiego sprawdzenia ustawień).

Z tyłu korpusu znajduje się rozwiązanie znane z innych modeli z serii A7: kółko sterujące pozwalające na szybki wybór potrzebnych parametrów. Na aparacie znajduje się także 10 przycisków, do których można przypisywać często używane funkcje, oraz przednie pokrętło sterujące. Solidny uchwyt zapewnia dobre wyważenie nawet przy pracy z ciężkimi teleobiektywami.

Stabilizacja i złacza

Skutki drgań aparatu występujących przy fotografowaniu z ręki kompensuje stabilizator SteadyShot INSIDE – producent nie podał szacowanej „wydajności” tego rozwiązania, ale Sony przyzwyczaiło nas już do tego, że potrafi na tym polu zaoferować naprawdę dużo – A68 raczej wyjątkiem nie będzie.

Aparat został wyposażony w stopkę Multi Interface i złącze Multi Terminal. Umożliwiają one podłączanie całego wachlarza sprzedawanych oddzielnie akcesoriów: lamp błyskowych i wideo, mikrofonów, pilotów itp. Wbudowana lampa błyskowa cechuje się liczbą przewodnią 12 (przy ISO 100, kąt rozbłysku dostosowany do ogniskowej 16 mm).

I istotna informacja – nowy korpus Sony waży około 610 g (690 g z akumulatorem i nośnikiem danych).

Ceny i dostępność

Nowy aparat Sony A68 z mocowaniem obiektywu typu A będzie dostępny od marca 2016 w cenie około 600 EUR (bez obiektywu).

Specyfikacja

α68 (ILCA-68) — dane techniczne  
Mocowanie obiektywu Mocowanie typu A
Przetwornik obrazu APS-C (23,5 x 15,6 mm), Exmor CMOS
Liczba pikseli (efektywnie) Około 24 megapikseli
Format zapisu Fotografie
Filmy Format XAVC S, zgodność z formatem AVCHD 2.0, MP4
Nośniki danych Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro (M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC
System nastawiania ostrości Typ
Pola ostrości 79 pól (w tym 15 krzyżowych), czujnik AF F2,8
Zakres czułości Od –2 EV do 18 EV (przy odpowiedniku ISO 100)
Sterowanie ekspozycją Typ pomiaru
Zakres czułości Fotografie: ISO 100 – 25 600 (co 1/3 EV), Filmy: odpowiednik ISO 100 – 12 800 (co 1/3 EV)
Migawka Czas otwarcia migawki
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny Tak (włączanie/wyłączanie)
Stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE  Typ
Napęd Szybkość zdjęć seryjnych
Tryb filmu(rozdziel­czość/liczba klatek na sekundę/ przepływ­ność) XAVC S HD
AVCHD 1920 x 1080 24 Mb/s (FX), 17 Mb/s (FH) (60i/50ivii) 1920 x 1080 24 Mb/s (FX), 17 Mb/s (FH) (24p/25pvii)
MP4 1440 x 1080 12 Mb/s, VGA 3 Mb/s
Wizjer Typ
Całkowita liczba punktów 1 440 000 punktów
Pokrycie kadru 1
Powiększenie Około 0,88x (w przeliczeniu na format 35 mm: około 0,57x), przy ogniskowej 50 mm i ostrości nastawionej na nieskończoność, –1 m–1)
Ekran LCD Typ
Całkowita liczba punktów 460 800 punktów
Regulacja kąta Maksymalnie około 135° w górę, około 55° w dół
Dźwięk Mikrofon
Głośnik Wbudowany, monofoniczny
Gniazda i łącza Stopka Multi Interface, złącze HDMI micro (typu D),gniazdo mikrofonowe (3,5 mm stereo, mini jack), złącze Multi Terminal/Micro USB, gniazdo DC IN
Wbudowana lampa błyskowa Liczba przewodnia 12 (m, przy ISO 100, kąt rozbłysku dostosowany do ogniskowej 16 mm)
Akumulator Akumulator NP-FM500H
Waga Około 610 g (sam korpus) / około 690 g (z akumulatorem i nośnikiem danych)
Wymiary (szer. x wys. x gł., standard Camera & Imaging Products Association) Około 142,6 × 104,2 × 80,9 mm
Temperatura w środowisku pracy 0–40°C
Szymon Marcjanek

Szymon jest redaktorem naczelnym grupy techManiaK. Poza podróżowaniem ma wiele pasji, z których sztuka robienia dobrych zdjęć jest w ścisłej czołówce.

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Sony A1 II, czyli aparat numer jeden – po raz drugi

Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…

2024-11-19

Nikon Z50 II, czyli nowa odsłona udanego modelu

Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…

2024-11-07

Trzy nowe obiektywy od Canona. System RF staje się jeszcze lepszy

RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…

2024-10-30

Sony ZV-E10 II to najlepszy aparat do filmowania za mniej niż 5 tys. zł? (TEST)

Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…

2024-10-29

Panasonic LUMIX S5D, czyli stary aparat w nowej odsłonie

Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…

2024-10-08

Panasonic Lumix S9, S5II, S5IIX, G9II dostają nowe funkcje. Za darmo!

Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…

2024-10-08

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies