Specjaliści z EISA wybrali najlepsze obiektywy 2015. W rankingu znalazły się zarówno szkło dla zawodowców, jak i optyka dla początkujących fotoManiaKów.
Aktualizacja 17.08.2021
Uwaga. Rynek i dostępne modele, które poleca redaKcja techManiaK.pl cały czas się zmieniają. Od publikacji tego wpisu minęło już trochę czasu, dlatego też zachęcam Cię do zobaczenia naszego najnowszego zestawienia:
Canon EF 11-24 mm F/4L USM
Najlepszy obiektyw do lustrzanki: kategoria profesjonalna
Tworząc obiektyw Canon 11-24 mm f/4L USM inżynierowie Canona zbudowali jeden z najlepszych w historii zoomów szerokokątnych. Ten najszerszy na świecie „prostoliniowy” zoom umożliwia uzyskanie obrazu o najwyższej jakości, o wyjątkowej ostrości przy każdej ogniskowej, nawet przy korzystaniu z przetworników o najwyższej rozdzielczości. Dystorsja, aberracja chromatyczna i winietowanie są na niezwykle niskim poziomie. Super konstrukcja obiektywu ma liczne uszczelnienia, a system AF jest szybki i cichy. Użytkownicy pełnoklatkowych lustrzanek
specjalizujący się w fotografii architektury, krajobrazu, wnętrz, którzy domagali się obiektywu o wyjątkowych parametrach optycznych nie muszą już więcej szukać. To duży i drogi, ale dla tych, którzy mogą sobie na to pozwolić, jest to absolutnie wspaniały kawałek szkła.– EISA.
Olympus M.Zuiko Digital ED 40‑150 mm F2.8 PRO
Najlepszy obiektyw do bezlusterowca: kategoria profesjonalna
Kąty widzenia obiektywu M.Zuiko DIGITAL ED 40-150 mm f/2.8 Pro odpowiadają zakresowi pełnoklatkowego obiektywu 80-300 mm, ale M.Zuiko jest od niego znacznie mniejszy i lżejszy. Dzięki dużej i stałej jasności f/2,8 obiektyw ten zastępuje niemal każdą stałoogniskową konstrukcję z tego zakresu ogniskowych zapewniając znakomitą ostrość i korekcję optyczną nawet przy pełnym otworze przysłony. Jego jakość i solidność wykonania jest również wyjątkowa, dzięki czemu profesjonaliści będą mogli korzystać z niego w każdych warunkach. Dodając do tego bardzo szybkie działanie, wspierane najlepszym w swojej klasie systemem AF i funkcję stabilizacji obrazu kompatybilną z profesjonalnymi aparatami, Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 40-150 mm f/2,8 Pro wyróżnia się jako obiektyw, który musisz mieć fotografując sport, dziką przyrodę lub wykonując fotografię prasową.
– EISA.
Sigma 24 mm F1.4 DG HSM Art
Najlepszy obiektyw do lustrzanki
SIGMA 24 mm f/1,4 DG HSM | Art to super obiektyw, łączący wyjątkową rozdzielczość z bardzo małą dystorsją i aberracją chromatyczną. Jednak to nie niesamowita ostrość tego szerokokątnego obiektywu o dużej jasności jest tak imponująca, ale ogólny wygląd zdjęć uzyskanych za jego pomocą z płynnymi, atrakcyjnymi rozmyciami poza obszarem ostrości. Konstrukcja obiektywu o ergonomicznym kształcie ze sprawnie poruszającym się pierścieniem ręcznego ustawiania ostrości oraz szybkim i cichym systemem AF jest równie doskonała. Dostępny z mocowaniami dla najpopularniejszych systemów lustrzanek cyfrowych, obiektyw SIGMA 24 mm f/1,4 DG HSM | Art ma atrakcyjną cenę w porównaniu do swoich bezpośrednich konkurentów, a co najważniejsze umożliwia uzyskanie atrakcyjnych zdjęć o minimalnym poziomie zakłóceń obrazowych.
– EISA.
Tamron SP 15-30 mm F2.8 Di VC USD
Najlepszy obiektyw do lustrzanki: standard zoom
Tamron SP 15-30 mm f/2,8 Di VC USD to po prostu rewolucyjna konstrukcja, w której udało się, po raz pierwszy na świecie, połączyć wysoką jasność (f/2,8) obiektywu ze stabilizacją optyczną. Zakres ogniskowych umożliwia wykorzystanie obiektywu, ze względu na niskie zniekształcenia optyczne, do fotografii krajobrazowej, architektury, fotografii wnętrz, ale może być również używany do wykonywania fotografii ulicznej i nastrojowych portretów. Wyjątkowe parametry optyczne obiektywu zapewniają uzyskanie zdjęć o wysokim poziomie kontrastu i dużej ilości szczegółów. Systemy stabilizacji obrazu i AF są bardzo skuteczne. Jakość wykonania tej uszczelnionej konstrukcji jest bardzo wysoka. Jest to duży i ciężki obiektyw, ale wart swojej ceny.
– EISA.
Sigma 150-600 mm F5-6.3 DG OS HSM Sports
Najlepszy obiektyw do lustrzanki: teleobiektyw
Specjalnie zaprojektowane dla fotografów przyrody i sportu, ten najnowocześniejszy obiektyw wyznacza nowe standardy w konstrukcji teleobiektywów. Jakość wykonania jest wzorcowa, jako pyło- i bryzgoszczelny jest idealny do użycia w każdych warunkach atmosferycznych. Jego długość może być zablokowana przy każdej z oznaczonych wartości ogniskowych. Rejestrowane obrazy są bardzo ostre, a ich tworzenie wspomagane jest przez ulepszony optyczny stabilizator obrazu (OS), który pomaga uniknąć rozmycia wywołanego poruszaniem aparatu. Autofokus jest szybki i cichy, a kompatybilność z USB DOCK SIGMA daje możliwości personalizacji ustawień wraz z możliwością aktualizacji oprogramowania wewnętrznego. Dla fotografów sportu i dzikiej przyrody jest to klasa sama w sobie.
– EISA.
Sony FE 90 mm F2.8 Macro G OSS
Najlepszy obiektyw do bezlusterkowca
Sony 90 mm f/2,8 Macro FE G OSS jest prawdopodobnie najlepszym tego typu obiektywem, o czym świadczą jedne z najlepszych wyników testów jakie widzieli eksperci z EISA. Przy maksymalnym otworze przysłony zachowuje, nawet w rogach kadru, wysoką ostrość i ma minimalną dystorsję i aberrację chromatyczną. Dobre odwzorowanie kontrastu umożliwia uzyskanie wysokiej jakości zdjęć, a dzięki zaokrąglonym listkom przysłony przy f/2,8 otrzymujemy ładnie rozmyty bokeh. Dzięki solidnej jakości wykonania, cichemu systemowi AF i skutecznej stabilizacji optycznej udało się stworzyć obiektyw o najwyższej jakości.
– EISA.
Fujifilm Fujinon XF 16-55 mm F2.8 R LM WR
Najlepszy obiektyw do bezlusterkowca: standard zoom
16-55 mm f/2,8 to niemal perfekcyjny obiektyw ogólnego przeznaczenia, o jakości obrazu, która jest zarezerwowana wyłącznie dla obiektywów klasy premium. To wyjątkowo ostro rysujący obiektyw, w całym zakresie ogniskowych i przysłon, o bardzo małej dystorsji, aberracji chromatycznej i minimalnym winietowaniu. Jego autofokus jest bardzo szybki, niemalże bezszelestny i niezwykle dokładny. 16-55 mm to duża i ciężka konstrukcja z licznymi uszczelnieniami, o jakości wykonania odpowiadającej solidnie wykonanemu Fujifilm XT-1. Jedynym brakującym elementem jest stabilizacja optyczna, ale wyjątkowa jakość rejestrowanego obrazu rekompensuje ten brak.
– EISA.
Aktualizacja
Aktualne zestawienie znajdziesz tutaj:
Najlepsze obiektywy (EISA 2021) |