Ogólne | |
Rok premiery | 2015 |
Typ | Aparat z wymienną optyką |
Budowa | |
Wymiary (szer x wys x grubość) | 127 x 96 x 60 mm |
Bagnet | TAK |
Waga (z bateriami) | 625 g |
Rodzaj materiałów | stop magnezu, plastik |
Podzespoły | |
Matryca | 42.4 Mpix, 35.9 x 24 mm, BSI-CMOS FF |
Procesor obrazu | Bionz X |
Ekran | 3 cale, TFT, 1.228.000 px |
Lampa błyskowa | brak |
Migawka | 30 s - 1/8000 s |
Obsługa kart | SD/ SDHC/SDXC, Memory Stick Pro Duo/ Pro-HG Duo |
Porty | hdmi, usb, audio-video |
Wizjer | TAK, elektroniczny, 2359296 px |
WiFi | TAK |
NFC | TAK |
Funkcjonalność | |
Format zapisu | RAW, JPEG |
Stabilizacja obrazu | TAK, 5-osiowa |
Programy | PASM |
Filmy | 4K, 30 kl/s |
Zakres ISO | 50 - 102400 |
Zdjęcia seryjne | 5 kl/s |
Najważniejsza zmiana w A7R II?
Podświetlana od tyłu, 42,4-megapikselowa matryca w Sony A7R II stanowi jeden z najmocniejszych atutów tego bezlusterkowca. Technologia BSI powinna być wystarczającą do tego, by fotografie na wysokich czułościach ISO cechowały się akceptowalnym poziomem szumu mimo wyraźnego zagęszczenia piksele. Japończycy zbliżają się zresztą niebezpiecznie blisko do Canonów 5Ds i 5Ds R; ich 50-megapikselowe sensory nie wydają się już tak oderwane od rzeczywistości, prawda?
Sony usunęło też z sensora filtr antyaliasingowy, co przyda się głównie fotografom studyjnym; zyskamy bowiem na ostrości obrazu. Wprowadzono tu również dedykowane powłoki antyrefleksyjne, przez co matryca ma lepiej radzić sobie ze „zbieraniem” światła. Pojawiają się tu jeszcze specjalne, miedziane obwody, których zadaniem ma być poprawienie prędkości transmisji danych.
Sensor jest ponadto stabilizowany w pięciu osiach. Skuteczność mechanizmu redukcji drgań ma sięgać 4,5 EV.
Mniej drgań przenoszonych do układu obrazowania
Sam tego nie zauważyłem, ale niektórzy skarżyli się na zbyt głośną pracę migawki w pierwszym A7R. W kolejnej generacji bezlusterkowca Sony zmniejszyło nie tylko hałas, jaki towarzyszy fotografowaniu A7R II, ale również wibracje, w jakie migawka wprowadza cały korpus. Co ponadto? Jak deklaruje producent, żywotność migawki wyniesie nawet 500 tys. „klapnięć”. Minimalny czas otwarcia migawki wynosi natomiast 1/8000 sekundy.
Hybrydowy układ autofucusu
Sony A7R II dysponuje szybkim, hybrydowym systemem autofocusu. Na matrycy znajdziemy 399 pikseli detekcji fazy, dzięki czemu ustawianie ostrości ma trwać nawet 40 proc. krócej, niż w przypadku A7R. A skoro już przy szybkości jesteśmy – A7R II jest w stanie zapisywać do 5 klatek na sekundę w trybie seryjnym.
4K z 30 klatkami na sekundę
A7R II rejestruje klipy w 4K (3840 x 2160 px) bez żadnych dodatków, w przeciwieństwie do A7S, które taki tryb umożliwiało jedynie z zestawem akcesoriów. Filmowanie może odbywać się albo w trybie natywnym, na całej matrycy, albo z cropem odpowiadającym taśmie Super 35 mm. Sony obiecuje przy tym, że ten ostatni będzie cechować się pełnym odczytem informacji z pikseli i bez efektu binningu; mora będzie więc minimalna.
Bezlusterkowiec zachowuje materiały z bitrate’em 100 Mb/s. Po ograniczeniu rozdzielczości do Full HD otrzymamy przepustowość na poziomie 50 Mb/s. Ponadto, mamy tu również obsługę Picture Profile, S-Log2 Gamma, S-Gamutu czy kodów czasowych.
Kadrowanie odbywa się albo za pomocą 3-calowego monitora LCD o rozdzielczości 1,23 mln punktów, albo poprzez elektroniczny wizjer ze stuprocentowym pokryciem kadru, powiększeniem 0,78x i rozdzielczością 2,4 mln punktów.
Całość zamknięto w korpusie o wymiarach 127 x 96 x 60 mm przy wadze 625 gramów.
Już w sierpniu
A7R II pojawi się na sklepowych półkach w sierpniu. Sugerowana cena detaliczna wyniesie wówczas 3199 dolarów.
Co ciekawe, producent zapowiedział jednocześnie dodanie ośmiu nowych obiektywów do pełnoklatkowej serii na początek 2016 roku. Obecnie, potencjalni użytkownicy mogą wybierać spośród 12 dostępnych szkieł.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzisiaj zadebiutował Sony A1 II. Aparat numer jeden w portfolio Sony. Jak daleko idące są…
Po pięciu latach od premiery Z50, Nikon zaprezentował jego następcę. Nikon Z50 II to nowa…
RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24…
Testujemy Sony ZV-E10 II. Druga odsłona aparatu dla vlogerów, a raczej twórców treści. Względem poprzednika…
Panasonic odświeża swój aparat, który debiutował kilka lat temu. LUMIX S5D to aparat z kilkoma…
Aparaty Panasonika zyskują nowe życie. Dzięki tej nowości każdy z nich zaoferuje coś więcej niż…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies