Wbrew plotkom o porzuceniu systemu A, Sony prezentuje aparat A68, wykorzystujący serię profesjonalnych rozwiązań zapożyczonych z korpusu A77 II. Sprzęt wyposażono w system Sony 4D FOCUS, który (podobno) zapewnia znakomite działanie automatyki ostrości w każdych warunkach — nawet przy natężeniu oświetlenia –2 EV.
Promowany przez Sony system jest oparty na detekcji fazy i wykorzystuje 79 pól pomiarowych, w tym 15 czujników krzyżowych oraz specjalny punkt F2,8 do analizy słabo oświetlonych scen. Ich połączenie umożliwia szybkie ustawianie ostrości w szerokiej strefie, co w połączeniu z funkcją przewidywania ostrości pozwala utrzymywać ostrość na szybko poruszających się obiektach – tak przynajmniej twierdzi producent, a my z przyjemnością tą tezę zweryfikujemy, jak aparat trafi do maniaKalnej redaKcji. Warto natomiast podkreślić, że aparat, wykorzystując technologię przepuszczalnego lustra, umożliwia stałe śledzenie ostrości w czasie zdjęć seryjnych – a te ostatnie rejestruje z szybkością do 8 kl./s.
ILCA-68 bazuje na matrycy APS-C Exmor CMOS o rozdzielczości 24 Mpix (23,5 x 15,6 mm). To przetwornik pozwalający na wykorzystanie czułości ISO w zakresie od 100 do 25 600. Całość uzupełnia autorski procesor obrazu Sony – BIONZ X. Jak podkreśla producent, technologie reprodukcji szczegółów, kompensacji dyfrakcji oraz strefowej redukcji szumu pozwalają za każdym razem uzyskać nieskazitelne, szczegółowe zdjęcia.
Czas na informację, która ucieszy osoby szukające sprzętu do filmowania – jak na Sony przystało, aparat jest świetnie do tej roli przygotowany, oferując możliwość nagrywania klipów Full HD przy przepływności 50 Mb/s a do tego w wydajnym formacie XAVC Sv. Nie bez znaczenia jest również wspomniana wcześniej technologia przepuszczalnego lustra (Translucent Mirror Technology), dzięki której można korzystać z zalet ciągłego ustawiania ostrości na ruchome obiekty.
2,7-calowy ekran LCD (rozdzielczość 460 800 punktów) nie jest może duży, ale oferuje coś, co doceni każdy – czy to amator, czy zawodowiec: ruchome mocowanie, pozwalające na odchylenie wyświetlacza o 135° w górę i o 55° w dół. Małą przekątną rekompensuje jasny wizjer OLED Tru-Finder (rozdzielczość 1 440 000 punktów) o 100-procentowym pokryciu kadru. Do tego Sony dorzuca jeszcze dodatkowy ekran, ulokowany w górnej części obudowy (służy do szybkiego sprawdzenia ustawień).
Z tyłu korpusu znajduje się rozwiązanie znane z innych modeli z serii A7: kółko sterujące pozwalające na szybki wybór potrzebnych parametrów. Na aparacie znajduje się także 10 przycisków, do których można przypisywać często używane funkcje, oraz przednie pokrętło sterujące. Solidny uchwyt zapewnia dobre wyważenie nawet przy pracy z ciężkimi teleobiektywami.
Skutki drgań aparatu występujących przy fotografowaniu z ręki kompensuje stabilizator SteadyShot INSIDE – producent nie podał szacowanej „wydajności” tego rozwiązania, ale Sony przyzwyczaiło nas już do tego, że potrafi na tym polu zaoferować naprawdę dużo – A68 raczej wyjątkiem nie będzie.
Aparat został wyposażony w stopkę Multi Interface i złącze Multi Terminal. Umożliwiają one podłączanie całego wachlarza sprzedawanych oddzielnie akcesoriów: lamp błyskowych i wideo, mikrofonów, pilotów itp. Wbudowana lampa błyskowa cechuje się liczbą przewodnią 12 (przy ISO 100, kąt rozbłysku dostosowany do ogniskowej 16 mm).
I istotna informacja – nowy korpus Sony waży około 610 g (690 g z akumulatorem i nośnikiem danych).
Nowy aparat Sony A68 z mocowaniem obiektywu typu A będzie dostępny od marca 2016 w cenie około 600 EUR (bez obiektywu).
α68 (ILCA-68) — dane techniczne | |
---|---|
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu A |
Przetwornik obrazu | APS-C (23,5 x 15,6 mm), Exmor CMOS |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 24 megapikseli |
Format zapisu | Fotografie |
Filmy | Format XAVC S, zgodność z formatem AVCHD 2.0, MP4 |
Nośniki danych | Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro (M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC |
System nastawiania ostrości | Typ |
Pola ostrości | 79 pól (w tym 15 krzyżowych), czujnik AF F2,8 |
Zakres czułości | Od –2 EV do 18 EV (przy odpowiedniku ISO 100) |
Sterowanie ekspozycją | Typ pomiaru |
Zakres czułości | Fotografie: ISO 100 – 25 600 (co 1/3 EV), Filmy: odpowiednik ISO 100 – 12 800 (co 1/3 EV) |
Migawka | Czas otwarcia migawki |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE | Typ |
Napęd | Szybkość zdjęć seryjnych |
Tryb filmu(rozdzielczość/liczba klatek na sekundę/ przepływność) | XAVC S HD |
AVCHD | 1920 x 1080 24 Mb/s (FX), 17 Mb/s (FH) (60i/50ivii) 1920 x 1080 24 Mb/s (FX), 17 Mb/s (FH) (24p/25pvii) |
MP4 | 1440 x 1080 12 Mb/s, VGA 3 Mb/s |
Wizjer | Typ |
Całkowita liczba punktów | 1 440 000 punktów |
Pokrycie kadru | 1 |
Powiększenie | Około 0,88x (w przeliczeniu na format 35 mm: około 0,57x), przy ogniskowej 50 mm i ostrości nastawionej na nieskończoność, –1 m–1) |
Ekran LCD | Typ |
Całkowita liczba punktów | 460 800 punktów |
Regulacja kąta | Maksymalnie około 135° w górę, około 55° w dół |
Dźwięk | Mikrofon |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Gniazda i łącza | Stopka Multi Interface, złącze HDMI micro (typu D),gniazdo mikrofonowe (3,5 mm stereo, mini jack), złącze Multi Terminal/Micro USB, gniazdo DC IN |
Wbudowana lampa błyskowa | Liczba przewodnia 12 (m, przy ISO 100, kąt rozbłysku dostosowany do ogniskowej 16 mm) |
Akumulator | Akumulator NP-FM500H |
Waga | Około 610 g (sam korpus) / około 690 g (z akumulatorem i nośnikiem danych) |
Wymiary (szer. x wys. x gł., standard Camera & Imaging Products Association) | Około 142,6 × 104,2 × 80,9 mm |
Temperatura w środowisku pracy | 0–40°C |
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies